Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Automatikus diabemutató!
Advertisements

Projekt általános bemutatása
Úton a ‚zöld’ Olimpia-, és a Smart-City-vé válás felé
Beszámoló az EASYWAY EG2 „ Beszámoló az EASYWAY EG2 „Európai forgalmi és hálózati menedzsment és ko-modalitás” szakértői csoport munkájáról Nagy Ádám forgalomszabályozási.
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Dr. Lányi Péter Sopron, szeptember 9. A CONNECT és az EasyWay projektek hazai.
„Alkalmazási útmutatók szerepe és jelentősége az EasyWay projektben – kapcsolat az ITS Direktíva specifikációival” július 11. ITS Hungary Egyesület.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A CONNECT és az Autópálya
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Hazai ITS stratégia az európai ITS Intézkedési Terv tükrében
„A SZLOVÁK- MAGYAR HATÁRON ÁTNYÚLÓ FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MOTORJÁNAK BEINDÍTÁSA” című projekt eredményei című projekt eredményei Előadó: dr. Iváncsics.
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
ITS Budapesten.
Dr.- habil. Lindenbach Ágnes
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
ORSZÁGOS KATASZTRÓFAVÉDELMI FŐIGAZGATÓSÁG VESZÉLYHELYZET KEZELÉS FŐOSZTÁLY Az Országos Sugárfigyelő, Jelző és Ellenőrző Rendszer március 08.
1 Tájékoztató rojektről április 23. Tájékoztató az EKOP1.A „Adatállományok központosított átvételét, átadását kezelő, valamint.
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Beágyazott internet az alállomási irányítástechnikában Hogyan kerül irodai megoldás az ipari irányítástechnikába? Ez egészen biztosan nagyon veszélyes!
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Dr.-habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető egyetemi tanár
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
Fővárosi forgalomtechnikai és ITS-fejlesztések (értékeink védelmében) Jenovai Zoltán forgalomtechnikai igazgató BKK Közút Zrt. Csomópont-felülvizsgálat.
Hazai ITS alkalmazások az európai tendenciák tükrében – EasyWay projekt június 17. Magyar Közút Nonprofit Zrt. Dr.- habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
Beszámoló az EG 4 „Változtatható jelzésképű táblák harmonizációja” szakértői csoport munkájáról Tomaschek Tamás forgalomszabályozási csoportvezető Állami.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
Antal Csaba.  A TMC egy olyan rendszer, ami közlekedésre vonatkozó információkat gyűjt össze, kódol és továbbít.  Elméleti szinten a TMC a következőképpen.
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Intelligens közúti kereszteződés
Dr. Farkas Klára r. őrnagy
-1- Együttműködés, veszélyes üzemek – iparfelügyeleti tevékenység Országos Rendőr-főkapitányság, megyei (fővárosi) Rendőr-főkapitányságai és helyi Rendőr-kapitányságai.
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Intelligens közlekedési rendszerek
A határtérség.
közúti vagyonelemek létrehozása,
Előadás másolata:

Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában Duma Viktor üzemeltetési igazgató Magyar Közút Nonprofit Zrt. „Integrált megoldásokkal a közlekedés biztonságáért” szakmai nap Szigetszentmiklós 2014.10.08.

Az intelligens közlekedési rendszerek szerepe és alkalmazásuk céljai

A nagy „fordulat” (The ‘big shift’)

Forgalomszabályozás vs. befolyásolás

A forgalomszabályozó- és információs rendszerek alkalmazásának céljai Forgalombiztonság növelése Nagy forgalmi terhelés esetén a torlódások jelzésével/változtatható sebességkorlátozások bevezetésével Veszélyes időjárási körülmények esetén, azok előrejelzésével Balesetek esetén a másodlagos balesetek megelőzésével Negatív externáliák mérséklése Utazási/parkolóhely kereséséi idők csökkentésével Károsanyag kibocsátás csökkentésével Zajterhelés csökkentésével Baleseti költségek csökkentésével Hálózati optimum Adott útszakasz teher-mentesítésével (alter-natív útvonal ajánlás) A forgalomlefolyás javításával, többlet kapacitás biztosításával (lényeges építési be-avatkozás nélkül) A rendelkezésre álló közlekedési/parkolási felület forgalmi igények szerinti felosztásával

