Szélessávú tervek és akciók

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
NHH sajtótájékoztató Mobilvégződtetési-díjak és Versenyélénkítés a mobil-piacon Pataki Dániel, elnök Ludányi Edgár, közgazdasági főigazgató-helyettes.
Advertisements

A mobil távközlés, mint a növekedés motorja?
A papír hulladékként is érték
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
A magyar mobilpiac helyzete Kiegészítés „A mobilszolgáltatásokra kijelölt spektrumkészlet hasznosítására vonatkozó rádióspektrum-stratégiai és frekvenciagazdálkodási.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
„ T ő lünk függ minden, csak akarjuk!” Széchenyi István Forrás: MAG Zrt.
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
Emeltszintű Etanácsadó Otthoni internetes ügyintézés Készítette: Horányiné Horváth Viktória Csilla.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
CROATIA—HUNGARY U E F A EURO 2012 Pályázat. Pályázati folyamat mérföldkövei I. szakasz – Pályázati Szabályzat kiadása – Pályázati.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Nemzeti Infokommunikációs Stratégia
GINOP 3. Infokommunikációs fejlesztések prioritás
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
A leghátrányosabb helyzetű kistérségek támogatása az Államreform Operatív Program keretében ápr. 29. Kullmann Ádám.
A tételek eljuttatása az iskolákba
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
Dr. Bakonyi Péter helyettes államtitkár Az információs társadalom kialakításának kiemelt feladatai Agrárinformatikai Fórum Budapest, 2003.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Az állami szerepvállalás alapelvei és terepei a hazai infokommunikáció terjesztésében Sere Péter.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
szakmérnök hallgatók számára
Gazdaságfejlesztési Pályázatok - lehetőségek, tapasztalatok András Lászlóné, igazgató Győr, szeptember 26.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Strukturális és Kohéziós Alapok
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
2005. Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt PTA TÁMOGATÁSI PROGRAM IHM költségvetéséből Neumann Táborok.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Jövőnk e-Magyarországa az Információs Társadalom
40).6-os szint X. feltörésnél az omlás ideiglenes biztosítása
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
Spektrumliberalizáció és hatósági spektrum stratégia Bánhidi Ferenc Hírközlés 2008 Budapest 2008 november 14.
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Az Eutelsat KA-SAT szolgáltatásai
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Új célterületek, jelentős támogatás az új Uniós pályázatokban Fókuszban az informatika.
Komplex kormányzati cselekvési terv négy pillér mentén – Digitális Magyarország „Networkshop 2015” konferencia Sárospatak.
A kistelepülési könyvtári ellátáshoz kapcsolódó támogatások hatékony felhasználása Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Kulturális.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Chornitzer Péter igazgató Termékmenedzsment Igazgatóság
A Digitális Jólét Program megvalósítása
Szélessáv minden háztartásba 2018 végéig!
E-government megvalósításának feltételei
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Urbánné Malomsoki Mónika
Ifjúsági feladatok az IKSZT-ben
Előadás másolata:

Szélessávú tervek és akciók Kneisz Ferenc NFM

Digital scoreboard analízis Statisztikai adatok (szélessáv) Vezetékes Tartalom Digital scoreboard analízis Statisztikai adatok (szélessáv) Vezetékes Vezeték nélküli GOP 3.1.2 szélessáv fejlesztési projekt 2014 – 2020 tervezési időszak lehetőségei 2012.11.08 Kneisz Ferenc

DAE célok 2012.11.08 Kneisz Ferenc

Ultragyors Internet hozzáférés IV-es pillér: Ultragyors Internet hozzáférés 42-ik akció: EU szélessávú stratégia kommunikálása 43-ik akció : Nagy sebességű szélessávú hálózatok pénzügyi támogatása 44-ik akció : Európai Spektrum szakpolitikai program 45-ik akció : NGA hálózatok elterjesztésének elősegítése 46-ik akció : Tagállami nemzeti szélessávú tervek készítése 47-ik akció : A szélessávú beruházások tagállami támogatása 48-ik akció : Strukturális alapok felhasználása szélessávú hálózatok kivitelezésére 49-ik akció: Az Európai Rádió Spektrum szakpolitikai program implementálása a tagállamokban 2012.11.08 Kneisz Ferenc

