März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra
März 2004 Herbert Rupp Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége 1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 76. tel. /fax: (1) http: // Szervezetünkről: munkaadói érdekképviselet több mint 200 rendes és 70 támogató tag Tevékenységünk: a versenyképesség fejlesztése érdekképviselet piaci és üzleti információk biztosítása tagjainknak és tagjainkról
März 2004 Herbert Rupp A jelenlegi helyzet leírása az iparág fő mutatói (TEÁOR 34 szerinti tevékenység) – vállalatok száma: ~ – foglalkoztatottak száma: ~ fő – árbevétel: 2250 mrd. Ft / kb. 8,9 mrd. € – exporthányad: ~ 90%, túlnyomórészt az EU-ba – minőségbiztosítási rendszer 220 vállalatnál – a fő piac az Európai Unió
März 2004 Herbert Rupp A járműipari beszállítók Magyarországon főként kis- és középvállalatok privatizált iparág magyar ill. külföldi tulajdonú, valamint vegyes vállalatok aránya: 54 / 25 / 21 % külföldi tőke aránya: 75% (KSH / Központi Statisztikai Hivatal) magas műszaki színvonal
März 2004 Herbert Rupp Főegységek és alkatrészek beszállítása
März 2004 Herbert Rupp Termelési volumen indexe
März 2004 Herbert Rupp Átlagos bruttó kereset (Ft hó)
März 2004 Herbert Rupp Hosszabb távú tendenciák vállalatok száma folyamatosan emelkedik bővülő dolgozói állomány folyamatos beruházások az iparágban egyszerűbb termékektől az összetettek felé folyamatos technológiai fejlesztés a betanított tevékenység aránya csökken a magyar vállalatok egyre nagyobb részt vállalnak a fejlesztési tevékenységből
März 2004 Herbert Rupp Az alkalmazottak és termelő állomány aránya
März 2004 Herbert Rupp A termelékenység fejlődése a megelőző évekhez viszonyítva
März 2004 Herbert Rupp Kitekintés az EU-csatlakozással járó fejleményekre I az EU mint piac és kihívás technológia bérért integrációs folyamat magasabb hozzáadott érték bérköltség és a munkaerő képzettsége
März 2004 Herbert Rupp Kitekintés az EU-csatlakozással járó fejleményekre II a tőkeerő növelése (BBRt.) a betelepült vállalatok tőke- és eszközberuházásai technológiai, termelési és szervezési megoldások a beszállítói hálózat fejlesztése – az infrastruktúra javítása a kormányzat szerepe a támogatásban
März 2004 Herbert Rupp A tőkebefektetések meghatározó tényezői gazdaságpolitikai tényezők kiszámítható és stabil környezet gazdaságpolitikai keretfeltételek magánosítás gazdaságpolitika adókedvezmények üzleti környezet ipari parkok, helyi adókedvezmények támogató rendszerek (állami támogatások) gazdasági tényezők
März 2004 Herbert Rupp Gazdasági tényezők ezek váltak a döntő tényezővé részegységek a piac volumene és minősége erőforrások munkaerő (minősége és költségei) infrastruktúra alkalmazott technológiák és ezek következményei
März 2004 Herbert Rupp Feladatok a járműipari beszállítóknak: felismerés és megismerés, integráció az államnak és az állami intézményeknek: kedvező feltételek az iparág számára a szövetségnek: tevékenység összpontosítása az Európai Unió sintegrációra
März 2004 Herbert Rupp Rövid távú változások a vámkezelési akadályok megszűnése – javuló versenyhelyzet a konszignációs raktárok lehetőségével – kiszámítható szállítási idők, mind a beérkező, mind az induló szállítmányok tekintetében – új piaci lehetőségek a megrendelőnél megszűnő vámkezelési akadályok megszűnésével