Kiindulási helyzet

2010/40/EU – ITS Direktíva

Kiindulási helyzet Folyamatosan bővülő, megújuló eszközállomány Egyre több on-line eszköz Egyre több és részletesebb információ Egyre több automatizált rendszer Egységes kezelői felületek megjelenése Forgalomirányító Rendszer (FIR) – összes gyorsforgalmi hálózaton működő beredezés Jelzőlámpa Távfelügyeleti Rendszer (JTR) – jelzőlámpák ÚTMET – fő és mellékutakon telepített meteorológiai állomások FORGFER – forgalomszámláló rendszerek Nemzetközi együttműködések, határokon átnyúló forgalmi menedzsment tervek Növekvő információ igény – utazóközönség/partnerek

Forgalomirányítás/szenzorok a hálózaton

Forgalomirányítás – fő- és mellékutak

Új alkalmazások/kísérleti rendszerek Webkamera szolgáltatás elindítása Kamerás eseményérzékelés Várható eljutási idők kijelzése Tehergépjármű parkolás irányítási rendszer (M1)

Forgalomirányító Rendszer (FIR) Minden mért információ (on-line) megjelenítése egyetlen kezelői felületen Riasztások a mért adatok alapján Egységes, típus-független megjelenés és vezérlés Segélykérő rendszerek hívásátvétele Archiválás Stratégiatár, adaptív funkció

Határon átnyúló forgalmi menedzsment – 5 ország együttműködése (I-HR-SLO-A-HU)

Forgalomirányítás a Magyar Közútnál

Forgalomirányítás jelenleg

A forgalomirányító és információs központok szerepe Forgalomkorlátozással járó fenntartási, napi karbantartási munkákkal kapcsolatos információk, ideiglenes hosszabb távú forgalomterelések. Új utak, csomópontok építésével, átadásával kapcsolatos információk. Rendkívüli eseményekkel kapcsolatos információk, ideértve a közfeltűnést keltő események, az időjárási helyzet változásából eredő, a közlekedés biztonságára kiható körülményeket. Forgalomkeltő vagy forgalomvonzó politikai, kulturális, sport és egyéb eseményekkel kapcsolatos információk. Balesetekkel kapcsolatos információk. TIC Forgalmi információs központ Forgalmi rend változással kapcsolatos információk.. A közúton közlekedők ELŐZETES informálása. Traffic Information Centre (TIC) Traffic Control Centre (TCC) TCC Forgalomirányító központ AKTUÁLIS forgalmi helyzet, érzékelők adatai, kameraképek. A közúton közlekedők KÖZVETLEN, AZONNALI befolyásolása.

ÚTINFORM – Forgalmi információs központ

? – Forgalomirányító központ

Szempontok a forgalomirányító központ(ok) megvalósításhoz MOST értük el, hogy a megfelelő információ birtokában tudunk beavatkozni Nem (csak) diszpécser szolgálat – forgalomtechnikai, hálózati szempontok mérlegelésével, szakmai döntések Forgalomtechnika és hatóság együttműködése a döntések meghozatalában Több lépcsős bevezetés lehetősége: M0 körgyűrű Főváros és agglomeráció M1 (Budapest-Hegyeshalom)

M0 forgalomirányító rendszere

Vízió, fejlesztési projektek 2014-től

Közút tervek Központba szervezés, forgalomirányító központ megvalósítása – teljes közúti hálózat Elavult eszközök cseréje/hiányok szisztematikus felszámolása, automatikus érzékelők telepítése Üzemeltetők közötti kapcsolat – automatikus adatcsere megvalósítása Tehergépjármű parkolás irányítási rendszer kiterjesztése Forgalomterelések biztonságának növelése Járművön belüli figyelmeztetés (első fázisban okos telefon alkalmazás, később kooperatív rendszerek, I2V kommunikáció segítségével)

CROCODILE (2012-2015) Tevékenységek: A1 Projekt menedzsment & információterjesztés A2 Határon átnyúló koordinációs tevékenységek, együttműködési megállapodások A3 Adatgyűjtés, adatfeldolgozás az ITS Direktíva c) és e) kiemelt területeire vonatkozóan A4 Adatokhoz való hozzáférés A5 Szolgáltatások biztosítása a végfelhasználók számára

CROCODILE prioritások Eszközpark bővítés és csere (kiemelten az M1 autópályán) M1 parkolásirányítási rendszer bővítése Úton folyó munkák biztonságának növelése Nemzeti DATEX II “csomópont” (node) létrehozása az automatikus adatcsere megvalósítása érdekében Határon átnyúló forgalmi menedzsment tervek Állami TMC szolgáltatás bővítése

KÖZOP – Ukrán határtérség forgalmi menedzsmentje

Útellenőr Rendszer

Hálózatfejlesztési javaslatok kidolgozása

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Duma Viktor üzemeltetési igazgató Magyar Közút Nonprofit Zrt. telefon: (1) 819-9048 duma.viktor@kozut.hu