DAE scoreboard analízis http://scoreboard.lod2.eu/index.php?scenario=4&year=2011&countries[]=HU 2012 januárjában, a vezetékes szélessávú penetráció 22.1% a lakosságra vetítve, évente 1.6 százalék ponttal nő, de még mindig 5.6 százalék ponttal Az EU 27.7% átlaga alatt van. 2012.11.08 Kneisz Ferenc

NMHH gyorsjelentés vezetékes BB 2012.11.08 Kneisz Ferenc

Vezetékes BB sebességek NMHH gyorsjelentés Vezetékes BB sebességek 2012.11.08 Kneisz Ferenc

NMHH gyorsjelentés mobil BB 2012.11.08 Kneisz Ferenc

A lakosságarányos lefedettség: 99,6 %. Meghirdetett GOP 3.1.2 (optikai körzethálózat) Érintett kistérségek 109 Beadott pályázatok 43 Pályázott összeg (MD HUF) 24 Ellátatlan kistérség 50   1 pályázó 2 pályázó 3 v. 4 pályázó Nem pályázott, ellátott KMOP Nem pályázott   Pályázat fókusza: konvergencia régió:  Összes kistérség száma: 174+Budapest Pályázatban nem részt vevő kistérségek száma: 16+Budapest A pályázat potenciális kistérségei:158 Összes pályázatban érintett kistérség száma: 109 Egy pályázat érkezett: 76 kistérségre Két pályázat érkezett: 25 kistérségre Három vagy négy pályázat érkezett: 8 kistérségre Nem pályázott kistérségek száma: 49 Ebből eleve már optikával ellátott kistérség: 47 De ezekben a kistérségekben is van még 30 ellátatlan település, amelyek lakosságszáma: 32 805. 2 ellátatlan kistérségre nem érkezett pályázat Encsi kistérség (18 ellátatlan település, lakosság szám: 3315) Nagyatádi kistérség (1 ellátatlan település, lakosság szám: 594) Optikai körzethálózattal ellátatlan marad a pályázat után: 19 település Érintett lakosság száma (ahova nem megy optika): 3909 fő Pályázat után összesen 49 olyan település lesz az országban 36 714 fővel a konvergencia régióban, amely optikával ellátatlan marad. A Gazdaságfejlesztési Operatív Program kiemelt célja a korszerű üzleti környezet részét képező infokommunikációs infrastruktúra kiépülésének támogatása Magyarország azon térségeiben, amelyekben a nagy sávszélesség igényű szolgáltatások elérhetővé válásához szükséges hálózati infrastruktúra üzleti alapon nem épült ki, és – a gyenge megtérülési kilátások miatt - belátható időn belül nem is fog kiépülni. Ezeken a - jellemzően elszórt kistepelülések alkotta - területeken a piaci elégtelenségek indokolják a fejlesztéspolitikai beavatkozás szükségességét. Jelen konstrukció a megfelelő kapacitású körzethálózati (az NMHH terminológiája szerint: felhordó hálózat, az angol nyelvű terminológiában: backhaul network, a jelen felhívásban a továbbiakban egységesen: körzethálózati) infrastruktúra hiányosságai miatt optikai hálózattal el nem ért (az uniós terminológia szerint NGA-fehér) települések megfelelő minőségű és kapacitású szélessávú eléréséhez kíván támogatást nyújtani. A jelen konstrukció alapvető célja, hogy a támogatott beruházás keretében projektenként minimum egy – de lehetőség szerint több szomszédos – kistérség valamennyi, optikai hálózattal még el nem ért településéig épüljön ki az optikai körzethálózat, illetve településenként egy hozzáférési aggregációs pont, amely alkalmas az adott településen különböző technológiájú hálózatokat üzemeltető szolgáltatók szabványos felületeken történő hozzáférési igényeinek kielégítésére. A konstrukció célja továbbá, hogy a nagy kapacitású adatátvitel biztosítására alkalmas alapinfrastruktúra elérje az érintett települések önkormányzatát és oktatási intézményeit. A támogatott projekttel szembeni elvárás, hogy 1. olyan körzethálózati kapacitás jöjjön létre, hogy a körzethálózat szintjén a helyi hozzáférési hálózat(ok) későbbi fejlesztése, bővítése esetén se alakuljanak ki szűk keresztmetszetek, azaz a körzethálózati kapacitás hiánya a jövőben se képezze a nagy sávszélességű (30 Mbps feletti) internetezés akadályát az érintett településeken; 2. a pályázatban érintett településeken épüljön ki a helyi hozzáférési hálózatok technológia-független csatlakoztatására alkalmas hozzáférési aggregációs pont (Point of Presence, PoP); 3. az érintett településeken épüljön ki a hozzáférési aggregációs pont és a települési önkormányzat, oktatási intézmények, illetve az eMagyarország Pont (és/vagy IKSzT (Integrált Közösségi Szolgáltató Tér)) közötti, nagy sávszélességű szolgáltatás nyújtására alkalmas alapinfrastruktúra. A pályázat után országosan összesen 50 optikával ellátatlan település marad, Ennek lakosságszáma: 40 296 A lakosságarányos lefedettség: 99,6 %. 2012.11.08 Kneisz Ferenc

