Települési zöld környezet jellemzése a gazdálkodásért felelős szemével Települési tényezők, melyek a téma művelése szempontjából meghatározóak.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Advertisements

Zéró CO2-Fenntartható Építészet ZÖLD BERUHÁZÁSI RENDSZER Dióssy László címzetes egyetemi docens szakállamtitkár Budapest november 5.
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
Az egészségügy finanszírozásának problémái Adalékok a járulékreform kéréseihez Dr. Kincses Gyula ESKI.
Az Alaptörvény és a közpénzügyek az önkormányzatok szemszögéből
Egy kis település lehetőségei a környezet- tudatossá válás útján napjainkban Pirtyák Zsolt Lajoskomárom polgármestere.
Önkormányzat építésügyi feladatai 1.településfejlesztés 2.Településrendezés (területek felhasználásának meghatározása és módja) 3.Helyi építészeti értékvédelem.
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
Leggyakoribb hibák a KMH pályázatokban
ADÓZÁSI, JOGI,KERESKEDELMI ÉS KULTURÁLIS KÖRNYEZET HORVÁTORSZÁGBAN.
Nyitott kert az EASTART Galériában PROGRAM BEMUTATÁS – ZÖLD FORRÁS REGIORIS KÖZHASZNÚ EGYESÜLET Lipcsei Ágnes – elnök Nyíregyháza, január.
1 TÁRSASÁGI ADÓ Többször módosított évi LXXXI. tv. jellemzői A költségvetési bevételekben évről-évre kb. 6-8 %-ot képvisel.
© Gács Iván (BME)1/13 Kémények megfelelőségének értékelése Az engedélyezi eljárások egy lehetséges rendszere (valóság és fantázia )
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
Dobai János DLA, egyetemi docens
Egy f  R[x] polinom cS -beli helyettesítési értéke
A ZÖLDFELÜLETI RENDSZER ÉS ELEMEI TÁJVÉDELMI SZEMPONTBÓL
Közigazgatási alapismeretek
8. Települési zöldfelületek, üdülés, idegenforgalom
A TELEPÜLÉSRENDEZÉST ÉRINTŐ VÁLTOZÁSOK OTÉK változások -a beépítésre szánt területek megengedett beépítettsége a legalább 10%-ról 5 %-ra csökkent.
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
Az évi C. törvény a helyi adókról 2008/2009/I.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Az önkormányzati gazdálkodás szabályai Debrecen,
Élménypark és Szórakoztató Központ Európában és Magyarországon
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Magyarország a 2010-es Sanghaji Világkiállításon Dr. Huszty András.
Átalakítások körében mértékében – Vonatkozó tűzvédelmi jogszabályok előadó: Csuba Bendegúz tű. ezredes II. Rockwool Építészeti Tűzvédelmi Konferencia 2011.
Az EU Városi környezet tematikus stratégia érvényesítéséhez kapcsolódó horizontális eszközök Krakler Judit vezető-főtanácsos ÖTM Építésügyi és Településrendezési.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
EHO módosítása szeptember 01-től. EHO mértéknövekedés 14% Külön adózó jövedelmekből: - vállalkozásból kivont - értékpapír kölcsönzésből - 25 illetve.
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
Kormányszóvivői tájékoztató. Öt éves adócsökkentés Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 19.
‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület A Falumegújítás és –fejlesztés, A vidéki örökség megőrzése pályázatok Kisbér,
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
Lakossági fórum szeptember 15. Szentendre HÉV végállomás és térsége szabályozási terve Szentendre Egres út alatti 2. számú fejlesztési terület (Tegez.
A Miskolc kereskedelmi központjában m2 beépítetlen terület eladó! Ára: €
Projekt adatlaphoz csatolandó dokumentumok 1. célterület Nyilatkozat a Helyi Akciócsoporttal való együttműködésről Nyilatkozat honlapon történő megjelenésről.
Nemzeti Civil Alapprogram 2010-es pályázati év Költségvetés tervezése.
Az idegenforgalom lehetőségei a határmenti régióban Dobis Ildikó, Győr,
A barnamezős rehabilitáció fejlesztéspolitikai kérdései Magyarországon
Zöldfelület-gazdálkodás március 4. Zöldfelület-gazdálkodás körébe tartozó feladatok: Zöldfelület-gazdálkodás hatósági feladatok Igazgatási feladatok.
Vázlat; nem elégséges tananyag!1 A helyi önkormányzatok 1990-ben kialakult, második legnagyobb alrendszer Az államháztartás helyi szintje, szerepe: közfeladatok.
A veszélyes hulladékok kezelésének általános szabályai
Helyhatósági és nemzetiségi választások október 12. FELKÉSZÜLÉS A POLGÁRMESTEREK, HELYI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK ÉS A NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK.
Wagner Károly tű. alezredes
A KOHÉZIÓS POLITIKA KERETÉBEN MEGVALÓSÍTOTT FEJLESZTÉSEK KÖLTSÉGVETÉSI HATÁSA MAGYARORSZÁGON KÉSZÍTETTE: ZUBEK ISTVÁN.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Vagyon : az önkormányzat közigazgatási területen lévő ingatlanok,
BME.-KJK. MTK Második előadás Épületek, építmények munkabiztonsági- és akadálymentességi követelményei I. FÉLÉV 2015.
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
„ÚJRAKEZDÉS” ISD Dunaferr Zrt a gondoskodó létszámleépítés „ az Acélalapítvány lehetőségei”
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Kaposvár Alapadatok   Lakosság fő  Agglomeráció fő  gazdálkodó szervezet.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A TELEPÜLÉSRENDEZÉST ÉRINTŐ VÁLTOZÁSOK OTÉK változások -a beépítésre szánt területek megengedett beépítettsége a legalább 10%-ról 5 %-ra csökkent.
URBANISZTIKA 4 Baracsi Viktória. BEÉPÍTÉSI / KÖRNYEZETALAKÍTÁSI TERV ÉPÜLETEK Meglévő/tervezett épület (jellemző tetőfelülnézet) Jellemző funkció, szintszám.
BUDAÖRS 2020! TEMPLOM TÉR ELŐZETES AKCIÓTERÜLETI TERV VITAFÓRUM.
„New Hungary” Rural Development Programme AaAa Falumegújítás Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengely.
TFK–ITS–TSZT–TAK–TKR–HÉSZ
Tűzvédelmi Szabályzat
ALSÓÖRS TELEPÜLÉSRENDEZÉSI ESZKÖZEINEK 1/5 HRSZ-Ú TELEK ÉS KÖRNYEZETE
Településképvédelem2017.
Győr-Moson-Sopron megyei
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
Előzetes véleményezési szakasz Lakossági fórum március 27.
Előadás másolata:

