A közlekedési szabályok megtartása rendőri szemmel

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
Advertisements

OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Közúti közlekedési előéleti PONTRENDSZER (2000. évi 128
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
1 “A globalizáció és a közlekedés összefüggései” c. kibővített tudományos ülésszak, MTA Székház, Elnöki Tanácsterem (Bp., Roosevelt tér), november.
Közlekedésrendészeti hatósági feladatok
Copyright 2008 © National Police HQ General Directorate for Public Security AZ ELMÚLT IDŐSZAK LEGJELENTŐSEBB JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSAI A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁG.
A közúti közlekedést érintő változások július 1-től
 H ol?  Kiemelt kockázatú objektumokban.  Milyen eszközökkel?  Speciális felderítő eszközök használatával.  Levélvizsgáló berendezés  Röntgensugaras.
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” konferencia
Az egyes közúti közlekedési szabályok megszegése esetén a közterület-felügyelő által alkalmazható közigazgatási hatósági intézkedésekről II. FEJEZET Készítette:
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
Alkoholizmus.
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
1 ”Közlekedési rendszerünk az EU csatlakozás küszöbén” Tudományos konferencia, Győr, Széchenyi István Egyetem, november 5. Dr. Holló Péter az MTA.
Állam munkavédelmi feladatai
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Fél lábbal a börtönben …?. Megelőzés - Reagálás nem lehet verseny…
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
(A balesetmegelőzés fontossága)
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
A tehergépjárművek ellenőrzésének gyakorlati tapasztalatai
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
A közúti közlekedési balesetek következtében meghalt személyek száma
Óberling József r. ezredes
Magyarország közlekedésbiztonsága első négy hónapjában.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Óberling József r. ezredes
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
HELYSZÍNI ELLENŐRZÉSEK TAPASZTALATAI
KÖBE. Ahol a balesetmegelőzés is KÖTELEZŐ. Tudatos Vezetők Klubja.
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
2009 Tudatos vezető - Közlekedésbiztonság Pausz Ferenc GRSP Magyarország Szemben az árral? Budapest, március 19.
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
Közúti balesetek főbb okai I-III. hó
Személysérüléses közúti balesetek I-VI. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,98% Halálos kimenetelű balesetek.
Személysérüléses közúti balesetek I-V. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,74% Halálos áldozatok száma:+7,80%
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Közúti balesetek I-VII. havi évi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:8 945 baleset (8 722 baleset) Közúti halálos.
Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési.
A Magyar Köztársaság kormánya. REND ÉS BIZTONSÁG a rendteremés programja (elszámolás) Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
ELŐVÁROSI ÚTSZAKASZOK KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITJA, VALAMINT FELÜLVIZSGÁLATA Tóthné Temesi Kinga Közúti biztonsági auditori alapképzés MMK
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
(Zárójelben a I-V. havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a I-VI. havi megfelelő adatok)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,8%
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,2%
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Közlekedési ismeretek
(Zárójelben a januári megfelelő adatok)
Előadás másolata:

A közlekedési szabályok megtartása rendőri szemmel

Személysérüléses balesetek száma 2012-ben

Személysérüléses balesetek megoszlása 2012-ben

Közúti balesetben meghaltak és megsérültek száma 2012-ben

Ittasan okozott balesetek alakulása 2012-ben Az ittasan okozott balesetek száma 2011-hez képest 3 %-kal nőtt (1 645-ról 1 695-re). Az ittas baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya 10,4 %-ról 11,2 %-ra nőtt.

Közúti balesetek okai 2012-ben

Közúti balesetek okozói 2012-ben

2001-2012 adatainak összehasonlítása A személysérüléses közúti balesetek száma 18 %-kal csökkent (18 505-ről 15 174-re). A balesetben meghalt személyek száma 51,2 %-kal csökkent (1 239 főről 605 főre)

    Európai Közlekedésbiztonsági Tanács

A szankcionálás alapja Vétkes magatartás: - szabálysértési- , - járművezetővel szembeni közigazgatási és - büntetőeljárás során Objektív felelősség: - Üzembentartói felelősségen alapuló közigazgatási eljárás során (de mögötte ott van a járművezetői magatartás)

