GYERMEKI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS beszédfogyatékos gyermekek óvodai tagozata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A Vonzás törvényének alkalmazása, a mindennapjainkban címmel kerül megrendezésre február 9-én órától ezoterikus ismeretterjesztő előadásunk.
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
A projekt szakmai előzményei Tóth Mónika TÁMOP / Tóth Mónika.
Óvoda.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
Szülői elégedettség mérés eredménye
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Kis csoport szeptember
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Matematika és módszertana
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szakmai hét ig Vokony Éva: Bölcsődei ellátás Budaörsön
Élménypedagógia avagy Kalandok és Álmok a Ridensben november 21. Bányai Sándor Kalandok és Álmok Szakmai Műhely TÁMOP / RIDENS.
SAMUNÉ CSERTÁN VALÉRIA intézményvezető
Kastélykert Körzeti Óvoda
ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONT
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
A 2012-es év eseményei. 1, Olvasás népszerűsítő program Alsomocsolád 2012-ben hét alkalommal tartottak könyvklubot, alkalmanként fő részvételével.
Korai képességgondozás és egészségügy Programok 2011.január1-től 2011 augusztus 31-ig.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
Integráló iskolák a közoktatásban
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 Bemutatkozik a K21 Kulcsfontosságú folyamatok (4) munkacsoportja EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
TÁMOP / Önálló innováció az Erkel Ferenc Tagintézményben Délutáni sportfoglalkozás alsó tagozatos gyerekek részére készítette: Mócsán.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Korona Üzleti és Szolgáltató Központ Makó, Széchenyi tér
KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.
Információs nap szeptember 8..
Elektronikus tananyag
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
Budapesti liturgiai felmérés 2012 Válaszadók száma: 26 fő.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Integráció és inklúzió
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
a segítő kommunikáció (AAK) oktatásához
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
ELTE SPECIÁLIS GYAKORLÓ ÓVODA ÉS KORAI FEJLESZTŐ MÓDSZERTANI KÖZPONT OM AZONOSÍTÓ: Korai Fejlesztés – Szülői elégedettség 2011/ db kérdőív.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Esély, Lehetőség,Tehetség –ELTE
Bornemisza Óvoda
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Jubileumi tantestületi értekezlet: 30 éves az óvoda és az iskola
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

GYERMEKI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS beszédfogyatékos gyermekek óvodai tagozata Eötvös Loránd Tudományegyetem Speciális Gyakorló Óvoda és Korai Fejlesztő Módszertani Központ GYERMEKI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS beszédfogyatékos gyermekek óvodai tagozata 2011-2012 Alkonyi Mária 2012.o8.30.

Mérhető 25 gyermek Nem mérhető 1 gyermek 2011/2012. tanév „Katica” csoport „Pillangó” csoport Mérhető 13 gyermek 12 gyermek Alapozó foglalkozások 2 gyermek 5 gyermek Iskola előkészítő foglalkozások 11 gyermek 7 gyermek 2012.08.30.

Iskola előkészítő foglalkozáson részt vett gyermekek válaszai (18 fő) Eredményesség 18 pozitív – 0 negatív Önkiszolgálás – terítés 17 pozitív – 1 negatív válasz A gyerekek festenek, rajzolnak Játék a szobában 16 pozitív – 2 negatív válasz Reggeli kör 15 pozitív – 3 negatív válasz Ritmika Játék a teraszon, asztalnál, bábjáték Önkiszolgálás - öltözködés Számítástechnika 14 pozitív – 4 negatív válasz Mozgásfejlesztés Diszkalkulia prevenció Önkiszolgálás - fogmosás 13pozitív – 5 negatív válasz A gyerekek vágnak, tépnek, ragasztanak, színeznek 10 pozitív – 8 negatív válasz Egyéni beszédfejlesztés Diszlexia prevenció Alvás 2010.08.27.

Alapozó foglalkozáson részt vett gyermekek válaszai (7 fő) Mérési eredmények 7 pozitív – 0 negatív válasz Reggeli kör Mozgásfejlesztés Egyéni beszédfejlesztés A gyerekek festenek, rajzolnak Ritmika Játék a teraszon, szobában, asztalnál Önkiszolgálás – terítés, fogmosás 6 pozitív – 1 negatív válasz A gyerekek vágnak, tépnek, ragasztanak, színeznek Bábjáték Önkiszolgálás - öltözködés 5 pozitív – 2 negatív válasz Alvás   2012.08.30..

Kiegészítő tevékenységek 21 pozitív – 4 negatív válasz Kirándulás, táborozás  TÁMOP 3.1.4 Játék a Ligetben PERTRA fejlesztő játékcsalád  TÁMOP 3.1.4  24 pozitív – 1 negatív válasz Só szoba 21 pozitív – 4 negatív válasz PERTRA fejlesztő játékcsalád – TÁMOP 3.1.4 2012.08.30.