Települési zöld környezet jellemzése a gazdálkodásért felelős szemével Települési tényezők, melyek a téma művelése szempontjából meghatározóak

KÖZPARKOK A célzott területfelhasználási módú területek előírásai C. Z-KP KÖZPARKOK a) A területbe tartoznak az 1 ha-nál nagyobb, de 10 ha-nál kisebb zöldfelületi létesítmények, melynek legkisebb oldalmérete legalább 80 m. b) A közpark területén: ba) játszókertet, bb) sportkertet, bc) Pihenőkertet lehet létesíteni. c) A közparkban telket kialakítani csak az 5 ha-t meghaladó összterület esetén lehet. d) A területen da) a beépítettség nem lehet nagyobb 2%-nál, db) a legkisebb zöldfelület mértéke nem lehet kevesebb 75%-nál. e) A közparkban ea) a beépítés megengedett mértékén belül az épületek által elfoglalt terület a közpark összterületének 1%-át, eb) a közhasználat elől elzárt terület a közpark összterületének 10%-át nem haladhatja meg. f) A terepszint alatti létesítmény nem lehet nagyobb fa) 5 ha-nál kisebb összterület esetén 20%- nál, fb) 5 ha-nál nagyobb összterület esetén 10%-nál és meglévő közpark alatt, legalább 2,5 m bolygatatlan földréteg megtartásával alakítható csak ki. g) A területen a keretövezetben megengedett építmények elhelyezhetők.

EGYÉB, KÖZHASZNÁLATRA NEM SZÁNT ZÖLDFELÜLETEK E. Z-EZ EGYÉB, KÖZHASZNÁLATRA NEM SZÁNT ZÖLDFELÜLETEK a) Ide tartoznak azok a zöldfelületek, amelyek alábányászottak (alápincézettek) vagy közlekedési pályák által közrezártak, illetve egyéb környezeti okok miatt funkcionális zöldfelületként (kert, park,) nem használhatók. b) A legkisebb zöldfelület mértéke nem lehet kevesebb 70%-nál. c) A területen telket kialakítani, illetőleg építményt, épületet elhelyezni - az alápincézett területek kivételével - nem szabad. d) Az alápincézett területeken építményt elhelyezni - előzetesen elvégzett - geológiai és üregvizsgálatok megengedő eredménye esetén, KSZT alapján lehet.

