A lényeg kiemelésének művészete

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1902-ben, Párizsban az európai országok egyezséget kötöttek a hasznos szárnyasok védelmének érdekében.Az évi I. törvénycikk szerint minden év májusában.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
M UNKAVÉGZÉS A XXI. SZÁZADBAN. A 21. században lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat nem a munkahelyen, hanem otthon végezzük el. Ezt röviden távmunkának.
Innováció konferencia
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Kincs projekt.
IKT az oktatásban február 25. Körmendy Zsolt
EUDRS Az egész vízgyűjtőterületre kiterjedő koncepció alapja, hogy a folyó által felfűzött, geográfiailag meghatározott víztestek fejlesztését úgy kell.
Miért fontos a fiatal korosztályok pénzügyi jártasságának fejlesztése? Simor András a Magyar Nemzeti Bank elnöke október 6.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
E-learning és a multimédia
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A természettudományok helye a közoktatásban Szabó Gábor egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem & ELFT főtitkár.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Kultúra és Szocializáció
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
A MATÁSZSZ Vizuális arculatának megújítása
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
Saját coaching: megtervezem a coachingomat veled
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
A konstruktív szociális munka Összeállította: Ágoston Magdolna Nigel Parton: Constructive Social Work towards a new practice,
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
vizuális kommunikáció
Stresszmentes, hatékony vállalkozásvezetés Avagy hogyan építsük fel újra vállalkozásunkat Horváth Győző – május.
Glenn C. Loury A faji egyenlőtlenségek anatómiája nov. 19. ELTE ÁJK.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? Egy most induló nemzetközi kutatás ismertetése Cziboly Ádám Káva Kulturális Műhely DramaF R ING E nov.
Comenius 09/0128-C/1300 Alkohol és iskola Monor 2009
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
LÁSSUK CSAK: LÁSSUK CSAK: milyen is az milyen is az ideális nŐ ??? ideális nŐ ???
Diákparlament E-napló Néha nem az kerül be óracímként az e- naplóba, amit valójában vettünk, ami problémát okoz a pótlásoknál, valamint a szüleinkkel.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Kutatási alkomponens Összegzés Borbély Tibor Bors ÁFSZ- FSZH szakmai tanácsadó, Ph.D. jelölt Visegrád,
Reflektív gondolkodás
EUROPROFESSIONAL HUNGARY KFC Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium KARCAG.
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
Jelenkori társadalmi problémák és konfliktusok Tantárgyfelelős: Dr
Kiselőadás Társadalomföldrajzi szintézis gyakorlatra
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
„ADJ TERET, NYISS UTAT!” – SZOCIÁLIS KOMPETENCIÁKKAL A HÁTRÁNYOK ELLEN avagy Ágota és Ambrus testvérek lettek.
Be SMART – az új generáció vállalkozásai Budapest, november 20. Szalai Piroska.
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
Crowdsourcing informatikai üzleti tanácsadói szemmel Podolcsák Ádám, Katona Orsolya Compet-Terra Kft.
A Digitális Jólét Program megvalósítása
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Közbeszerzések Ausztriában- az én történetem
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Iskolai egyesületeket és iskolákat jelenleg foglalkoztató kérdések Európában Budapest, Hungary , 8 and 9 May
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Előadás másolata:

A lényeg kiemelésének művészete

Mi az a probléma, szituáció, amire reagál a projekted? Példa 1.: A gazdasági oktatás az általános iskolákban Magyarországon nem elterjedt. Példa 2.: A romantikus művészetfelfogás még mindig gátolja a színház terápiás vagy oktatási célú felhasználását Ha nincs probléma, akkor is van. A probléma lehet vitatható.

Kinek, milyen szempontból probléma a probléma? Példa 1.: a tanároknak: nincsenek mintáik és anyagaik, ha akarnák is oktatni a társadalomnak: a posztszocialista országokban a vállalkozói kompetenciák nem hagyományozód(hat)tak át a diákoknak: hosszú távon hátrányhoz juttatja az interkulturális közegben a magyar diákokat új perspektívába helyezi a kérdést a projektgazda számára is párbeszédet nyit az aktuális célközönség felé

Milyen választ ad a projekt? Példa 1.: a kisgyermekkori kompetenciafejlesztésen alapuló, szemléletformáló gazdasági tananyag átvétele a már e téren komoly hagyományokkal bíró Németországi oktatásból Minél konkrétabb, annál jobb * Elterjesztjük Magyarországon kisgyermekkortól a gazdasági kompetenciák fejlesztését.

Kulcsszavak Példa 1.: A szocializmus örökségeként hordozzuk Magyarországon a vállalkozásokkal kapcsolatos attitűdjeinket, amelyek hátrányt jelentenek a világban. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy a kisgyermekkori gazdasági- és vállalkozói kompetenciafejlesztés megkezdődjék intézményi szinten nálunk is, az e téren jóval tapasztaltabb országok mintájára. A gazdasági- és vállalkozói kompetenciafejlesztés kisgyermekkorban érzékenyítés formájában jelenhet meg. Azaz, természetesen nem ismeretátadásként, nem modellek, szakszavak és definíciók értelmezésével, hanem olyan viselkedésminták kialakításával, amelyek… A kiemelés hasznos. A szóismétlés nem ciki, sőt!

Analógia Olyan ez, mint amikor…: Sűrű erdőben egy új faj magja jelenik meg. Aki fogorvosi széket örököl a nagyanyjától, annak meg kell dolgoznia, hogy jó ügyvéd legyen. A beszédhangok, amelyekre érzékenyek vagyunk.