A magyar- és könyvtárostanár együttműködésének felettébb szükséges voltáról a kötelező olvasmányok kiválasztása terén Cs. Bogyó Katalin (magyar- és) könyvtárostanár.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Szeretem a könyvtáram!.
Sáráné Lukátsy Sarolta könyvtári szakértő Szeged
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
GÁRDONYI GÉZA EMLÉKHÁZ
Olvasóvá nevelő program a felső tagozaton 5-6. évfolyam
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A éves tanulók olvasási szokásai, Győrben a Szabadhegyi Közoktatási Központban.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Könyvtárhasználati verseny
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Életút Alapítvány TÁMOP /1 Váci Ifjúsági Információs és Tanácsadó Szolgálat életre hívása közösség és értékteremtő szolgáltatások nyújtásával című.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Hatalom interdiszciplináris megközelítésben. Szeged, 2004.
SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM Egyetemi Könyvtár és partnerei pályázata TÁMOP /1. CONTENTA "24 óra" - A minőségi oktatás és hozzáférés támogatása a szegedi.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Általános Iskola Medgyessy Ferenc utca
Olvasóvá nevelés – de mivel, kivel?
Az olvasás helye és megítélése az általános iskola felső tagozatában
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Barki Katalin Szombathely, május 4.
A gyakorlatvezető mentor
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Budapest, Hungary, 21st World Congress on Reading 1 Elektronikus könyvtár(ak) az olvasás szolgálatában Moldován István OSZK
Kultúrák találkozása a könyvtárak olvasásfejlesztő tevékenységében
A 2012-es év eseményei. 1, Olvasás népszerűsítő program Alsomocsolád 2012-ben hét alkalommal tartottak könyvklubot, alkalmanként fő részvételével.
Könyvklub, olvasó tábor
A magyar kortárs gyermekirodalom elterjedése az iskolában
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
ZRÍNYI IFJÚSÁGI KÖR „Kiművelt emberfők által tenni nagy nemzetté a magyart” (Széchenyi István)
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
Kötelező, közös, kölcsönös olvasmány – Hagyomány és megújulás az iskolai olvasmányok kánonjában Dr. Gordon Győri János elnök Magyar Olvasástársaság.
„Ó, mondd, Te mit választanál…” A tanár felelőssége és lehetőségei a kötelező olvasmányok kiválasztásában Gombos Péter Kaposvári Egyetem HUNRA.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
KULCS AZ OLVASÁSHOZ Sáráné Lukátsy Sarolta könyvtári szakértő Szeged.
Az olvasóvá nevelés (tév)útjai Jó és rossz példák iskolákból, könyvtárakból Gombos Péter Kaposvári Egyetem április 28.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Integráció és inklúzió
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
PROJEKT OKTATÁS.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop B/ Műhely
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Gázelmék. Kecskemét II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola.
Közlekedésre nevelés az óvodában - workshop
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Az iskolai könyvtárakban végzett szakfelügyelet tanulságai Gondolatébresztő április
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
SZIPORKA ORSZÁGOS MATEMATIKA VERSENY 2017.
DARUS a gyermekekért.
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
ELFT Békés Megyei Csoport 2011–2016
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió.
Kvíz Híres magyar írókról.
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Előadás másolata:

A magyar- és könyvtárostanár együttműködésének felettébb szükséges voltáról a kötelező olvasmányok kiválasztása terén Cs. Bogyó Katalin (magyar- és) könyvtárostanár Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolája, Szeged Budapest, március 28.

2 Együttműködési (kooperatív) kompetencia Építő egymásrautaltság Egyéni és közös felelősség Egyenlő részvétel Támogató együttműködés A résztvevők együttműködésén alapul A TANÍTÁSBAN IS!

3 Az együttműködés felettébb szükséges voltáról… Kik? –Általános iskolában: tanító, magyartanár, könyvtárostanár, gyerek –Középiskolában: magyartanár, könyvtárostanár, fiatal –Könyvtárostanár sajátos kapcsolata a tanulókkal Miért? –Válságtünetek Olvasási tevékenység háttérbe szorulása A kötelező/ajánlott/házi olvasmányok problematikája –Közös cél: Értő, igényes olvasóvá nevelés

4 Miben segíthet a könyvtárostanár? A kötelező/ajánlott/házi olvasmányok beszerzésében, kezelésében A kötelező/ajánlott/házi olvasmányok kiválasztásában A kötelező/ajánlott/házi olvasmányok feldolgozásában

5 A kötelező/ajánlott/házi olvasmányok beszerzése, kezelése Felmerülő problémák –nincs meg az újonnan kiválasztott kötelező/ajánlott/házi olvasmány a könyvtárban –nincs elég kötelező/ajánlott/házi olvasmány a könyvtárban Miért? Ok: együttműködés hiánya Megoldás –Egyeztetés után új olvasmányok esetében (ha komoly a szándék) beszerzés a tartós tankönyvi keretből; –együttműködés más iskolai, közművelődési könyvtárral; –internetes kötelezők (órán interaktív táblával használva)

6 A kötelező/ajánlott/házi olvasmányok kiválasztása Mit ajánlasz? – Ehhez mit szólsz? Könyvtárostanár → tájékozottság (gyermek, ifjúsági és felnőtt irodalom) –Durrbele Dorka, Monyákos Tuba, Laura, Pervinka és Vanília, Leó és Rocco, Geronimo Stilton, Sári és Dóri, Marci, Emese és Márió, Ulysses Moore, Naruto, Muhi Andris, Klott Gatya, Grigorján Adorján, Stanley, Gergő és Zsófi, Mia, Jonatán, Bánatos Olivér és Trapiti, Rosszcsont Peti, Johnny Fortunate stb. Mit szeretnél olvasni? – Tetszik ismerni? Tanulók → használói igények Népszerű és színvonalas olvasmányok közös (pedagógusok, diákok) kiválasztása

7 „Jó gyakorlat” Mit ajánlasz? Együttműködés a magyar szakos kolléganővel Ajánlat összeállítása A nem ismertek elolvasása, kiválasztása, a hiányzók beszerzése

8 „Jó gyakorlat” –5. osztály Darvasi László: Trapiti (Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk, Békés Pál: Kétbalkezes varázsló) –6. osztály Böszörményi Gyula: Gergő és az álomfogók (Gárdonyi Géza: Egri csillagok, Michael Ende: A Végtelen Történet) –7. osztály Szabó Magda: Abigél (Jókai Mór: A nagyenyedi két fűzfa, Defoe: Robinson Crusoe) –8. osztály Rejtő Jenő: Piszkos Fred, a kapitány (Tamási Áron: Ábel a rengetegben, Rideg Sándor: Indul a bakterház)

9 „Jó gyakorlat” Mit szeretnél? –Szerinted mi hiányzik a könyvtárból? –Eredmény: gyakkonyvtar.klog.hu/2009/01/osszeallt-a- kivansaglista/ gyakkonyvtar.klog.hu/2009/01/osszeallt-a- kivansaglista/ –Megvásárolt könyvek listája: gyakkonyvtar.klog.hu/2009/02/uj-konyvek-amit-ti- akartatok/ gyakkonyvtar.klog.hu/2009/02/uj-konyvek-amit-ti- akartatok/

Jó együttműködést! Köszönöm a figyelmet! Cs. Bogyó Katalin