K NOWLEDGE M ANAGEMENT R ESEARCH C ENTER U NIVERSITY OF S ZEGED, H UNGARY Technológiai információk diffúziós topológiája Twitteren környezetben Kiss, Horváth,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Információs technológiák terjedése és hálózatosodás a gazdálkodók körében: lehetőségek és korlátok Csótó Mihály BME - Információs Társadalom- és Trendkutató.
Advertisements

ERM QUEST PROGRAMJA – GYORS ENERGIA MEGTAKARÍTÁSI LEHETŐSÉGEK TECHNIKA ÉS EMBERI TÉNYEZŐKÖN KERESZTÜL Cross-Boda Borbála ERM, vezető tanácsadó március.
A művészet autonómiája a tömegkultúra és szépség határán
INTERNET BANK A FEJLŐDÉS ÚTJÁN Juhász Róbert Elektronikus Banki Igazgatóság.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Az eredményeket nem látni, hanem érezni kell Az EQUAL program hatása és kihatása Május 20 VGYKE.
Rövid beszámoló egy tört évről 2013 Klaszter Klubest Bertalan Zsolt elnök.
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
Regionális gazdaságtan 4.
Szociális munka az onkológiában
Drajkó László Microsoft Magyarország
Paradigmaváltás az oktatásban
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
2. A marketing kommunikáció társtudományai és azok marketing kommunikációban hasznosítható eredményei Pszichológia Szociológia Esztétika.
A fogyasztói magatartás
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Műegyetem - Kutatóegyetem Fenntartható energetika 1/11 Fenntartható Energetika Kiemelt Kutatási Terület.
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
Gimnázium Óbecse Információs társadalom. Gimnázium Óbecse Az információ technológia (IT) az információ kezelésében, visszakeresésében, feldolgozásában,
OSI Modell.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Önkéntesség a Debreceni Egyetem hallgatói táborában Lipcsei László MSZT Konferencia november 12.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
A külső környezet elemzése
Kommunikáció.
A makrgazdasági munkakínálat:
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
IPARÁGAK VÁLTOZÁSA : HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉS EVOLUCIONISTA SZEMSZÖGBŐL Bajmócy Zoltán egyetemi adjunktus Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
Nemzetközi kutatási együttműködések és regionális innováció: A gazdasági fejlettség szerepe Varga Attila és Sebestyén Tamás PTE KTK és MTA-PTE Innováció.
Online közösségi hálózatok: új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek feltérképezésére új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek.
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
Iskola és mobilitás Tantárgyfelelős: Dr. Kovács Ernő Az előadást készítette: Péter Erzsébet.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
FTP File Transfer Protocol. Mi az FTP? Az FTP egy olyan protokoll, amely fájlok interneten keresztül végzett átvitelére szolgál. A felhasználók többsége.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
A MATÁSZSZ Vizuális arculatának megújítása
Örömkeresés az online térben
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
Kovácsné Kovács Andrea Debrecen, november13-14 A pénzügyi innovációk jövője MISKOLCI EGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR Pénzügyi innovációk jövője.
Reklám helyett a marketing jövője a hálózatok világában
A marketingkommunikáció
Miért nem működik még az okostévé modell?
Többváltozós adatelemzés
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
Az elfogadók tipizálása. A., Az elfogadók innovativitás alapján történő kategorizálása I. Kezdetek II. Az elfogadás és normalitás S-alakú görbéje 1. kiindulópont:
Az innováció forrásai.
Az innováció-átvételi döntési folyamat
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
A csomagolás tömege alapvető tényező! Az Alu és az Ü a problémás A Tetra Brik ilyen jó lenne?
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Hol használjuk? küldő jel csatorna fogadó Partner háttérismeretei Partnerrel való viszonyunk Partner motivációja Kiegészítő mechanizmusa Hely Idő.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
Egészségszociológia a mindennapokban (Amit egy közösségvezetőnek tudnia kell…) Horváth Judit szociális munkás Sárvár, Csillebérc,
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
12. óra Kenőpénz és korrupció.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Előadás másolata:

K NOWLEDGE M ANAGEMENT R ESEARCH C ENTER U NIVERSITY OF S ZEGED, H UNGARY Technológiai információk diffúziós topológiája Twitteren környezetben Kiss, Horváth, Buzás

Ú J KOMMUNIKÁCIÓS CSATORNÁK ÉS T ECHNOLÓGIÁK  Alapvető kérdéseink: »A technológiai információk diffúzióját hagyományosan befolyásoló mechanizmusok, szereplők, és társadalmi tényezők szabályszerűségei érvényesülnek-e a kommunikáció egyik legújabb csatornáján? »A Twitter, mint a kommunikációs csatorna, mennyire heterogén szerepet képes betölteni egy technológiával kapcsolatos információk áramlásában

