A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
DPR kommunikáció alapelvei
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer Bángi-Magyar Attila és Fejérvári Bence Educatio Nkft. Nyitórendezvény október 18. Projekt megnevezése:
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
Felsőoktatás-kutatás és szakpolitikai hasznosulás Magyarországon Tényeken alapuló (evidence based) szemlélet a felsőoktatásban „Adatalapú döntéshozatal.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
Felsőoktatási és akadémiai mutatószámok Dr. Fábri György PhD.
2009. december Előadó: Farkas Krisztina december
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A VIR ÉS DPR RENDSZEREK SZEREPE AZ ÁGAZATI IRÁNYÍTÁSBAN DR. NÁDAI LÁSZLÓ főosztályvezető Tudománypolitikai Főosztály.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer fejlesztése a Miskolci Egyetemen Bordás Katalin Miskolci Egyetem Számítóközpont.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az elkészült felsőoktatási AVIR központi adattár: az alapok december 8. Kerékgyártó Sándor ügyvezető.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az Országos Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszer területi tervezést, elemzést támogató térinformatikai alkalmazásai Eger, 2017.
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében Dr. KARDON Béla Főosztályvezető   Nemzeti Erőforrás Minisztérium Felsőoktatásért és Tudománypolitikáért Felelős Helyettes Államtitkárság Tudománypolitikai Főosztály  Budapest 2011. február 24.

Mihez kell a kormányzatnak az AVIR és a DPR? Stratégia alkotáshoz és azok nyomonkövetéséhez (felsőoktatási stratégia, tudománypolitikai stratégia, eu-s stratégiák, programok, akciótervek stb.) A felsőoktatás szereplői minőségbiztosítási szemléletének kialakulásának támogatásához (FOI képzések fejlesztésénél, kormányzati (NEFMI) és szakmai (MAB) szervek döntéshozatalánál) Jogszabályelőkészítéshez, jogszabályalkotáshoz és azok nyomonkövetéséhez (Ftv, rendeletek, egyéb jogszabályok stb.) A felsőoktatási kibocsátásának és a munkaerő-piaci igények harmonizációjához, képzés-, szolgáltatásfejlesztéshez, munkaerő-piaci visszacsatoláshoz Kormányzati előterjesztésekhez, vezetői összefoglalókhoz és riportkészítéshez A vállalati, illetve ipari kapcsolatok, együttműködések kialakulásámak és megerősödésének elősegítéséhez Költségvetés tervezéshez - BSC/KPI/adatbányászat/előrejelzés Országos mobilitási adatok kiegészítéséhez, finomításához Évi beiskolázási politikához (felvételi, ponthatárok stb.) Pályázatok előkészítéséhez, szakmai nyomonkövetéséhez és riportkészítéshez Az elvándorlást, szakmaelhagyást visszafordító intézkedésekhez (pl. brain-gain, oktatói/kutatói/szakmai pályázatokkal) Adatszolgáltatáshoz - riportkészítés/adatbányászat (OECD, Eurostat, IMHE, ÁFSZ. KSH stb.) Tájékoztatáshoz - riportkészítés/adatbányászat (média, hallgatók, oktatók, kutatók, társadalom stb.) Marketing és PR tevékenységhez (a magyar felsőoktatás népszerűsítése, azáltal hogy primer, aggregált adatokat szolgáltat a végzett diákok elhelyezkedéséről, megelégedettségéről) Benchmarkinghoz (FOI, munkaerőpiac, szakmai szervezetek stb.) A diploma értékének a külső és belső közvéleménynek történő bemutatásához, az intézményi és ágazati sikerességnek felméréséhez és a pályaorientációhoz információ („mit ér a diploma?”) A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében

