Miről is lesz ma szóóó???* *: In memoriam TanKut.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A világ legnagyobb technológiai diákversenye.”
Advertisements

Kormányszóvivői tájékoztató NYUGDÍJ-INTÉZKEDÉSEK 2006.
FEJEZETEK AZ ŰRKUTATÁS TÖRTÉNETÉBŐL.
Start november 20. Űrhajó tömege kb kgnovember 20. Pályamagasság Föld körül 278 és 460 km között Pályahajlás Föld körül 51,6° Periódus Föld.
Magyarok a számítástechnikában

Sport XXI. triatlon 2010 évi közgyűlési beszámoló (2010 május 1.)
Nemszőtt textíliák felhasználási lehetőségei
A GYÓGYSZERHAMISÍTÁS ÉS KOMMUNIKÁCIÓS VETÜLETEI
Üdvözlünk ! Tiens do Brasil© TIENS Bemutató
2004. április 29.1 A földfelszíni digitális televíziózás (DVB-T) frekvenciagazdálkodási kérdései A digitális televíziózás dr. Kissné Akli Mária Okleveles.
1 Megaprofil 2 Termékeink 3 Projekt, – beépített termékek 4 Sikertényezők.
Nyugdíj.
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
Mesterséges égitestek, űrkutatás, távérzékelés
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
CROATIA—HUNGARY U E F A EURO 2012 Pályázat. Pályázati folyamat mérföldkövei I. szakasz – Pályázati Szabályzat kiadása – Pályázati.
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
FOTÓ március 2010 Wuhan pályaudvar A legmodernebb kínai szupergyors vasút.
Az első Föld Napján, Denis Hayes amerikai egyetemista kezdeményezésére, április 22-én 25 millió amerikai emelte fel szavát a természetért Ez a történelmi.
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
A tételek eljuttatása az iskolákba
A posztfordista termelési rendszer
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
A Szilícium-völgy sikerének titka
Luxemburg, Málta,Hollandia
Holdraszállás.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
A cég alapítója, és tulajdonosa James Ward
Ápolóeszköz kölcsönzés Négy hónap tapasztalatai Dr Pusztai Erzsébet.
ha le tudnánk kicsinyíteni a Földet, és a 6,5 milliárd embernyi népességet egy 100 lelket számláló falura, és az arányok változatlanok maradnának, akkor…
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Hol a határ a pr és a valódi felelősségvállalás között?
Poszt-szocialista országok eredményei PISA 2003 Cs L M Szl x olvasás matematika.
Kormányszóvivői tájékoztató ELSZÁMOLÁS Biztonságosabb időskor – felzárkózó nyugdíjak.
Discovery űrrepülőgép utazásra felkészítésének anyagmozgatási feladatai.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
7. Házi feladat megoldása
2009. február 24. Holcim, mint felelős munkáltató.
1 A CO 2 KIBOCSÁTÁSI EGYSÉG ÜGYLETEK ELSZÁMOLÁSA - tájékoztató a befektetési szolgáltatók részére október 15.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Az innováció forrásai.
IV. Terjeszkedés.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
AIG központ, New York. ALICO központ, Wilmington.
MŰHOLDAK Készítette: Varga Ákos Budapest,
Űrkutatás magyar bélyegeken
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Magyarország a globális világgazdaságban
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
A pilóta nélküli légijármű rendszerek hatósági tanúsítása
Marketing és innováció. A Lego történelme 1932, Dánia, Ole Kirk Christiansen „leg godt” - „játssz jól” 1947 – műanyag játékok Kezdeti sikertelenség 1958.
Űrkutatás hét.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Merényi Ádám Takács Attila
Űrkutatás hét. Kisméretű műholdak  Indítási költség jelentős tényező (akár $/kg)  Nagy műholdak mellé befér,  ill. sok kisműhold egy.
Az orosz piac lehetőségei február 1. Miskolc Dr. Szécsiné Bányai Ilona.
A HOLD Átmérője 3476 km Távolsága a Földtől km
Előadás másolata:

Miről is lesz ma szóóó???* *: In memoriam TanKut

Innováció – Az űrturizmus Az Anettka Space Project csapattól

Az alaphangulatért…  http://www.youtube.com/watch?v=pdHDdY_mma8

Az Innováció Szalai Zoltán

A vállalati értéklánc

Az innováció szervezeti ábrája

Az innováció jellege és indíttatása Eddig ugrásszerű (stratégiai) újdonság, manapság már folyamatos megújulás a jellemző.

