Az EDUCOOP-projekt szakmai programja Dr. Szűcs Norbert adjunktus, SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet szakmai vezető, EDUCOOP-projekt
Célkitűzések, alapelvek Hátrányos helyzetű csoportok oktatásával kapcsolatos tananyagfejlesztés jó gyakorlatok kifejlesztése/adaptálása esélyegyenlőségi fókuszú paradigmaváltás támogatása Motiváció Hallgatói Mentorprogram működésének biztosítása kontinuitás hallgatók gyakorlatszerzési lehetősége hátrányos helyzetű tanulók támogatása
Célkitűzések, alapelvek A két kar (ÚE MTTK és SZTE JGYPK) együttműködésének megerősítése szimmetrikus kapcsolat rendszeres személyes kapcsolat közösen megvalósított tananyagfejlesztés, oktatás további együttműködési lehetőségek magalapozása
Feladatok, struktúra Három pillér I. Képzés II. Hallgatói Mentorprogram III. Kutatás
I. Képzés I.1 Tananyagok kidolgozása 30 órás képzési anyagok Tananyagonként 2-2 szegedi kolléga dolgozik együtt, és egy szabadkai kolléga segíti munkájukat 80 oldalas képzési anyagok A szövegben szemelvények, konkrét gyakorlatok, feladatok is helyet kaphatnak 4 hónap, 2013. 05-08. között Rendszeres személyes konzultáció lehetősége
I. Képzés I.1 Tananyagok kidolgozása Hátrányos helyzetű tanulók oktatási problémáinak kezelése Innovatív oktatási megoldások az integrált oktatásban (mentorálás, kéttanítós modell, tevékenykedtetés) Motiváció a hátrányos helyzetűek körében Felnőttképzés a hátrányos helyzetű csoportok körében A nyelvi hátrányos helyzettől a funkcionális analfabétizmusig
I. Képzés I.2 Tananyagok kipróbálása, oktatása A kidolgozott tananyagok alapján a szegedi páros egyik tagja a 2013/2014. tanévben tart egy kurzust Szabadkán Együttműködés a szabadkai kollégával a képzés során Szegedi oldalon beépítjük a tanrendünkbe, felhasználjuk már meglévő kurzusaink frissítése során
I. Képzés I.3 Tananyagok (5) szerbiai adaptációja A szabadkai kollégák újabb 4 hónapig dolgoznak a képzési anyagok adaptációján A szerbiai társadalmi-oktatási viszonyokhoz alakítják a képzési anyagokat Szerb nyelvre fordítás
I. Képzés I.4 Tananyagok (3!) előkészítése az akkreditációra Pedagógus-továbbképzési program Szabadka I.5 Modellprogramok (2) kialakítása SZTE: Mentorprogram adaptációs anyaga ÚE: helyi pedagógiai innovációk összegyűjtése, az integrált/inkluzív oktatásra fókuszálva
II. Hallgatói Mentorprogram 2013/2014. tanév mindkét félévében, mindkét partnernél 15 (mentor)hallgató, munkájukért díjazás Programvezető irányítja munkájukat Együttműködő általános iskolák Szeged: Orczy István Általános Iskola, Kiskundorozsma Vajdaság: Október 10. Általános Iskola, Horgos Támogatás Eszköz A szabadkai diákoknak havi 6 utazás
II. Hallgatói Mentorprogram Havi rendszerességgel szakmai műhely 2-2 alkalommal a diákok szervezett körülmények között átutazhatnak a másik félhez Konferenciák (2) Szeged: nyitókonferencia, Szabadka: zárókonferencia Utazás biztosított „Zárórendezvény” (2) A mentorált gyerekek (ÚE VAGY SZTE) és a mentorok (ÚE ÉS SZTE) részvétele
III. Kutatás Hatáselemzés Mentorprogram Mentorhallgatók tapasztalatainak felmérése, kvalitatív módszerekkel Képzés A képzési anyagok oktatása során megvizsgáljuk az anyagok hatékonyságát, s a képzést követően optimalizáljuk az anyagot
További támogató elemek A projekt eredményeit bemutató három nyelvű honlap PR-kiadványok Multiplikációs és fundraising tanulmány A program további működtetésének tervezése
Köszönöm a figyelmet!