A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
Advertisements

Pons Danubii EGTC. Rövidítés jelentése: Pons Danubii Korlátolt Felel ő sség ű Európai Területi Együttm ű ködési Csoportosulás.
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Nyilvánossági és tájékoztatási kötelezettségek Ékes Gyula, Váti Nonprofit Kft. Mátészalkai Területi Iroda Információs nap magyar partnerek részére, Békéscsaba.
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása november 24.
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
„Két keréken Szatmárban“
„A SZLOVÁK- MAGYAR HATÁRON ÁTNYÚLÓ FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MOTORJÁNAK BEINDÍTÁSA” című projekt eredményei című projekt eredményei Előadó: dr. Iváncsics.
Csomópontok és főbb áramlási vonalak Magyarországon
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Az ESPON 2006 Program és annak jelentősége Magyarország szempontjából Illés Dóra november 26.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
MTA Regionális Kutatások Központja Szirmai Viktória A következő évek főbb kutatási irányai Javaslatok november 25.
MTA Regionális Kutatások Központja A Nyugat-Balkán kutatásának eredményei Hajdú Zoltán MTA RKK, Pécs
Dia száma: 1 Projektfejlesztést támogató workshop a határon átnyúló együttműködésért Esettanulmányok és projekt alapú tapasztalatok az Európai Unió társfinanszírozásával.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
MTA Regionális Kutatások Központja Magyar-szlovák agglomeráció Pozsony környékén - Közszolgáltatás fejlesztési hálózat Pozsony határon átnyúló agglomerációjában.
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
Dr. Hardi Tamás, MTA RKK NYUTI,
A közforgalmi közlekedés problémái és lehetséges szerepe az agglomeráció területén Rajka Dr. Prileszky István.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Az ÉARFT és ÉARFÜ élő regionális kapcsolatai. 2 Nemzetközi projektek célja A régiós szervezetek gazdasági kapcsolatainak erősítése A régió lobbi-erejének.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
A természeti környezet védelmének ösztönzése a Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program támogatásával.
Csengersimáért Közhasznú Egyesület Asociaţia fără scop Csengersimáért Comuna Dorolt Pusztadaróc Önkormányzat „Két keréken Szatmárban“ „On two wheels in.
Környezetgazdálkodási alternatívák és kooperációs lehetőségek a Vajdaság és a Dél- Alföld határmenti területein Kovács András Donát PhD Geográfus, szociológus.
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
A CEPO projekt bemutatása a Bécsi Állatorvos-tudományi Egyetem, Baromfiklinika kutatási stratégiájának összefüggésében Michael Hess.
MTA Regionális Kutatások Központja A DUNA - AZ EU VII. KORRIDORA Horváth Gyula MTA Regionális Kutatások Központja 2008.
Magyar CIVINET harmadik találkozója Debrecen, Gertheis Antal, Városkutatás Kft. / Magyar CIVINET Titkárság.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Pécs, november 27. Előadó: Micskey Tibor termelési igazgató Pannon Volán Zrt. A nagyvállalatok nehézségei: megoldási lehetőségek a perifériák közlekedésszervezésében.
A helyi közösségi* közlekedés jövőképe, várható intézményi keretei Dr. Berényi János tudományos tanácsadó Magyar Civinet 3. Találkozója Debrecen, 2014.
TWIST Workshop MTA Regionális Kutatások Központja
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
A vasúti közlekedés felmérési eredményei (Május–július, 2013) EMAH Öko-mobilitás elősegítése az osztrák-magyar határtérségben VIRÁG Álmos, projektvezető.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
Előzetes javaslatok az öko-mobilitás elősegítéséhez az osztrák-magyar határtérségben EMAH projekt Virág Álmos, projektvezető.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Közlekedéstudományi Konferencia Győr 2017.
A magyarországi K+F politika
Tamás SZŐKE Szlovák Építésügyi és Régiófejlesztési Minisztérium
Hozzászóló: Takács Miklós (FŐMTERV Zrt.) Budapest, október 21.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Előadás másolata:

www.husk-cbc.eu A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját TransHUSK és TransHUSK Plus VIII. Határok nélküli partnerség dr. Siska Miklós – KTI Salgótarján, 2014. október 2 – 3.