Általában milyen indikátorokra van szüksége az AVIR-ban a kormányzatnak? Intézmény gazdálkodási, működtetési, fenntartási, egyéb pénzügyi mutatókra (pl. a költségvetési támogatások és az államilag finanszírozott képzés kiadásainak egyenlege) Felsőoktatási humánerőforrás mutatókra (pl. létszámok tudományterületenként, nemek szerint, regionális bontásban) Pályázati mutatókra (pl. intézményfejlesztési, ösztöndíj pályázatok) Mobilitási mutatókra (pl. összes hallgatói létszámhoz viszonyítva a tanulmányi ösztöndíjjal kiutazott hallgatók száma) Beiskolázási mutatókra (pl. a természettudományi karokra felvett női hallgatók aránya) A felsőoktatási intézmények teljesítménymutatóira (pl. EPO szabadalmak, jegyzett publikációk, nemzetközileg elismert kutatások, oktatók, hallgatók aránya) Munkaerő-piaci, diplomás pályakövetési mutatókra (pl. diplomás munkanélküliség korosztályonként és végzettségekként) Kutatási mutatókra (pl. iparági kutatások, alapkutatások, kisérleti fejlesztések) Infrastruktúra mutatók (pl. IKT, építési, fenntartási beruházások, kutatási infrastruktúra) Tanulmányi mutatókra, így a lemorzsolódással kapcsolatos adatokra (pl. nyelvvizsga hiányában oklevelet nem kapók, vagy adott fél évig nem elég kreditet gyűjtők) A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében

Általában milyen DPR indikátorokra van szüksége a kormányzatnak? Mi történik a hallgatóval, ha kerül ki a képzési rendszerből? Valójában mit ér a szerzett tudás? Mi látható az államigazgatási adatbázisokból a végzettek, friss diplomások kezdeti munkaerőpiaci pozicióiból? Vannak-e mérhető különbségek az egyes intézmények képzései között a munkaerőpiac visszajelzései alapján Képzési áganként, képzésenként mennyire összehasonlítható, hogy melyik képzési területre mennyire jellemző a pályaelhagyás ? Hogyan és mennyi idő alatt talál egymásra friss diplomás és munkaadó? Hogyan és miért lesz valakiből pályaelhagyó, vállalkozó? Milyenek a pénzügyi/kereseti lehetőségeik egyes képzési területeken végzett friss és pár év tapasztalattal rendelkező diplomásoknak? Melyek a leginkább preferált tudások, skill-ek, kompetenciák a munkaerő-piacon Mik a regionális különbségek a felsőoktatásból a munkaerőpiacra való átmenetben ? A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében

A „jó kormányzat” főbb elvárásai a szolgáltatott adatokkal és a képzett mutatókkal kapcsolatban A folyamatos, nem aggregált (alap)adatok küldése és az intézmények számára konkrétan nem ismert célú, az adott célnak megfelelően nem befolyásolt adatszolgáltatás egy megbízható adatbázist generálhat, amely: pontos: adatok, mutatók hitelesen reprezentálják a valóságot és ellenőrizhetők az adatforrások konzisztens: az adat elemek, mutatók következetesen, ellentmondás nélkül definiálták integrált: az adatok, mutatók közötti kapcsolatok nem tartalmaznak ellentmondásokat teljes: minden szükséges adat, mutató elérhető Megbízható, érvényes: az adat, a mutató a felsőoktatási stratégiaalkotás és iformációszolgáltatás követelményeknek megfelel Naprakész, időszerű: az adat folyamatosan frissített, hozzáférhető, amikor szükséges kompatibilis : minden mutató esetében fontos, hogy az Eurostathoz, OECD-hez tudjon adatot szolgáltatni, azaz ezekkel kompatibilis legyen bármilyen szempont / csoportosítás szerint lekérdezhető. A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében

Mit kíván a kormányzat a stratégiai adatokkal, indikátorokkal, jelentésekkel, elemzésekkel, benchmarkokkal nyújtani az intézmények számára? A stratégiai mutatók a kormányzat prioritásai, fókuszpontjai, amelyek íránytűként szolgálnak A jelentésekkel, összehasonlító elemzésekkel rámutatat a rendszerhibákra, a stratégiai eltérésekre, meghatározza a beavatkozási pontokat Trendeket állít fel, amellyel segítheti az alkalmazkodást A versenyt is szolgáló teljesítményadatokat, költséghatékonysági, megelégedettségi, minőségfejlesztési stb. adatokat tesz közzé Rangsorokat állít fel, benchmarkingokat, nemzetközi összevetéseket is készít Tudományos elemzéseket készít az összefüggések mélyebb megértéséhez A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében

