Számítógépes játékok az e-learning potenciális élményuniverzuma Fekete Zsombor E-learning szerepe a katonai képzésben konferencia 2003, május 6.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hasznos haszontalanság
Advertisements

A hazai játékújságírás kihívásai
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
könyvtár ismeretek A könyvtár fogalma, típusai
A szeretet himnusz értelmezése
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Gyülekeznek a felhők a felsőoktatás egén - avagy a cloud learning szárnyalása a kibertérben SERES – MISKOLCZI - FÓRIKA - LENGYEL.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
IKT = információs és kommunikációs technológia
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Animációk a Powerpoint-ban
Interaktív táblák Bevezetés.
Az úgy kezdődött, hogy… Tavalyi előadás a digitális tankönyvekről :
Élménybeszámoló június 15-én kezdetét vette az osztálykirándulásunk. Még alig szálltunk fel a vonatra, de már korgott is a gyomrunk. Elővettük.
Csináljunk üzletet! Avagy,
A HÁROM FA.
Nagyon sok szereplős online szerepjátékok
Könyvtárismeret Dokumentumok típusai.
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Online tanulásszervezés és társadalmi szerepvállalás lencse máté igazgyöngy alapítvány digitális nemzedék konferencia március 29.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
KÖNYVEINKKÖNYVEINK M-Government T-Government Közigazgatási portalógia Mobil kormányzati eszközök Latest Technological Ttrends E-rendszerek a köz- igazgatásban.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
IKT az oktatásban február 25. Körmendy Zsolt
Tanfolyami oktatásunk sajátosságai Készítette : Pohner Lászlóné október 10.
Szolgáltatások a felhőből
Könyvtári digitális tartalmak az oktatási multimédiák számára
A HÍD. Régebben még az idő múlását különböző jelzésekkel érzékeltették. Például ha egy hajó miatt egy hidat kellett felemelni,kolomppal jelezték a kezdetét…
Edu-Game, Research Game, Launch Game Z. Karvalics László SZTE BTK Könyvtár-és Humán Információtudományi Tanszék Űrhódító - videojáték konferencia 2010.
Tűnödtem… wondered: " Kik az én számítógépes barátaim ? "
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
A számítógép előnyei (Ma és régen).
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Minden időnk legjobb 10 rpg-je! Matthew Production’s.
A cég 2007 óta működik Világszerte, óriási sikerrel Termékei: Letölthető szoftverek Elektronikus könyvek CD-k Már 6 nyelven elérhető …hamarosan magyarul.
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
e-Learning a tanárképzésben
Önleíró adatok: XML INFO ÉRA, Békéscsaba
KELL OTT FENN EGY ORSZÁG...
Gabriel García Márquez
Gabriel Garcia Márquez: 13 jó tanács az élethez
SERIOUS GAMES, EDUTAINMENT, GAMIFICATION Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra konferencia szeptember Fekete Zsombor – Élménypásztor.
Levelezés, és a többiek Takács Béla Irodalom Bodnár –Magyari: Az Internet használata I. (Kiskapu) Bodnár –Magyari: Az Internet használata.
E-learning Kovácspál Eszter.
Bevezetés. A jó pap holtig tanul – tartja a mondás A múlt század közepéig azonban, általában, csak azokra az emberekre volt ez igaz,  akiknek a génjeiben.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
Belami beszámoló – Doménadaptációs alkalmazások. Problémafelvetés Felügyelt tanulás elvégzéséhez gyakran kevés jelölt adat áll rendelkezésre  doménadaptáció.
Internet, Elektronikus levelezés
Máté István Multimédia fejlesztő Máté István
INNET Az interaktív térkép Duray Zsuzsa. Mi is az interaktív térkép? Olyan kép- és hangzóanyagokat, feladatokat tartalmazó felület, amely bemutatja a.
Bölcsességek, aforizmák
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
1 LGN Travel Card vwww.lgn-travel-card.com. 2 A cég alapítója és tulajdonosa James Ward.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Tanórai szokásaim 5/14.
Jegyzetkészítés 5/17.
Google Scholar Wolfram Alpha Scirus Készítette: Varga Ádám.
Gyűjtemény mint rendszer
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Internet, Elektronikus levelezés
C/C++, hobbi játékprogramozás
Előadás másolata:

Számítógépes játékok az e-learning potenciális élményuniverzuma Fekete Zsombor E-learning szerepe a katonai képzésben konferencia 2003, május 6.