Tervezett akciók, célok 2013 után Akció Leírás Optikai hálózatok fejlesztése, szélessávú hálózati kapacitások növelése Az Európai Digitális Menetrend elvárt szélessávú sebességének eléréséhez feltétlenül szükséges, hogy minden települést elérjen az optikai hálózat, az erre telepített aktív eszközök segítségével mind a hálózati sebesség, mind a hálózatok kapacitása az elvárt mértékre növelhető. Újgenerációs, helyi, NGA hálózatok fejlesztése Az Európai Digitális Menetrend elvárt szélessávú sebességének eléréséhez feltétlenül szükséges, hogy a legalsó hozzáférési hálózati sík korszerű NGA technológiával kialakított fejlesztése megvalósuljon és a háztartások és intézmények számára is kielégíthetővé váljon a nagysebességű internet igény. Intézmények hálózati hozzáféréseinek, kapcsolatainak fejlesztése A stratégiában megfogalmazott szélessávú optikai hálózat fejlesztés és NGA hozzáférési hálózat megvalósítása lehetővé teszi a közigazgatási, oktatási, egészségügyi, oktatási, kulturális, egyéb állami (vagy önkormányzati) intézmények fejlett közszolgáltatásainak nyújtásához szükséges hálózati infrastruktúra biztosítását mind vezetékes, mind vezeték nélküli technológiákkal. Kormányzati hálózatok konszolidációja, kapacitásainak, teljesítményének növelése A magas szintű, biztonságos elektronikus közigazgatás, közszolgáltatások működési alapfeltételét biztosító korszerű és gazdaságos kormányzati távközlési hálózatok fejlesztése, elavuló aktív eszközök modernizációja. A fejlesztések révén lehetővé válik hatékonyabb kapacitás-menedzsment kialakítása, illetve a párhuzamos szakaszok kiváltása, így nagyobb kapacitás biztosítható és elérhető a jelenlegi szolgáltatási színvonal emelése. 2014 végére el kell érni a 100%-os alapszintű szélessávú lefedettséget minden magyarországi háztartás és vállalkozás tekintetében, minimum 4 Mbps le- és 1 Mbps feltöltési sebességgel, 2020-ra cél, hogy ez az érték 30 Mbps-ra nőjön 2012.11.08 Kneisz Ferenc