Mik a kormányzati elvárások az AVIR-rel kapcsolatban? A felsőoktatási adattárház, meta-adatbázis hozzáférhető legyen a kormányzati döntéshozók számára is. Legyen egy irányítópultjuk, amely egyetlen adatnézetben biztosítja a vezetők számára az adott stratégiával, munkával, projekttel vagy célkitűzéssel kapcsolatos adatok figyelését. A VIR stratégiai és döntéstámogató rendszerben a döntéshozó az intézmények aktuális eredményeit tükröző hagyományos mutatókat kiegészítheti az ágazati célkitűzésekkel, és azokat folyamatosan össze tudja hangolni. A rejtett összefüggések feltárására alkalmas adatbányászati, valamint átfogó, kiszolgáló- alapú hagyományos és interaktív komplex jelentéskészítési (riporting) lehetőségek álljanak a döntéshozó rendelkezésére. Annak a lehetőségnek a megteremtése, hogy az adattár adataiból tetszőleges és részletes, részben automatizált ad hoc lekérdezések történhessenek. Olyan lekérdező eljárást biztosítása, amellyel a kormányzat által meghatározott elemzői kör, közvetlenül, az Educatio lekérdezői közreműködése nélkül az AVIR-ban megtalálható adatokból tetszőleges változókat az elterjedt statisztikai elemző szoftverek (SPSS, SAS, Statistica stb.) által kezelhető formátumba exportálhat. A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében

Mik a kormányzati elvárások a központi DPR-rel kapcsolatban? Melyik képzésből milyen esélyekkel helyezkednek el a hallgatók, és mely képzésekben végzettek lesznek nagy valószínűséggel munkanélküliek A különböző központi nyilvántartások összekapcsolásából legyenek pontos adataink a képzés, a munkanélküliség / elhelyezkedés illetve a jövedelem összefüggéseire. és intézményi, azaz: Az eddig elérhetetlen adatforrások kiaknázása, elérhetővé tételét az intézmények számára A központi DPR eredmények visszacsatolása az intézményfejlesztési tervekbe Az intézmények rendelkezésére álló pályakövetési információk körének jelentős bővítése Egyszerű, de mégis biztonságos adattárak létrehozása Az aggregálhatóság és a korlátozott összehasonlíthatóság megteremtése A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében

A kormányzat elvárásai önmagával szemben Folyamatosan felhasználja az adatokat A kulcsfontosságú stratégiai lépéseket, mérföldköveket folyamatosan elemzi és szükség esetén beavatkozik A VIR funkcióit, az elemzéseket minden szervezeti egység számára elérhetővé teszi A szükséges (releváns) adatokat és elemzéseket megosztja a felettesekkel, döntéshozókkal, az „ügyfelekkel” stb. A VIR funkciók és adatbányászat és használatára a felhasználók számára biztosítja a megfelelő képzéseken való résztvételt. Az ágazatnak ki kell alakítania a saját stratégiáit, mivel a VIR stratégiai és döntéstámogató rendszerben lévő összes célt és mutatószámot az oktatási kormányzat víziójából és stratégiájából kell levezetni. Így érhető el, hogy a VIR stratégiai menedzsment eszközzé vájon. A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében

Nemzeti Kutatási, Innovációs és Tudománypolitikai Tanács Kik számára hasznosak az AVIR ágazati aggregált adatok, benchmarkok, stratégiai riportok, mutatók? Oktatási államtitkár NEFMI miniszter Nemzeti Kutatási, Innovációs és Tudománypolitikai Tanács Felsőoktatásért és tudomány-politikáért felelős Helyettes Államtitkárság Minisztéri-umok Társadalom Munkaerőpiac FOI-k MTA OECD Eurostat stb. FTT MRK OH Kormány Educatio AVIR A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében

A „jó kormányzat” elvárása, hogy az ágazati vezetők döntéseiket naprakész információs felület alapján hozzák meg (management cockpit) A VIR vezetői felülete az ágazat információit webes felületen, tetszetős grafikonokkal, naprakészen jeleníti meg. A lekérdezések az ágazati vezetői igényekhez gyorsan alakíthatók. A megjelenítési felületek felhasználóként (miniszter, államtitkát, helyettes államtitkár stb.) testre szabhatóak, minden felhasználó csak a számára szükséges adatokat látja. A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében

