März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

A magyar gazdaság versenyképessége Vojnits Tamás április 2.
A magyar vállalkozások üzleti helyzete területi metszetben és a válságra adott reakciók Czibik Ágnes (GVI) MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
6. A gazdasági hatékonyság elemzése
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
ICEG Európai Központ 1118 Budapest, Dayka G. u 6/B. Telefon: (1) Fax: (1) honlap:
Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései
Állami (minisztériumi) feladatok beszállítói területen
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
2013. október 10. Bogsch Erik A gyógyszeripar válasz a kihívásra.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
A vállalkozás aktuális kérdései II. félév
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Kecskemét, november 28.
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
III. A logisztika jövője
1 A hazai energiapolitika teendői Kaderják Péter Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Nyugat-Pannon Térségi Iparfejlesztési Stratégia 2020 Möglichkeiten und Lokalisationsvorteile der Region im Fahrzeugindustrie A térség lehetőségei, lokalizációs.
Mi jellemző a hazai autóiparra és a beszállítók helyzetére napjainkban? MKT szeptember 30. Pécs.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Losoncz Miklós Egyetemi docens, Széchenyi István Egyetem A magyar gazdaság versenyképességének néhány forrása.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Növekedési dilemmák Simor András Műhelybeszélgetés az Európai Társadalmi Jelentés apropóján 2008 június 10.
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Tények a munkaerőpiaci helyzetről Ki veszélyezteti a foglalkoztatás stabilitását? január.
Az EEM helye a menedzsmentben
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
H-2310 Szigetszentmiklós, Gyári út 70. Tel./Fax:
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
A régió  A régiót három megye, Fejér, Veszprém és Komárom-Esztergom megye alkotja. Fejér 10, Veszprém 9, Komárom-Esztergom pedig 7 kistérségre tagolódik.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Ágazati kapcsolatok és szociális párbeszéd az EMCEF-ben Balatongyörök, április 29.
Magyar Bányászati Szövetség Magyar Bányászati Szövetség 1024 Budapest, Margit krt. 85. Tel/Fax: (06-1)
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
2. Előadás Tervezés, Tényezőkre bontás
EURÓPAI AUTÓSZERVIZEK MAGYARORSZÁGI EGYESÜLETE
VESZPRÉMI EGYETEM GEORGIKON MEZŐGAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR TÁRSADALOM-ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI INTÉZET AGRÁRGAZDASÁGTANI ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI TANSZÉK KESZTHELY.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara stratégiai jelentőségű programja a közötti időszakra Miskolc, november 29. Bihall.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei ( ) vállalkozások számára Keller Péter osztályvezető GKM Vállalkozásfinanszírozási Főosztály.
Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Az euró bevezetésének lehetőségei Magyarországon Tabák Péter Gazdaságpolitikai főosztály Pénzügyminisztérium Budapest, május 23.
Vidékfejlesztési Program Baromfitartó telepek korszerűsítése dr. Mezei Dávid agrár-vidékfejlesztési stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkár Miniszterelnökség.
GKI Zrt., A gépipar kilátásai, fejlődése ban Budapest, május 23. GÉPIPARI ÁGAZATI PÁRBESZÉD BIZOTTSÁG Némethné dr. Pál Katalin.
Magyar versenyképesség 2017
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A NYUGAT- ÉS KÖZÉP- DUNÁNTÚL RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Dr. Csizmadia Zoltán, egyetemi docens Győr, 2012.
Első vállalati tapasztalatok az EU felvétel után
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
Előadás másolata:

März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra

März 2004 Herbert Rupp Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége 1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 76. tel. /fax: (1) http: // Szervezetünkről: munkaadói érdekképviselet több mint 200 rendes és 70 támogató tag Tevékenységünk: a versenyképesség fejlesztése érdekképviselet piaci és üzleti információk biztosítása tagjainknak és tagjainkról

März 2004 Herbert Rupp A jelenlegi helyzet leírása az iparág fő mutatói (TEÁOR 34 szerinti tevékenység) – vállalatok száma: ~ – foglalkoztatottak száma: ~ fő – árbevétel:  2250 mrd. Ft / kb. 8,9 mrd. € – exporthányad: ~ 90%, túlnyomórészt az EU-ba – minőségbiztosítási rendszer  220 vállalatnál – a fő piac az Európai Unió

März 2004 Herbert Rupp A járműipari beszállítók Magyarországon főként kis- és középvállalatok privatizált iparág magyar ill. külföldi tulajdonú, valamint vegyes vállalatok aránya: 54 / 25 / 21 % külföldi tőke aránya: 75% (KSH / Központi Statisztikai Hivatal) magas műszaki színvonal

März 2004 Herbert Rupp Főegységek és alkatrészek beszállítása

März 2004 Herbert Rupp Termelési volumen indexe

März 2004 Herbert Rupp Átlagos bruttó kereset (Ft hó)

März 2004 Herbert Rupp Hosszabb távú tendenciák vállalatok száma folyamatosan emelkedik bővülő dolgozói állomány folyamatos beruházások az iparágban egyszerűbb termékektől az összetettek felé folyamatos technológiai fejlesztés a betanított tevékenység aránya csökken a magyar vállalatok egyre nagyobb részt vállalnak a fejlesztési tevékenységből

März 2004 Herbert Rupp Az alkalmazottak és termelő állomány aránya

März 2004 Herbert Rupp A termelékenység fejlődése a megelőző évekhez viszonyítva

März 2004 Herbert Rupp Kitekintés az EU-csatlakozással járó fejleményekre I az EU mint piac és kihívás technológia bérért integrációs folyamat magasabb hozzáadott érték bérköltség és a munkaerő képzettsége

März 2004 Herbert Rupp Kitekintés az EU-csatlakozással járó fejleményekre II a tőkeerő növelése (BBRt.) a betelepült vállalatok tőke- és eszközberuházásai technológiai, termelési és szervezési megoldások a beszállítói hálózat fejlesztése – az infrastruktúra javítása a kormányzat szerepe a támogatásban

März 2004 Herbert Rupp A tőkebefektetések meghatározó tényezői gazdaságpolitikai tényezők kiszámítható és stabil környezet gazdaságpolitikai keretfeltételek magánosítás gazdaságpolitika adókedvezmények üzleti környezet ipari parkok, helyi adókedvezmények támogató rendszerek (állami támogatások) gazdasági tényezők

März 2004 Herbert Rupp Gazdasági tényezők ezek váltak a döntő tényezővé részegységek a piac volumene és minősége erőforrások munkaerő (minősége és költségei) infrastruktúra alkalmazott technológiák és ezek következményei

März 2004 Herbert Rupp Feladatok a járműipari beszállítóknak: felismerés és megismerés, integráció az államnak és az állami intézményeknek: kedvező feltételek az iparág számára a szövetségnek: tevékenység összpontosítása az Európai Unió sintegrációra

März 2004 Herbert Rupp Rövid távú változások  a vámkezelési akadályok megszűnése – javuló versenyhelyzet a konszignációs raktárok lehetőségével – kiszámítható szállítási idők, mind a beérkező, mind az induló szállítmányok tekintetében – új piaci lehetőségek a megrendelőnél megszűnő vámkezelési akadályok megszűnésével