Az innováció típusa Eleinte technológia vezette innováció (kereslet-megoldás: 0-1) De egyre inkább piac vezettévé válik (már van rá némi kereslet)

Az innováció újdonságértéke Mind a vállalat mind a piac számára magas újdonságértéket képvisel

Űrturizmus a jelenben Almási Krisztina

Érdekes adatok 1961. IV. 12. - 2006. VI. 15. között 440 űrhajós (1-7 repülés) Kb. 33 országból Rekord időtartam: 803 nap 9 óra 39 perc (Szergej Krikaljov, 6 repülés) Összes űrhajós világűrben töltött ideje: 28 760 nap 5 óra 3 perc = 78,75 év www.spacefacts.de/english/e_tis.htm

Hagyományos űreszközök Hordozórakéta Űrhajó Űrrepülőgép Űrállomás Nem emberes: Műhold Űrszonda

Egyéni turistautak Orosz üzlet a közössel Kezdetben amerikai ellenkezés (J. Glenn!!) Szojuz űrhajóval Utánpótlás szállítása, legénységcsere esetén 1 ülőhely szabaddá tehető 7-9 napos utazás a Nemzetközi Űrállomásra Igény szerint bekapcsolódás a tudományos programba Viteldíj: kb. 20 millió USD (4,4 milliárd Ft)

Charles Simonyi 1948. IX. 10., Budapest 1966: Dánia (disszidál) USA: Berkeley, Stanford Egy. 1981: belép a Microsofthoz Word és Excel fejlesztője, „az ember, aki Bill Gatest gazdaggá tette” Saját cég: 2002: Intentional Software 2005: a Természet Világa Szerk. Biz. tagja Űrrepülése: 2007. III. 9. (?) (Szojuz TMA-10) Űrrepülés: 59 évesen, ISS

A piac szereplői Beregszászi Dóra

Az áttörés kezdete: az X-díj Ansari X-díj, összege: 10 millió dollár Alapítása: 1996, St. Louis, Missouri, USA Alapítói: Anousheh Ansari és Amir Ansari, iráni születésű amerikai vállalkozók Feltétel: magán építésű űrhajó (állami támogatás nélkül), legalább 3 fős legénységgel legalább 100 km magasra, két héten belül kétszer 26 résztvevő csapat 2004. X. 4-én elnyerte a SpaceShipOne

A győztes: SpaceShipOne Scaled Composites Model 316 Cégtulajdonos és tervező: Burt Rutan Fejlesztés költsége: 25 millió dollár Regisztrációs szám: N328KF (328 ezer láb = 100 km = a világűr „határa”) Első 100 km fölötti repülés: 2004. VI. 21. (első magán űrrepülés) Győztes repülések: 2004. IX. 29. és X. 4.

Műszaki adatok Általános jellemzők: Teljesítmény: Személyzet: 1 pilóta, 2 utas Hossza: 5 m; fesztávolság: 5 m Törzs átmérője: 1,52 m; szárnyfelület: 15 m2 Tömeg: üres: 1200 kg; startkor: 3600 kg Tolóerő: 74 kN; égésidő: 87 sec Teljesítmény: Max. sebesség: 3,09 Mach (3518 km/ó) Hatótávolság: 65 km; csúcsmagasság: 112 km Emelkedés: 25 km/perc

A piac szereplői ma Több cég piaci versenye, pl.: Space Adventures Virgin Galactic Blue Origin Armadillo Aerospace XCOR Aerospace Rocketplane Limited Zero–G Corporation (parabolarepülés, 3750 USD) Általában 100-160 km közötti szuborbitális repülés, 100-200 ezer dollárért, ez később 20 ezerre csökkenhet

Az űrturizmus piaca Polgári repülés: 100 év felfutás után évente 1 milliárd utas 1970-ben 0,5 millió nagy luxusutazás, 2004-ben 10,4 millió Becslés: 2020-ra évente 1 millió turista repüli körbe a Földet alacsony Föld körüli pályán Utazási és turisztikai ipar éves forgalma (2002): 6200 milliárd dollár, a világ űrköltségvetése: 37 milliárd dollár (<1% !!!)