A vétkes magatartások csoportosítása Szándékos magatartás tudatában van, hogy magatartása szabályszegő Gondatlan magatartás azért nincs tudatában annak, hogy magatartása jogszabálysértő, mert a tőle elvárható figyelmet vagy körültekintést elmulasztja - közlekedési ismeret hiánya, - közúti jelzés felismerésének hiánya, - közlekedési helyzet felismerésének hiánya, - helytelen válasz a közlekedési helyzetre

A vétkes magatartások jelentősége A tapasztalatok szerint a szándékos szabályszegések nagyobb gyakorisággal fordulnak elő, de a szabályok és a közlekedők tekintetében változik a relatív gyakoriság. Ebből következően nem a szabályismeret hiánya, hanem a kockázatvállalási szint magassága a közlekedésbiztonsági helyzet kulcsa.

A vétkes magatartások megelőzése Szándékos A klasszikus rendőri eszközök, azaz ellenőrzések (speciális és általános prevenció) A szabályszegő magatartás veszélyire történő figyelem-felhívás Gondatlan Képzéssel, fiatal közlekedők részére ismeretterjesztő tevékenységgel, A közlekedés veszélyességének tudatosítása A balesetekhez vezető körülmények feltárása, majd szignalizáció a közút kezelője felé, szakhatósági tevékenység

A leggyakoribb szándékos szabályszegések A megengedett legnagyobb sebesség túllépése, Relatív gyorshajtás, (együttesen: 29%) tilos jelzésen áthaladás, passzív biztonsági eszközök használatának elmulasztása, mobil rádiótelefon használata, ittas vezetés, (az okozók 10%-ánál kimutatható) szabálytalan előzés, záróvonal átlépése (5%) Elősegítő körülmények: Személyiségi (szocializálódási) problémák, Indokolatlan forgalomszervezési szabályok, Lassú előrehaladást lehetővé tevő forgalom, Közúti ellenőrzés hiánya, a szankció elkerülhetősége

A leggyakoribb gondatlan szabályszegések Relatív gyorshajtás, Elsőbbség meg nem adása,(22%) Világítás hiánya lakott területen kívül, Közúti jelzőtáblák figyelmen kívül hagyása, Forgalmi engedély műszaki érvényességének lejárta, Vezetői engedély orvosi érvényességének lejárta Elősegítő körülmények: Szabályismeret hiánya, Nem egyértelmű forgalmi rend, Nehezen felismerhető közúti jelzések

Az elkövetési magatartások jellemzői Szándékos magatartás Fiatal- és a középkorúakra jellemző, „Kellő” (1-2 év vezetési) gyakorlatot szerzett személy, Magas kockázatvállalási szint, Életvitel-, személyiség jellemzők (anyagi kockázat bevállalása) Nagy teljesítményű személygépkocsik és motorkerékpárok

Az elkövetési magatartások jellemzői Gondatlan magatartás A fiatal tapasztalatlan járművezetőkre és az időskorúakra (számuk és arányuk egyre növekvő) jellemző, Megfelelő gyakorlattal rendelkezők, Alacsony kockázatvállalási szintet felvállalók, Szabályismeret vagy kellő gondosság (körültekintés) hiánya

A Rendőrség által használt technikai eszközök száma (zárójelben: 2011-ben) Sebességmérő berendezések Lézeres Radaros Fixen telepített Gépkocsiba szerelt 147 db (196 db) 7 db 17 mérőhely 0 db (2 db) PDA 0 db (300 db) Hitelesített elektromos légalkohol-mérő 335 db (310 db) Alkohol-teszter 2190 db (1300 db)

Ittasság ellenőrzés adatai Alkoholszondás vizsgálatok száma: 1.238.563 Ebből pozitív: 25.567 Ittas vezetés miatt indított büntetőeljárások száma: 6.925 20

Az objektív felelősséggel kapcsolatos eljárások adatai Összefoglaló statisztika Az objektív felelősséggel kapcsolatos eljárások adatai Jogsértés 2012 Sebességtúllépés 534 042 Vasúti átjáró 18 Fényjelző készülék 2 555 Megállás, várakozás 53 505 Autópálya leálló sáv 25 Behajtás, kötelező haladási irány 2 013 Védett természeti terület 1 Összesen 592 159 21

Sebességtúllépések miatt kiszabott átlagbírságok alakulása Kiszabot bírság, átlag összege Ft

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!