A projekt keretében vizsgált térség www.husk-cbc.eu A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját A projekt keretében vizsgált térség

Vasútvonalak a vizsgált térségben 1869-ben www.husk-cbc.eu A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját Vasútvonalak a vizsgált térségben 1869-ben (Forrás: http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Magyar_vasutak_1869-ben.jpg&filetimestamp=20110416064023)

Sérült hálózat Egészséges hálózat www.husk-cbc.eu A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját Sérült hálózat Egészséges hálózat

Nemzetközi kutatások (náhány példa) www.husk-cbc.eu A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját Nemzetközi kutatások (náhány példa) A Német Gazdasági és Technológiai Minisztérium támogatásával készült kézikönyv „Cooperative Approaches to Integrated Cross-Border Transport Planning on a Regional Level” címen (Dresden, 2008. január) Szintén a Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési programban készült és jelent meg a „Magyar-szlovák agglomeráció Pozsony környékén” című kutatási jelentés az MTA Regionális Kutatások Központja, Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Fórum Kisebbségkutató Intézet gondozásában, Győr–Šamorín, 2010

A két projekt néhány jellemző adata www.husk-cbc.eu A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját A két projekt néhány jellemző adata 680 km közös határ; 22 + 18 hónap kutatás; 4 – 4 részletesen vizsgált térség; Teljes körű utas/jármű számlálás a határon átmenő közforgalmú járatokon és a kiemelt határátkelőkön; Kiemelkedően magas arányú kikérdezés a járműveken és határátkelőkön; 1.500 + 1.200 háztartás kikérdezése / ország

A TransHUSK fontosabb kutatási eredményei www.husk-cbc.eu A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját A TransHUSK fontosabb kutatási eredményei Naponta több tízezren lépik át a határt; Döntően látogatás és szabadidő eltöltése céljából utaznak; Nem elhanyagolható a hivatásforgalom aránya sem; Az utazásoknak csak alig 2-3%-a bonyolódik le közforgalmú közlekedéssel (Magyarországon a belföldi helyközi közlekedésben kb. 30%-a!); A két ország között mindössze 4 autóbusz vonalat (ebből 1 csak a hét néhány napján üzemel) és 2 vasútvonalat működtetnek

www.husk-cbc.eu A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját Az utazások céltelepülései és a három vonzásközpont Kassa Esztergom Győr Komárom

www.husk-cbc.eu A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját A felmért térségekben a határon átmenő közforgalmú járatok gyakorlatilag ismeretlenek!!! A határon átmenő közforgalmú közlekedési járatok ismertsége Járás Összesen Abaúj-Hegyközi Győri Esztergomi Komáromi Nem 56,0% 67,5% 95,8% 78,3% 73,4% Igen 44,0% 32,5% 4,2% 21,7% 26,6%

www.husk-cbc.eu A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját

www.husk-cbc.eu A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját

www.husk-cbc.eu A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját A javasolt fejlesztési stratégia főbb elemei a TransHUSK projekt alapján Alapvető a szabályozási – pénzügyi környezet megváltoztatása; KÖZLEKEDÉSI SZÖVETSÉG(EK) LÉTREHOZÁSA; Utasforgalom vasútra, autóbuszra átterelődésének elősegítése; Jelenleg párhuzamosan futó nemzetközi vasútvonalak (Budapest-Bécs, Budapest-Pozsony) haránt irányú autóbuszos összeköttetéseinek (pl.: Tatabánya-Érsekújvár, Győr-Nagyszombat) megteremtése;

A TransHUSK Plus projekt indokoltsága www.husk-cbc.eu A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját A TransHUSK Plus projekt indokoltsága Utasforgalom jelentős hányada kapcsolódik turizmushoz (látogatás, szabadidő eltöltése) Turizmus igényeit figyelembe vevő fejlesztésekre van szükség – TransHUSK Plus Kerékpáros és falusi turizmus elősegítése speciális útvonaltervező szoftverrel Intermodális állomások fejlesztése megvalósíthatóságának vizsgálata a térségben / GySEV

Jelenlegi kerékpáros útvonaltervezőre példa

Intermodális csomópontok ma és a jövőben…

www.husk-cbc.eu A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját Merre tovább a TransHUSK és a TransHUSK Plus után? Hiányzó, elsorvadt észak – déli vasúti személy és teherszállítási kapcsolatok újraélesztésének vizsgálata, a vasút szerepének/lehetőségeinek újra gondolásával pl.: kamion forgalom a 86-os úton vetekszik az M1 forgalmával!!!

Köszönöm a figyelmüket! www.husk-cbc.eu A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját Köszönöm a figyelmüket! siska.miklos@kti.hu www.kti.hu