MATEHETSZ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Magyar Tehetséggondozó Társaság
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
A Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács mint mentor tehetségsegítő tanács, mint mentor Mentorok: Dégenhardtné Szántó Ágota, Kőrösi Tibor Budapest, november.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
A Tehetséghidak Programról Törökszentmiklós, május 10. Bajor Péter elnök, projektmenedzser Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége.
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
Tehetségpont létrehozása
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Iskolai tehetséggondozástól a tehetségsegítő tanácsig
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Gábor Dénes Tehetségpont
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
A gyakorlatvezető mentor
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
MATEHETSZ.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Gazdagodjunk az idei tanévben is!. Csoportos tehetségfejlesztő programok – 7. alprojekt Tervezett 250 millió forintos keret A korábbi Tehetséghidak három.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
MATEHETSZ. A sokszínű tehetséggondozó program Bajor Péter ügyvezető elnök, projektmenedzser Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Lorem ipsum.
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
Előadás másolata:

MATEHETSZ

Tehetségsegítő projektek Magyarországon az EU támogatásával Bajor Péter ügyvezető elnök, projektmenedzser Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége Marosvásárhely, 2014. 09. 27.

A Nemzeti Tehetség Program erőforrásai Állami alapfinanszírozás: köznevelési és felsőoktatási törvények (a tehetséggondozás mint kiemelt cél); szakszolgálatok tevékenysége Arany János tehetségprogramok eredményei és tapasztalatai Felsőoktatás: OTDT tevékenysége, szakkollégiumok Nemzeti Tehetség Alap pályázatai: a 2010-2014 között megvalósult NTP pályázati eredmények EU által támogatott programok eredményei (Géniusz, Tehetséghidak, Nemzeti Kiválóság, Campus Hungary stb.)

A Nemzeti Tehetség Program erőforrásai Civil szervezetek saját forrású aktivitása (egyesületek, alapítványok: lehetőségek, idő, pénz) Cégek, vállalatok, egyházak segítő tevékenysége (AEGON, jezsuiták stb.) Magánszemélyek felajánlásai (tehetségbarátok, tehetségnagykövetek, Sólyom-ösztöndíj, Nyilas Misi támogatások stb.) Tudatos szülői háttér (iskolai, szervezeti és egyéni energiák) Kortárscsoportok (kölcsönös személyes és webes ösztönzések) Médiatámogatás (honlapok, hírek, elektronikus és papíros médiumok) Tehetségbarát társadalom további szereplői

A sokszínű program szereplői, elemei és teendői – I. Gyermek, diák, fiatal Egyedi igény, tehetség, érdeklődés. Iskolában és azon kívül. A törvény által biztosított jog alapján segítendő egyénileg és csoportban egyaránt. Komplex szemlélet. Színvonalas szakmai munka az iskolában (tanórán, tanórán kívül) Impulzusok biztosítása: gazdagítás, élmények, új impulzusok, utazás, eszköz (iskola, szülő, projekt) Kortársak támogatása (iskolai közösség, klíma) Önismeret, készségek fejlesztése, mentális támogatás, EQ

A sokszínű program szereplői, elemei és teendői – II. Pedagógus Egyéni és csoportos pedagógus tevékenység a tanórán és azon kívül! Alapképzés, továbbképzés (szakma, módszertan, gyakorlati hely) Helyi és külső tanácsadás, műhelymunka, szupervízió Egyéni készségfejlesztés, mentális támogatás Tantestületi klíma: együttműködés, kommunikáció, csapatépítés, tanári kiscsoportos megbeszélések Elismerés

A sokszínű program szereplői, elemei és teendői – III. Szülő, család Egyéni és csoportos tevékenység az iskolát és az iskolán kívüli lehetőségeket célozva! Megértő és szakértő szülői segítés – ennek támogatása (közérthető szakmai anyagok, fórumok, találkozások, műhelyek, képzések) Jelenlét a köznevelési intézményekben (eddigi találkozások megújítása, új kapcsolatok bevezetése) Tanácsadás A tehetségtéma szakszerű népszerűsítése (médián keresztül)

A sokszínű program szereplői, elemei és teendői – IV. Pszichológus, szakszolgálati szakember Az iskola segítségével iskolán kívüli tevékenység! Sokféle tanácsadás, konzultáció, tájékoztatás, mérés Kapcsolat a gyermek/fiatal családjával, pedagógusaival Pályaorientációs és szakszolgálati kapcsolódások biztosítása, Mentális segítség, személyiségtámogatás a fiataloknak Kapcsolat a tehetségsegítő szervezetekkel, tehetséghálózattal a pályázatos programlehetőségek elérése érdekében Nyomonkövetés

A sokszínű program szereplői, elemei és teendői – V. A társadalom további szereplői Az iskolán kívüli világ segítő szerepe! Tehetségbarát, támogató társadalmi környezet, polgárok Tehetségbarát, toleráns médiumok Világi, egyházi alapítványok, ösztöndíjak, támogató programok Tehetségbarát vállalatok, munkahelyi bevezető, befogadó és továbbképző programok Törvényi jogszabályi támogatás (pl. középiskola-felsőoktatás átmenete)

