Az EDUCOOP-projekt szakmai programja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csuhaj Andrea Programvezető
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A Hallgatói Mentorprogram működése
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint eredményeinek bemutatása.
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény A KONFERENCIA.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.

A MENTORÁLÁS TAPASZTALATAI (3.1.3) Veszprém, február 26.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
KÖNYVBEMUTATÓ A SZEGEDI ÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYI DESZEGREGