Tehetségvonat program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP-3.4.3/08-/ ZÁRÓKONFERENCIA
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Magyar Tehetséggondozó Társaság
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
A Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács mint mentor tehetségsegítő tanács, mint mentor Mentorok: Dégenhardtné Szántó Ágota, Kőrösi Tibor Budapest, november.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Széchenyi tehetségműhely
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
A gyakorlatvezető mentor
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Iskolánk futó projektjei
Társadalmi Megújulás Operatív Program Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása TÁMOP /10/1.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Készítette: Kocsis Erzsébet
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
Tokaji II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola
Előadás másolata:

Tehetségvonat program „Hogyan?: Okosan! Gyere! Szállj fel a Tehetségvonatra” a Szent István Gimnáziumban TÁMOP 3.4.3-08/1-2009-0008 pályázat Borosné Jakab Edit 2011. október 27.

TÁMOP-3.4.3-08/1-2009-0008 projekt Zuglói Tehetségvonat Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege 19 146 225 forint.  A projekt megvalósítása konzorciumi formában történik, a konzorcium tagjai:  Herman Ottó Általános Iskola, a konzorcium vezetője Kaffka Margit Általános Iskola Kincskereső Óvoda Szent István Gimnázium Zuglói Benedek Elek EGYMI  A projekt 2010. augusztus 1. és 2011. október 30. között valósul meg.

Tehetségbarát társadalom

Tehetséghálózat A tehetséghálózat kiépítése Zuglóban A Szent István Gimnázium minden olyan fórumon képviseltette magát, ahol a Tehetséggondozó hálózat kapcsolat-rendszerének kiépítését célozták meg 2010. szeptember 24-25 Mezőkovácsháza 2010. december 8. GÉNIUSZ nap 2011. április 8-9. Talent-day

Talent day Nemzetközi tehetségnap a Budai várban 2011.április 7-8-9 ECHA –Nemzetközi Tehetséggondozó Szervezet Bartók Béla születésnapja március 25.

GÉNIUSZ HÁLÓZAT Tehetségpontok hálózata: ELTE, KLTE Csermely Péter Együttműködés a BME tehetségponttal HUNRA Magyar Olvasástársaság

Mindenki tehetséges valamiben?

Az iskolai tehetségfogalom kialakítása Iskolánk prof.Gagné tanulmányának tehetségkategóriáit veszi alapul A lakosság 10 %-a 116 IQ fölöttiek tehetségígéreteknek számítanak A felvételi rendszerben kiválogatott diákok mérése során kiderült, hogy az 50 fő azonosításba beválogatott diák mind eléri ezt a szintet, minden diákunk ígéret, meg kell szervezni a csoportos és egyéni fejlesztésüket

Kiváló akkreditált tehetségpont Iskolánk részt vett a Tehetségponttá válás akkreditációs folyamatában: 2010. október 8-án a vizsgálatot lefolytatták a GÉNIUSZ projektiroda képviselői, és iskolánk elnyerte a KIVÁLÓ Tehetségpont cím 2011. február 6-án

Szülői fórumok Nyílt nap 2010. november 9. és szülői tájékoztató az általános iskolás korú, a Szent István Gimnázium tehetséggondozó tevékenysége érdeklődő tanulók szülei számára 2010. okt. 9. Szülői klub 2010. szept.-decemberig szülők bevonása, tájékoztatása Egyéni tanácsadás beiskolázás előtt

Zuglói Tehetségnap rendezvény Időpont: 2011. április 12. 13 30 óra Helyszín: Szent István Gimnázium, 1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 15.

Eredmények Indikátorok 12 fő pedagógus 174 fődiák 12 tehetségműhely

Szent István Gimnázium Budapest 1902 - Tanári

Tanári kar továbbképzései A pedagógusok felkészítése: Fejlesztéshez feladat- és adatbank készítése Munkacsoport kialakítása, team munkában egyéni fejlesztési program megtervezése, kialakítása; értékelési eszközök és eljárások kialakítása, ütemezése

Csontváry Kosztka Tivadar 1853-1919

Tanulmányi versenyek Iskolai tanulmányi versenyek, készség- és képességfelmérést lehetővé tevő programok megvalósítása. Verseny- és rendezvényszervezés a konzorcium tagjai között Versenyek: ÖKO - környezetvédelem Kerületi verseny a „Zuglói Tehetségnapon” drámajátékok bemutatása: Pygmallion improvizációk A legjobban teljesítő pedagógusok és diákok közvetítése a kiemelt projekt hálózatába.

Mentorálás

Mentorálás Iskolai mentorálás, egyéni fejlesztési programok feltételrendszerének fejlesztése A tehetséggondozásban részt vevő szakemberek tapasztalatcseréje Kommunikációs csatornák, tájékoztatók, intézményi honlapok fejlesztése. Intézmények közötti együttműködés, hálózatfejlesztés - jó gyakorlatok megosztása: szakmai napok, bemutatók, megbeszélések:

Áldás vagy átok? „Ha sikeres vagy, a tehetség áldás, de ha nem, átok” Mai képzőművész aforizmája) Tehetségígéret Tehetségazonosítás Tehetségfejlesztés Eredmények után követés – beválik-e?

