TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Magyar Tehetséggondozó Társaság
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Tehetségpont létrehozása
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Gábor Dénes Tehetségpont
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Tehetségsegítő hálózat kialakítása a Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégiumban TÁMOP-3.4.4/B/08/1.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Tehetségsegítés Nemzeti Programjának megvalósításához?
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Tehetséggondozás és pedagógusképzés
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács szerepe Projektnyitó konferencia TÁMOP-3.4.4/B-08/ Miskolc,
 Alakuló ülés időpontja: február 16.  Dokumentumok benyújtása: március 03.  Bejegyzés: április 28.  Nyilvántartási szám: TT 700.
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TEHETSÉGFEJLESZTÉS - KORPARANCS Debrecen, július 10.
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
ERŐSSÉGEK ÉS GYENGE PONTOK A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN Nyíregyháza, 2010
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Óvodai tehetséggondozó program kialakítása
A TEHETSÉGGONDOZÁS ELMÉLETÉNEK ÉS GYAKORLATÁNAK AKTUALITÁSAI Székelyföldi Tehetségnap szeptember 27. Dr. Balogh László Debreceni Egyetem, Pszichológiai.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Készítette: Kocsis Erzsébet
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
Előadás másolata:

TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, 2010. október 3. Dr. Balogh László Magyar Tehetséggondozó Társaság elnöke Magyar Géniusz Program szakmai vezetője l_balogh@tigris.unideb.hu www.mateh.hu www.geniuszportal.hu

I. MAGYAR GÉNIUSZ INTEGRÁLT TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAM A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács (2006.): kidolgozta a Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program tervezetét Csermely Péter professzor vezetésével. Kiindulási pontok - főbb hiányosságok: nagyon egyenetlen tartalmilag és területileg is a tehetséggondozó tevékenység ; nem működnek rendszerben a programok; nincs korrekt módszertana a programokba való beválogatásnak; hiányzanak a programok szisztematikus értékelésének szempontjai stb. Pályázatok: TÁMOP-3.4.4./A-08/1, -3.4.4./B-08/1. (TÁMOP-3.4.3. „Iskolai tehetséggondozás”; OKA)

I. 1. FŐBB CÉLOK 1.Ezen hiányosságok megszüntetése érdekében a Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program célul tűzte ki az átfogó szakmai-módszertani fejlesztést,amely biztosítja az iskolán kívüli tehetségsegítés támogatásának egységes alapelvek és célok szerinti megvalósítását. 2. Ennek keretében egy országos civil bázisú tehetségsegítő hálózatot igyekszik kiépíteni, amely az oktatási folyamatban kidolgozott és az iskolán kívüli tehetségsegítő kezdeményezések összekötésével és kibővítésével új lehetőségeket teremt a hazai tehetséggondozás átfogó fejlesztéséhez.

I. 2. KIEMELT FELADATOK tehetséggondozásának intenzív fejlesztése; - a hátrányos helyzetű régiók és fiatalok tehetséggondozásának intenzív fejlesztése; - a tehetséggondozás új formáinak a kialakítása; - az önkormányzati, civil és magán erőforrások mozgósítása ; - átjárási lehetőségek biztosítása a hazai és a határon túli magyar programok között; - országos adatbázis létrehozása a tehetségesekről; - az eddigieknél hatékonyabb információ-áramlás biztosítása ezen a területen.

I. 3. VÁRHATÓ EREDMÉNYEK - Magyarország és a határon túli területek tehetségtérképének elkészítése; - a támogatott tehetségsegítő programokban résztvevő fiatalok számának jelentős növelése; - nagyszámú új program megjelenése a palettán; - a tehetségpontok számának intenzív növekedése - a határon túli tehetségpontokat is ideértve; - a fejlesztő munkát koordináló Tehetségsegítő Tanácsok létrehozása; - Tehetségnapok rendezése itthon és határon túl; - tehetségsegítők intenzív képzése jelentős létszámban; - az ehhez szükséges szakmai alapok továbbfejlesztése; - Tehetség-bónusz program kidolgozása és működtetése; - a „Tehetségbarátok Köre” létszámának növelése.

II. A tehetséggondozó programok fejlesztésének főbb szakmai támpontjai 1. A program célja (tehetségfogalom, célmeghatározás adekvát volta, tehetségterületek) 2. A programba válogatás korrektsége (célkitűzéshez való viszony, a módszerek adekvát volta és komplexitása, e munkát végző személy szakmai kompetenciája, a rendszer rugalmassága) 3. A fejlesztés eszközrendszere (gazdagítás formái, - gyorsítás, - differenciálás, - komplexitás, egyéni fejlesztési program, - tanácsadás)

4. A program eredményei - Hatásvizsgálatok (háttértényezők, speciális területek) - Monitoring eszközei és eredményei - A programból kikerülők nyomon követése 5. Kapcsolatrendszer, tárgyi feltételek - Belső szervezettség - Külső kapcsolatok (kiemelten a családdal!) 6. Személyi feltételek Szakmai felkészültség: tanfolyamok, szakvizsga, pszichológus és speciális tanácsadó szakember közreműködése stb.

III. Képzési lehetőségek a programok színvonalas teljesítéséhez - 84 új képzési program akkreditációja (10-30 óra) - minden „közreműködőnek” - 5 nagy tartalmi csoport Pszichológiai, pedagógiai alapok (6) Definíciók, modellek, azonosítás, személyiségjellemzők, alulteljesítés stb. Szerepek a programokban (20) Pedagógus, pszichológus, tanácsadó, koordinátor, mentor, szülő stb.

3. Fejlesztő módszerek, eszköztár (18) Gazdagítás, gyorsítás, differenciálás, komplex programok, projekt-módszerek, kooperatív tanulás, drámapedagógia stb. 4. Speciális szakterületi fejlesztés (30!) Komplex természettudomány, matematika, zene, sport, irodalom, nyelv, informatika, képzőművészetek stb. Környezeti tényezők (10) Iskola, család, társak, társadalom, tehetségpontok! TELJESKÖRŰ FELKÉSZÍTÉS: felsőoktatási posztgraduális képzés (pedagógus szakvizsga, master szint) – DE, Egri Főiskola, ELTE, Nyugat-Magyarországi Egyetem („Belső”jelentkezés június 1-ig!)

IV. ÖSSZEGZÉS: KIEMELET FELADATOK KOMPLEX PROGRAMOK TEHETSÉGESEKNEK: - OKTATÁSI INTÉZMÉNYEK - SZAKINTÉZMÉNYEK (könyvtár, múzeum stb.) - CIVIL SZERVEZETEK SZAKEMBEREK TOVÁBBKÉPZÉSE 3. A GAZDASÁG IGÉNYEINEK ELEMZÉSE – A TEHETSÉGESEK IRÁNYÍTÁSA 4. A TEHETSÉGESEK FELELŐSSÉGTUDATÁNAK ERŐSÍTÉSE