Informatika 7. Készítette: Kmecs Viktória Harmath Zsolt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Több oldalas dokumentum készítése Ms Word 2007 szövegszerkesztővel
Advertisements

Szövegszerkesztés Összefoglalás.
Microsoft Office XP Word
Tájékoztató a licenszdolgozattal kapcsolatban
A Cyber katica csapat Bökönyi Katalin 11.A Dézsi Pál 11.A
Word 2007.
Táblázatkezelés - függvények
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Informatika eszközei Makra Csaba.
Travian Koroknai Áron.
Információ feldolgozása
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
Szövegszerkesztés alapjai
Bóta László: Szövegszerkesztés Eger : Líceum Kiadó, 2001
A szövegszerkesztő jellemzői
Microsoft Office WORD 2007 Formázás
Szövegszerkesztés az MS Word 2007-ig
Szövegszerkesztés az MS Word 2007-ig Szövegformázás.
Hogyan írjunk szemináriumi és diplomadolgozatot?
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
Bekezdésformázás Felkészítő tanár: Tóth Attila Diák: Lábszki Anna
Fülemüle informatika verseny
 1. dia: Bemutakozó  2. dia: Tartalom  3. dia: Fogalmak  4. dia: Mi a hasznosság??  5. dia: Általános I.  6. dia: Általános II. táblázat  7. dia:
Bekezdésformázás Nevem: Berkes András Speciális kategória
A nyílt és zárt forráskódú szoftverek összehasonlítása
Ismerkedés a szövegszerkesztéssel
Csernoch Mária Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Weszely Orsolya Observans Képzési Szolgáltató Kft.
A jegyzetírás. Magyar szólások és közmondások könyvének használata
Az ECDL-ről „Az ECDL célja az informatikai írástudás elterjesztése, és annak elősegítése, hogy minél több ember az Információs Társadalom teljesértékű.
Szövegszerkesztés Alapfogalmak.
A szövegszerkesztés elmélete
Informatika érettségi
Érettségi esszék középszinten
Fogalom Kérdezz! Felelek.
Szövegszerkesztés.
Az NVU webszerkesztő program
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Hosszú dokumentumok kezelése.
Dokumentumok.
Adatvizualizáció Segédanyag a Gazdasági informatika tárgyához
SZÖVEGSZERKESZTÉSI ALAPISMERETEK
Szövegszerkesztés Középszint: 60 perc, 40 pont Emelt szint: komplex feladat részeként (60 perc 30 pont)
Műszaki szerkesztés a könyv megtervezése és elkészítése, ill. ennek irányítása végleges szöveg elkészülésétől kezdve a nyomdába küldésig a kézirat tipografizálása.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
Szövegszerkesztés.
Könyv-és könyvtárhasználat 8. osztály. Könyvtári katalógusok Könyvtári katalógus Könyvtári katalógus 1. leíró betűrendes katalógus - szerző szerinti leíró.
Tanórai szokásaim 5/14.
2. Tipográfia Tipográfia: kép és szöveg együttes elrendezésével foglalkozik. A tipográfiát hagyományosan a grafikai tervezéssel, főként a nyomdai termékek.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
POSZTER SABLON Felhívás A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Doktorandusz Önkormányzata, a Biztonságpolitikai Szakkollégiummal, a Doktoranduszok Országos Szövetségének.
Dokumentumtípusok. Dokumentum Fizikai egység - lejegyzett, rögzített információ tudás ismeret gondolat történet esemény.
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Microsoft Word.
18. óra A Word-ről tanultuk….
Formázási műveletek.
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
MS Office Word 2010 Szövegszerkesztés.
A tudomány kapujában POSZTER SABLON Felhívás A tudomány kapujában
A beadandó dolgozat és a prezentáció tartalmi és formai követelményei
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
Integrált áramkörök programozása
Adatfeldolgozási ismeretek 15. ML osztály részére 2017.
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
MS Office Word 2010 Szövegszerkesztés.
Előadás másolata:

Informatika 7. Készítette: Kmecs Viktória Harmath Zsolt

Alapinformációk Szerző: Tóth Tamás Cél: évesek, 7. osztályosok Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó 2. kiadás, 2003 Engedélyezett hivatalos tankönyv NAT + ECDL

Formai értékelés 112 oldal, 29 fejezet Oldalszám arab Páratlan oldalon van a jobboldal Címoldal +copyright oldal Bevezetés Jelmagyarázat

Hátul  Tárgymutató  Irodalomjegyzék  Páros oldalon a tartalomjegyzék Talpas, olvasható betűtípus Nincs élőfej, élőláb, lábjegyzet Térközök arányosak 1. bekezdésnek nincs behúzása, a többinek van

Fejezetek kezdőlapja nem tartják az oldalparitást Alcímek gombképek – körbefuttatva Irodalmi hivatkozásoknál a fejezeteken belül csak a szerzőt és a címet tüntetik fel, hátul sincs róluk bővebb információ Belső margó szűkre van szabva t Új fogalmak félkövér, apróság dőlt Sárga buborék – órai feladat

Sárga felkiáltójel a megszívlelendő dolgok Tipp felirat ötletek, tanácsok Fejezet végén kérdések, feladatok

Negatív kritika Helyesírási hibák, nyelvhelyességi hibák („egy egy-mail” )‏ Stilisztikai: „Vesémbe látsz” Nem minden fogalmat fejt ki (szerzői jog, részekre tömörítés, nem törhető szóköz)‏ 2 fizetős programot emelt be, ráadásul „unregistered” felirattal, más alternatívát nem is ajánl

Nincs példa a byte-ra, sem a többszöröseire Mi a „humán eszme”? Időszerűség:  floppy-ra tördelés cd-re írás, pen-drive  Nincs, csak tintasugaras nyomtató Kódolás: sajnos többféle van (?!)‏ Nincs a feladatokra megoldás Néha nehéz kérdések (pl. 69. o.)‏

Segédlet:  Van internetes hivatkozás, de ott nem érhető el a tanári segédkönyv  Töltsék föl a tanár fraktálrajzolóját – de a tanár honnan szerzi be?!  Nem él az cím se ja, méter Fejezetek nem feltétlenül épülnek egymásra, sőt, több fejezettel hamarabb nézi a Logo-t, mint hogy megtanulja, mi az ismétlés, elágazás, eljárás, paraméter

A fejezetek hosszúsága alapozásnak jó, de az utolsókat összecsapja Táblázat szegélyezése vékony

Ami tetszett Áttekinthető, utolsó 2 fejezet összefoglalás Korosztály nyelvezetének megfelelő Való világból vett időszerű dialógus minden fejezet elején Feladatokon keresztül megtanulják használni a tanultakat Idegen kifejezéseket magyarítva használ, olykor ki is fejti (cset= chat)‏

Sok ábra van (fekete-fehér, de jól látható), táblázat is van bőven A neten elérhető útmutató és tanmenetjavaslat

Összefoglalás Keretettörténetet ad az órának Tanári segédeszközként használnánk, de nem várnánk el, hogy ezt vegyék meg. Semmiképpen nem pótolja sem a tanárt, sem a tanórát Alapozáshoz megfelelő – növeli az informatikai írástudók számát

Köszönjük a figyelmet!