A D IFFÚZIÓ  Innovációval/technológiával kapcsolatos kommunikáció lefolyása kommunikációs csatornákon keresztül bizonyos időhorizonton a társadalom tagjai között.  Az új technológiák sajátja a bizonytalanság »Kommunikációs csatornákon keresztül szerzett információ teszi lehetővé az adaptációs-döntést Forrás: Rogers (1983)

I NNOVÁCIÓ - DÖNTÉSI FOLYAMAT  Tudásszerzés Tömegmédia  Attitűdformálás  Döntés »AdaptálásInterperszonális kommunikáció »Elutasítás  Megerősítés Forrás: Rogers (1983)

M INTA

A K UTATÁS F ELÉPÍTÉSE  A Tweetek időbeli és felhasználók közti eloszlásának vizsgálata  Felhasználók klaszterezése kommunikációs aktivitás és a kommunikáció kezdete alapján  Klaszterek kommunikációs szerepeinek vizsgálata

I DŐBELI ELOSZLÁS

W INDOWS 8 ÉS OSX10.8 F ELHASZNÁLÓK ELOSZLÁSA TWEETELÉSI GYAKORISÁG ALAPJÁN

K LASZTEREK TWEETEK SZÁMA ÉS AZ ELSŐ TWEETELÉS IDŐPONTJA ALAPJÁN Mintabeli arányok Win8/OSX Tweetek átlagos száma Win8 /OSX Tweetelés átlagos ideje Korai információközlők 12%/16%1,83/1,29~ Első csúcs Korai vezető/aktív információközlők <1%/1%33,88/8,79~ Első csúcs Információközlők 54%/63%1,22/1,17~ Második csúcs Aktív információközlők 2%/2%9,20/5,64 ~ Második csúcs Vezető információközlők <1%/<1%89,50/34,10 ~ Második csúcs Későn jövő információközlők 31%/18%1,17/1,14 Jelentősen a második csúcs után

D E KIK KOMMUNIKÁLNAK ?  Az önjellemzések alapján három csoport elkülönítése: 1. Általánosak: Nem releváns önjellemzés, alulreprezentáltak a sokat- és a korán tweetelő csoportok közt 2. Techies: Technológia fanok, Szignifikánsan többen vannak a korán tweetelő csoportok között 3. Windows/Mac funok: Identitás az adott operációs rendszerrel, Felülreprezentáltak az Aktív és a Vezető információközlők között

A K APCSOLATHÁLÓ S TRUKTÚRÁJA  A felhasználók hálózati pozícióját mértük: »Említések alapján: –„ mention in degree” és „mention out degree” »Tweetekre adott-kapott válaszok alapján: –„reply in degree” és „reply out degree”

K APCSOLATLÉTESÍTÉS ARÁNYA A MINTÁN BELÜL VáltozókWindows 8OSX10.8 Mention in degree 9,7%5,3% Mention out degree 38,8%20,1% Reply in degree 1,5%0,7% Reply out degree 7,9%7,6% A legnagyobb arányban az alábbi csoportok rendelkeznek kapcsolatokkal: 1.Korai információközlők, 2.Információközlők, 3.Későn jövő információközlők

L EGNAGYOBB KAPCSOLATI TŐKÉVEL RENDELKEZŐ KLASZTEREK  Windows 8: »Aktív információközlők »Vezető információközlők De! Csak a „Replay in degree” és a „Replay out degree” esetében „erős” a kapcsolat  OSX10.8 »Korai aktív információközlők »Aktív információközlők De! Csak a „Replay out degree” és a „Retweetek” esetében „erős” a kapcsolat

A 25 L EGNAGYOBB KAPCSOLATI TŐKÉVEL RENDELKEZŐ FELHASZNÁLÓ ÖNIDENTITÁS ALAPJÁN Windows 8 OSX10.8 VáltozóÁltalánosakTechies Windows funok ÁltalánosakTechies Mac fanok Mention indegree Mention outdegree Reply indegree Reply outdegree Sum of retweets

Ö SSZEGZÉS  Hírekre érzékeny kommunikáció  De! Folyamatos az információterjedés, interperszonális kommunikációs jelleg »A Twitter nem csupán tömegmédia »Alkalmas a figyelemfelkeltésen túl más adaptációs mechanizmusok befolyásolására is  Innovatív csoportok jelenléte »Más csatornákra átterjedő hatás lehetséges  Hálózati pozíciók kisajátítására törekvő change agentek jelenléte »Ez nem sikeres

K ÖSZÖNÖM A F IGYELMET !