Informatika 7. Készítette: Kmecs Viktória Harmath Zsolt
Alapinformációk Szerző: Tóth Tamás Cél: évesek, 7. osztályosok Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó 2. kiadás, 2003 Engedélyezett hivatalos tankönyv NAT + ECDL
Formai értékelés 112 oldal, 29 fejezet Oldalszám arab Páratlan oldalon van a jobboldal Címoldal +copyright oldal Bevezetés Jelmagyarázat
Hátul Tárgymutató Irodalomjegyzék Páros oldalon a tartalomjegyzék Talpas, olvasható betűtípus Nincs élőfej, élőláb, lábjegyzet Térközök arányosak 1. bekezdésnek nincs behúzása, a többinek van
Fejezetek kezdőlapja nem tartják az oldalparitást Alcímek gombképek – körbefuttatva Irodalmi hivatkozásoknál a fejezeteken belül csak a szerzőt és a címet tüntetik fel, hátul sincs róluk bővebb információ Belső margó szűkre van szabva t Új fogalmak félkövér, apróság dőlt Sárga buborék – órai feladat
Sárga felkiáltójel a megszívlelendő dolgok Tipp felirat ötletek, tanácsok Fejezet végén kérdések, feladatok
Negatív kritika Helyesírási hibák, nyelvhelyességi hibák („egy egy-mail” ) Stilisztikai: „Vesémbe látsz” Nem minden fogalmat fejt ki (szerzői jog, részekre tömörítés, nem törhető szóköz) 2 fizetős programot emelt be, ráadásul „unregistered” felirattal, más alternatívát nem is ajánl
Nincs példa a byte-ra, sem a többszöröseire Mi a „humán eszme”? Időszerűség: floppy-ra tördelés cd-re írás, pen-drive Nincs, csak tintasugaras nyomtató Kódolás: sajnos többféle van (?!) Nincs a feladatokra megoldás Néha nehéz kérdések (pl. 69. o.)
Segédlet: Van internetes hivatkozás, de ott nem érhető el a tanári segédkönyv Töltsék föl a tanár fraktálrajzolóját – de a tanár honnan szerzi be?! Nem él az cím se ja, méter Fejezetek nem feltétlenül épülnek egymásra, sőt, több fejezettel hamarabb nézi a Logo-t, mint hogy megtanulja, mi az ismétlés, elágazás, eljárás, paraméter
A fejezetek hosszúsága alapozásnak jó, de az utolsókat összecsapja Táblázat szegélyezése vékony
Ami tetszett Áttekinthető, utolsó 2 fejezet összefoglalás Korosztály nyelvezetének megfelelő Való világból vett időszerű dialógus minden fejezet elején Feladatokon keresztül megtanulják használni a tanultakat Idegen kifejezéseket magyarítva használ, olykor ki is fejti (cset= chat)
Sok ábra van (fekete-fehér, de jól látható), táblázat is van bőven A neten elérhető útmutató és tanmenetjavaslat
Összefoglalás Keretettörténetet ad az órának Tanári segédeszközként használnánk, de nem várnánk el, hogy ezt vegyék meg. Semmiképpen nem pótolja sem a tanárt, sem a tanórát Alapozáshoz megfelelő – növeli az informatikai írástudók számát
Köszönjük a figyelmet!