Magányos cédrus? A tálentumok egyedülállóak? Kivételes egyéniségek? Szociális kompetenciák fejlesztése, szociometriai mérések Osztályközösségek fejlesztése

Prof. Czeizel Endre A Renzulli modellhez Czeizel Endre egy új faktort, a SORS-faktort tette hozzá, nemzeti géniuszaink sokszor tragikus sorsát vizsgálva Ez azt jelenti, hogy a történelem során a társadalom és a politikai helyzet is meghatározta a zseni érvényesülési lehetőségeit

Tehetségműhelyek Tehetséggondozó tanórán kívüli foglalkozások Matematikai műhely Stratégiai társasjátékok Matematikai Istvános Mikulás Qpa Informatikai körök: Legó, Koczka-klub Öko-klubok Színjátszó-kör Egyéni fejlesztés kémiából

Siker - eredményesség „a tehetség feltétlenül utat tör magának és érvényesül?”

108 éves az épület 1902

A tanári hivatás- a harangöntés „Harangot nem lehet önteni apáink tapasztalata nélkül, de az öröklött tudás nem elég hozzá”( Ancsel Éva) A Szent István Gimnázium hitvallása a pedagógiai programunkban

Istvános szellemiség Speciális jellemzők 1902 – 2010 Hagyomány és megújulás Tradicionális istvános dinasztiák Személyes odafigyelés Egyéni bánásmód Speciális jellemzők

Értékeink Tudásközpontúság Eredményorientáltság Kölcsönös tisztelet Megbecsülés Együttműködés Gyermekközpontúság

Tehetséggondozás a pedagógiai programunkban Műhelymunka lehetősége: maximális teljesítmény, siker elérése ösztönözzük, hogy gondolkodó, alkotó emberekké váljanak kreativitás számára teret adunk felkeltjük az igényt a tartalmas és igényes szórakozás művészetek, zene, irodalom iránt.

Jövőkép – iskolai célok országos rangsorban (1–10. hely) tehetséggondozó mentorrendszer hazai és külföldi partneriskolák tanulmányi versenyeken 250 fő 750 diákból mindennapi testedzés elkötelezett hivatástudatú tanári kar

A tehetséggondozás formái Matematikai speciális osztályokban: dúsító és gazdagító programok megnövelt tananyagmennyiség az osztály igénye szerint 2-4 különböző nívószintre való felbontás osztályok vegyítése a fakultatív tárgyakból Tanárok áttanítanak egymáshoz –nyugdíjas egyetemi prof. bevonása

A tehetséggondozás formái Természettudományos osztályokban Kémiából osztályátlépés Tréningek hétvégén terepen – Tiszaparton Nyári ökológiai táborok Kutatódiák mozgalomba való bekapcsolódás Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyre való felkészítés 250 fő évente

TÁBOR – Tiszapüspöki 2009

Mönks-Renzulli modell

Képek az iskolai életből 2010

„Istvános szellem” Jó gyakorlatok közzététele, kerületi és a fővárosi pedagógiai napokon való bemutatása Honlapon való megjelentetése

Magányosan vagy hálózatban?

Géniusz Program 2010 a). TÁMOP 3.4.4 (2010. 06. 01.– 2011. 05.31.) b). TÁMOP 3.4.3 (2010. 08.01-2011. 10.31) a). 7. 803.000 Ft. 30.000 Eu b). 19.138.900 Ft. 80.000 Eu b). Konzorciumban 5 intézmény számára Óvoda, általános iskola, SNI intézet

Géniusz program eredményei Új lehetőségek: Iskolapszichológus Mérés - tehetségazonosítás Tehetségpont akkreditáció Pedagógus továbbképzés Tehetséggondozó műhelyek Egyéni tanácsadás

Tehetségpont Tevékenységköre: Tehetségazonosítás – pszichológiai felmérés Mir-Hill teszt Tehetséggondozás Tanácsadás a szülőknek, diákoknak, érdeklődőknek Nyomon követéses vizsgálatok

Tehetségpont - HÁLÓZAT A hálózatba való bekapcsolódás előnyei Jó gyakorlatok bemutatása – matematika, informatika, drámajáték természettudományok, újságírás, olvasókör Tehetségtérképen való megjelenés Tehetségnapok szervezése Géniusz-képzések tanároknak Együttműködés a Tehetségpontokkal

SZIG - TehetségPont

Kapcsolati hálózat Óvodával Általános iskola (8) Gimnázium: Határon kívüli magyar Nemzetközi – Comenius Projekt - Nor, NL, DE, I, Egyetemekkel: ELTE, PPKE, DE, Civil szervezetek, HUNRA, MATEH, Egyesületek szülők szervezete öregdiákok

Szabadidő – Erdélyben 2009

Tehetséggondozó műhelyek

Egy csapat

„Minden gyermek tehetséges valamiben” ing Általános értelmi képességek Speciális adottságok Kreativitás Motiváció Borosné Jakab Edit

EU- Hálózat Testvériskoláink: ing San Vito (Itália) Aalesund (Norveg) Stadtlohn (D) Magdeburg ing

WEBSITES: www.szigbp.hu www.szentistvanzene.hu www.olvassmost.hu www.hunra.hu WWW.TEHETSEGPONT.HU WWW.GENIUSZPORTAL.HU ing

Hálózatok Köszönöm a figyelmet ing