Géniusz Program – az alapozás

Géniusz Program – az alapozás

Tehetséghidak Program Gazdagító programpárok Versenyfelkészítő szakkörök Képzések Egyedi támogatások (mentor, mentális, eszköz, utazás, tanácsadás) Fiatalok felelősségvállalása pilot (tehetségsegítő tanácsok programjaiban) A tehetség hónapja (március 25. – április 25.) Kreatív kommunikációs akciók Kortárscsoportok ösztönzése Tehetség Piactér kooperációk: mentori együttműködések Nemzetközi Tehetségnap és konferencia 2014 májusában

TÁMOP 3.4.5 – Tehetséghidak eddigi számok több mint 25.000 tehetséges fiatal a különböző programokban, 6100 aktívan bevont pedagógus közreműködésével, együttműködés 500 Tehetségponttal, 2800 szülő bevonása 192 tehetséges fiatal jutott el Európa és a világ 21 országába (54 kísérővel) 1700 érdeklődő fiatal tehetség vett részt térítésmentesen 29 nyári intenzív tehetséggondozó táborban, 550 gazdagító programpár

TÁMOP 3.4.5 – Tehetséghidak eddigi számok 110 (15-16 éves) tehetséges diák egyéni és csoportos személyiségtámogatása, 200 fő kapott tehetség- és pályatanácsadást, 150 diák ECDL tanfolyamra járhat, vizsgakártyát kap 144 milliónyi eszközigény (négy területen közbeszerzés) 70 versenyfelkészítő szakkör valósul meg 15.000 könyvet küldtünk szét 420 Tehetségpontnak Több mint 5500 fő vesz részt a képzéseken Kommunikációs feladatok (akciók, megjelenések, közvélemény-kutatás, fókuszban az anyukák, a családok)

TV Közösségi oldalak Bonis Bona Duna Tv műsorok Facebook – A tehetség sokszínű, 3735 lájk YouTube – Tehetségcsatorna, 126 videó

Tehetséghidak 2014-15 A Tehetséghidak bővül, folytatódik a 2014-15-ös tanévben. Még zajlik a szerződés-módosítás előkészítése… Kormánydöntés: +1,2 mrd Ft Projekt új záró időpontja: 2015. június 30. További magyarországi pályázati lehetőségek Új elemek: online szolgáltatások diákok számára! (fejlesztés, tavaszi indulás) Kárpát-medencei lehetőség!

További lehetőségek, tervek Az állami alapok növekednek A társadalom erői erősödnek Nemzeti Tehetség Alap pályázatai folytatódnak EU-támogatott projekt előkészítés alatt: TALENTUM Program

További EU-s tervek 2014 – 2020 Emberi Erőforrás Operatív Program (EFOP) A minőségi oktatáshoz, neveléshez és képzéshez való hozzáférés biztosítása, korai iskolaelhagyás csökkentése; A neveléshez és képzéshez való hozzáférés biztosítása a nem formális és informális tanulási formákon keresztül; A felsőfokú végzettséggel rendelkezők arányának növelése, a felsőoktatás szerkezetalakítása és minőségi színvonalának emelése által.

További EU-s tervek „A következő években évente 1 mrd Ft EU-s forrást biztosítunk tehetséggondozásra” (Balog Zoltán miniszter 2014. március 25.) 6-7 éves időtartamú kiemelt projekt? Kárpát-medencei kiterjesztés? Támogató szándékok az EMMI ás a miniszterelnökség részéről.

További tervek: Talentum Program Tanórán túli helyi tehetséggondozó speciális programok támogatása – ami az iskolai költségvetésből nem megy. Kiemelkedő tehetségeknek egyedi szakterületi és személyiségtámogatás, mentorrendszer Eszközbeszerzések diákoknak, eszközfejlesztés pedagógusok számára A tehetséggondozás országos rendszerének fejlesztése: megyei, járási tehetséggondozó hálózat – a szakszolgálatok támogatása (szakmai, hálózatos). Minimum 2 évfolyamon mérési lehetőség biztosítása. Kárpát-medencei lefedettségű tehetség- és pályaorientációs tanácsadás biztosítása (min 10 óra/fő)

További tervek: Talentum Program Komplex iskolai programok: az iskolai klíma javítása a tehetségfejlesztés érdekében Tanár alapképzés szakmai-módszertani erősítése tehetségsegítői szempontok szerint Tehetséggondozó pedagógusok, pszichológusok, tehetségsegítő szakszolgálati munkatársak és szakoktatók továbbképzése A tehetségek kibontakozásának, előrejutásának törvényi-rendeleti segítése, cél pl. köznevelés-felsőoktatás között gyorsító modulok bevezetése EU-aktivitás kiszélesítése: kölcsönös előnyök, országimázs Kapcsolódó kutatások (a tanárképzés erősítése érdekében is).

bajor.peter@tehetsegpont.hu info@tehetsegpont.hu tehetseg.hu