Z-FK FÁSÍTOTT KÖZTÉR A. Z-FK FÁSÍTOTT KÖZTÉR a) A területbe tartoznak a szilárd vagy szilárdított burkolattal ellátott, közlekedési, séta- és pihenőfunkciót szolgáló városi közterek, ahol a fásítottság mértéke eléri az 1 db közepes vagy nagy lombkoronájú fa/200 m2 (25%-os lombkorona-borítottság) értéket. b) A területen ba) a beépítettség nem lehet nagyobb 2%-nál, bb) a legkisebb zöldfelület mértéke nem lehet kevesebb 15%-nál, bc) a legnagyobb építménymagasság 4,50 m, bd) az elhelyezhető építmény bruttó beépített alapterülete nem lehet nagyobb 50 m2-nél, be) közhasználat elől elzárt területet nem lehet kialakítani. c) A területen KSZT alapján: ca) Hírlapárusító pavilon, cb) Virágárusító pavilon, cc) a vendéglátás építményei közül - amennyiben ezt KSZT lehetővé teszi - cukrászda, fagylaltozó (az üzemi egységek kivételével), cd) Terepszint alatti gyalogos aluljáró, ce) legalább 1,5 m-es talajtakarású tetőkerti kialakítással mélygarázs helyezhető el.

Közkert B. Z-KK KÖZKERT a) A területbe tartoznak az általában 1 ha-nál kisebb zöldfelületi létesítmények. b) A közkert területén: ba) Játszókert, bb) sportkert, bc) pihenőkert, bd) speciális rendeltetésű kert (pl. szoborkert, bemutató kert) létesíthető. c) A területen ca) a beépítettség nem lehet nagyobb 2%-nál, cb) a legkisebb zöldfelület mértéke nem lehet kevesebb 50%- nál, cc) a legnagyobb építménymagasság 4,50 m, cd) a közhasználat elől elzárt terület nem alakítható ki. d) A területen a keretövezetben megengedett építmények közül mélygarázs nem létesíthető. e) A területen meglévő templom, kegyeleti hely az eredeti kialakításban megtartható. A keretövezetben KSZT szerint elhelyezhető az (5) bekezdésben foglaltakon túlmenően új templom, kegyeleti hely, amely számára telek kialakítható.

VÁROSI PARKOK D. Z-VP VÁROSI PARKOK a) A területbe tartoznak 10 ha-nál nagyobb zöldfelületi létesítmények, melynek legkisebb oldalmérete legalább 200 m. b) A városi park területén: ba) játszókertet, bb) sportkertet, bc) Pihenőkertet lehet létesíteni. c) A területen telket kialakítani a 15 ha-t meghaladó összterület esetén lehet. d) A területen da) az épületek által elfoglalt terület a közpark összterületének 2%-át, db) a közhasználat elől elzárt terület az 1 ha területet nem haladhatja meg. A legkisebb zöldfelület mértéke nem lehet kevesebb 75%- nál. e) Az önálló terepszint alatti létesítmény nem lehet nagyobb az összterület 5%-ánál és legalább 2,5 m bolygatatlan földréteg megtartásával alakítandó ki. f) A területen a keretövezetben megengedett építmények elhelyezhetők.

Szervezet Irányító-döntéshozó apparátus- KT, bizottságok, szakbizottságok Végrehajtó apparátus- PHügyosztályok

Források Adók helyi adók (iparűzési, kommunális, telek, gépjármű, idegenforgalmi, egyéb) Átadott eszközök (SZJA, ÁFA, TA, EVA, SZKH,-évente OGy dönt a kötsv tv-ben a köv. évi mértékről Bevételek -Vállalkozó önkormányzat Pályázatok hazai, EU, alapítványok Támogatások (cél és címzett, egyé) Lakosság hozzájárulása (okt. alapítv. Egészségügyi, stb) Értékpapír kibocsájtás egyebek

Helyi programok –ötletek, előbbiek kimunkálásával Zöldfelület fejlesztési koncepció Virágosítási-környezet alakítási programok- lakosságtól v. a KT-tól indul ki Környezeti hatások- mit támogatnak, mit preferálnak

költségvetés szerepe Források Működésre-vagyont felél Lakosségi igények, tv. Kényszer alapján kijelölt feladatokra Beruházásra-új értéket teremt Kiadások Működésre Beruházásra, rekonstrukcióra, Új beszerzésre bővítésre