Space Adventures Eszközök: Szojuz-TMA, Xerus űrhajó, MiG-25, -29, -23, L-39, Su-30, IL-76 repülőgépek, Mir mélytengeri kutatóhajó, G FORCE ONE Aircraft (parabolarepülés) Úticélok: világűr (Föld körüli pálya, ISS), Bajkonur, Csillagváros, mélytenger (Titanic, hidrotermális kürtők) Programok: űrrepülés, parabolarepülés, űrhajóskiképzés, centrifuga, repülés vadászgéppel, g túlterhelés stb.

Space Adventures

Virgin Galactic A Virgin Csoport vállalata az űrturizmus igényeinek kielégítésére, alapítás: 1999 SpaceShipOne alapján fejlesztett SpaceShipTwo, 30 pilóta kiképzése Próbarepülés: 2008 2009-2019 közt 50 000 űrturista Jelenleg 120 országból (!!!) 40 000 előjegyzett utas (jelentkezés: www.virgingalactic.com)

Virgin Galactic

Az űrturizmus jövője Erdős Milán

Az „egyéni űrturizmus” jövője Folytatódhat, amíg van fizetőképes kereslet (VAN, ők még név szerint ismertek!)... ... és amíg az oroszoknak jól jön a pénz A ISS jövője bizonytalan Távlati tervek: Hold körülrepülése módosított Szojuzzal kb. 100 millióért, esetleg 2 utassal Hosszabb időtartamú repülés (az ISS-en vagy erre a célra épített űrállomáson, űrhotel)

További becslések A Churchill angol biztosító „World Travel 2050” c. tanulmánya alapján touronaut = tourist astronaut fogalma 2008-tól űrugrás 100-200 ezer USD-ért valódi űrrepülés tömegesen: 2050 körül addigra a britek 1/3-a képes lenne kifizetni 1 hét egy űrállomáson 575 ezer fontért (egy lakás/ház várható árának 1/3-a) repülés előtt 2 hét kiképzés Oroszországban probléma lehet a „space lag” Forrás: http://www.churchill.com/pressReleases/25032006.htm

Társasutazás A költségek csökkentésének hatékony eszköze (mint a földi turizmusban)

Kockázat? Halálos baleset kockázata: Mount Everest megmászása – 1 : 8 Emberes űrrepülés eddig – 1 : 24 Balaton átúszása – 1 : 10 000 Ejtőernyős zuhanóugrás – 1 : 64 000 Tömeges űrturizmus, becslés – 1 : 100 000 és 1 : 1 000 000 között Síelés – 1 : 1 300 000 Polgári repülés – 1 : 10 000 000 Egyéb kockázatok, pl. sugárterhelés

Magán űrrepülőterek Virgin Galactic Új-Mexikóban (USA) 200 millió dollár

Magán űrrepülőterek Space Adventures 2006. II. 17.: 265 millió dolláros projektet jelent be: űrrepülőtér az Egyesült Arab Emirátusokban (Ras Al-Khaimah) 2006. II. 20.: Űrrepülőteret létesítenek Szingapurban, legalább 110 millió dollár szuborbitális repülések űrhajóskiképzés interaktív látogatói központ

Spaceport Singapore

Spaceport Singapore

Szingapur Előny: a világ egyik legforgalmasabb kikötője és repülőtere

Explorer Orosz együttműködés Olcsón, biztonságosan 5 utas szuborbitális repüléséhez

Köszönjük a figyelmet!