Bevezetés Egyszer volt, hol nem volt, élt egyszer egy királyságban egy tudós. Ez a tudós arról volt híres, hogy töviről hegyire ismerte országát. Térkép nélkül eligazodott bármely hegyes, völgyes vidéken, megmondta a fák, virágok, s még az állatok nevét is. Tudása azonban véget ért az ország határában, és mindarról, ami azon túl történt csupán hírek, utazók beszámolói álltak rendelkezésére. Egyszer betért hozzá egy utazó, aki egy távoli kontinensről mesélt neki, amelyet Afrikának hívnak, és egy ott élő állatról, amelynek hatalmas fülei, és hosszú ormánya van. A tudóst nagyon érdekelni kezdte ez az állat, és elindult előbb – ahogyan akkoriban szokás volt – megkeresni a többi utazót, akiktől további értékes információkat remélt az „afrikai állatról”. Azok mind-mind meséltek neki élményeikről, s a tudós ezt szépen mind lejegyzetelte. Végül, mikor elég felkészültnek érezte magát, összefoglalta tudományát egy kódexben. Ezután – mivel ő maga már túl öreg volt az utazáshoz – megbízta a segédjét, hogy látogassa meg a rejtélyes kontinenst, és rajzolja le maga az állatot. A segéd – aki sajnos jóval kevesebbet értett a világ dolgaihoz, mint mestere – felkerekedett, hogy megismerje a tudós által leírt csodálatos szerzetet. Hajóra szállt, és meg sem állt Afrikáig, ahol is a tudós leírása alapján elindult, hogy beazonosítsa az afrikai állatot. Keresgélt, keresgélt, de csak nem találta a fura szerzetet. Bár a könyvében említve volt, hogy az állatnak hosszú ormánya volt, és nagy füle, a hosszú nyak – amelyet a tudós egy másik forrásból hallott, és szintén leírta, mint az afrikai állat egyik meghatározó jellemzőjét – csak nem stimmelt. Később az útjába került egy hosszúnyakú, azonban annak meg a nagy fülei, meg az ormánya hiányzott, sőt, még bozontos sörénye sem volt. Mikor pedig a sörényes egyedet látta meg egy fa tövében hűsölni, végképp kétségbeesett, mert az előzőeken legalább fontok, vagy ráncok látszottak, de ezen még egy körömnyi elszíneződés sem volt, nemhogy fekete csíkok. Így aztán a nagy tudós segédje üres kézzel tért haza.

A mese tanulsága: „Az afrikai állat nem létezik! Csak afrikai állatok!” - Megfontolandó létezik-e „Az e-learning”!

Mi az e-learning?

Mi is az e-learning? Elektronikus

E-learningek? E-Book Szemléltetés Motivált kutatómunka Egyéni applikált tanulás Multimédiás oktató kiadványok E-távtanulás Tudás-menedzsment rendszerek Virtuális osztályterem Tudás feljavító anyagok Játékok Virtuális közösségek

Félreértések az e-learninggel kapcsolatban Olcsó általában Olcsó anyagot gyűjteni Olcsó dokumentum kezelés Olcsó oktatási rendszer Egyszerű létrehozni Új struktúrájú tudást hozhatunk létre vele Letöri az idő és tér korlátait Kényelmes

Az új környezet inkább akadályként, kihívásként jelent meg, mint lehetőségként!

A mese tanulsága: „Hogyan nem szabad előadni?”

Mi a számítógép „médiuma”? Szöveg Hypertext Kép Hang Mozgókép Multimedia A fentiek segítségével történő kommunikáció Virtuális környezetek

A gond: A hagyományos médiumok túlsúlya Az interaktivitás vulgarizálódása Adaptációkhoz ragaszkodunk

A gond: A számítógépes játékokkal kapcsolatos sztereotípiák  Erőszakos  Káros  Antiszociális  Homogén  Nem fejleszt

Meglévő kapcsolódási pontok Hagyományos oktatásban: Projekt tanulás Dráma pedagógia Stb. Digitális tananyagokban: Gyermek játékok Szójátékok Oktató játékok Stb.

Videó-játék típusok Action  Labyrinth  2D / 3D Racing  Jump and run  Japanese style top-view action  2D / 3D Fighting  2D / 3D Arcade flight / shooter  2D / Movie aim and shoot  3D First Person Shooter  3D Third Person  3D Hack and Sash

Videó-játék típusok Adventure  Text-based  Point and click  Interactive-Movie Adventure  3D Adventure

Videó-játék típusok Role Playing  Text-based RPG  Action RPG  Japanese RPG  First Person RPG  MUD  MMORPG

Videó-játék típusok Strategy  God-Simulator  Builder / Manager  Real-Time Strategy  Round-divided Strategy

Videó-játék típusok Simulation  Flight  Racing  Fiction simulation  Human / Animal simulation

Videó-játék típusok Sports  … Card-Games Logical Games  Logical game  Logical action game

Videó-játékok jelennek meg… Szöveges 2D 3D Hang / Mozi Offline Online

Csupán néhányukat használjuk tanuláshoz! … a többit nem is ismerjük igazán…

Kérdés: Hogyan ismerhetjük meg, és használhatjuk ki a játékok jótékony hatását? Pszichológia Kognitív tudományok Szociálpszichológia Pedagógia Informatika Programozás

Köszönöm a figyelmet! Fekete Zsombor