Tudományos konferencia a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról (CSR) Győr, szeptember 22. SVÁJCI MINTÁJÚ ÜTEMES MENETREND (ITF), VALAMINT MENETREND ALAPÚ INFRASTRUKTÚRAFEJLESZTÉS BEVEZETÉSE MAGYARORSZÁGON Borza ViktorHorváth Zoltán koncepcionális menetrendtervező fejlesztőmérnök koncepcionális menetrendtervező fejlesztőmérnök Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. Magyar Államvasutak Zrt. Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. Magyar Államvasutak Zrt.
URBAN LEGEND: „A vasúti közszolgáltatás sehol sem nyereséges!” A valóság: Európában is van példa nyereséges vasúti személyszállításra: HollandiaHollandia SvájcSvájc INTEGRÁLT ÜTEMES MENETREND Hazánkban is bebizonyította, hogy az ütemes menetrend jó üzlet! AZ OK
Az integrált ütemes menetrendben érintet vonalak ütemtérképe – a rendszerben közlekedő vonatok típusa és alapüteme
Közlekedő vonatok száma a 2006-os (fekete vonal) és a 2007-es (szürke vonal) menetrendben
INTEGRÁLT ÜTEMES MENETREND: ÜTEMES;ÜTEMES; SZIMMETRIKUS;SZIMMETRIKUS; Átszállásokra optimalizált;Átszállásokra optimalizált; Rendszerszemléletű termékportfolió (vonattípusok).Rendszerszemléletű termékportfolió (vonattípusok). út idő 60 perc Alapeset: az órás ütem AB cd A térbeli és időbeli csomó- pontok összehangolása: „pókok” 30 perc
Amikor a vasúti csomópontban nincsen „pók”
Amikor a vasúti csomópontban „pók” van
30 perc 2 ∙ 30 = 60 perc Az optimális vasúti infrastruktúra ismérve, hogy a csomópontok közti menetidő: n ∙ 30 perc (n = 1, 2, 3…)
Köszönjük a figyelmet!