A „jó kormányzat” elvárása, hogy az ágazati vezetők folyamatosan nyomonkövethessék az ágazati stratégiákat A stratégiai mutatószámrendszerre pillantva a dötéshozó, vezető valós időben látja a célértékek teljesülését és azokat a tendenciákat, amelyek alapján döntést hoz, pl. a beavatkozásra. A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében

A „jó kormányzat” elvárása, hogy az ágazati vezetők tisztában legyenek a stratégiai összefüggésekkel (stratégiai térkép) Az ágazati vezetők számára a stratégiai térképek segítségével képileg megjelenített stratégia: természetes és egyben nagy hatású, javítja a gyors és hatékony döntéseket túlmutat a stratégia megjelenítésén, a térkép a stratégiaalkotás folyamata közben is garantálja, hogy a BSC nézőpontjai mindig előtérben maradjanak a térkép felépítéséből adódóan az egyes nézőpontokhoz tartozó célok közti ok-okozati összefüggések is nyilvánvalóak és félreértelmezhetetlenek A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében

A „jó kormányzat” elvárása, hogy az ágazati vezetők számára naprakész, komplex vezetői riportok álljanak rendelkezésre A jelentések nem pusztán adatbázisból származó adatok gyűjteménye, hanem elemzést, előrejelzést, több munkatárs információit és több kapcsolódó jelentés kombinációját is tartalmazzák Ezenkívül a jelentésben szereplő adatokra meghatározott szabályok vagy megfelelőségi előírások is vonatkozhatnak A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében

További teendők (Jog)szabályok kialakítása (AVIR, DPR) Az intézményi VIR/DPR pályázatokon nem nyertes intézmények bevonása a rendszerbe szakmai szempontból indokolható menetrend: 2011/12-ben már ezen a rendszeren keresztül is kell szolgáltatni a hivatalos adatokat; 2012/13-ban ez a rendszer lesz a hivatalos (komolyan kell venni a saját fejlesztéseket a FIR-hez hasonló problémák elkerüléséhez) Minden ágazati irányításban közreműködő szervezet, intézmény számára rendelkezésre kell állnia az adekvát IT infrastruktúra háttérnek és szakmai kapacitásnak A következő fejlesztési szakasz végére tisztán kell látni, hogyan kapcsolódhatnak a jelenlegi adattárhoz további, az oktatási kormányzat stratégiáját, döntéseit szolgáló, releváns adatrendszerek és azok interoperábilisak-e (pl. a FIR-AVIR K+F mutatók esetében az OMIK-féle Nemzeti Kutatásnyilvántartó Rendszerrel, illetve a KSH fogalmakkal való kapcsolódás az ágazat számára már most nagyon fontos lenne) Az adattár jelenleg nagyrészt az inputokra és az ellátottsági mutatókra koncentrál. Kevés benne a kibocsátás minőségét mérő mutató. Az inputok szerinti döntéshozatal struktúrát konzervál és nem kellően ösztönöz a költségcsökkentésre. Ezért az adattárat a kibocsátás minőségét mérő mutatókkal ki kell bővíteni A Diplomás pályakövető rendszer teljes rendszerének kiépítése Az AVIR kiegészítése térinformációs rendszerrel (GIS), a térbeli információk megjelenítésére (kutatások, FOI-k kihelyezett tagozatok, pályakövetési adatok, munkerő-piaci adatok, inkubátor házak, vállalati együttműködések, beiskolázási adatok stb.) Az AVIR legyen az az ágazati információs eszköz, amelyben a különböző adatok, indikátorok (DPR, statisztikák, elemzések stb.) rendelkezésre állnak, nyomonköveti a stratégia megvalósulását, lehetővé teszi az eredmények és célok bemutathatóságát, azonnali lekérdezhetőséget, a lehetséges döntések következményeinek vizsgálatát stb. A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében

Köszönöm a figyelmet! E-mail: bela.kardon@nefmi.gov.hu Iroda: Szalay u. 10-14. 6. szint 638. Telefon: +36 (1) 7954096 Fax: +36 (1) 7950256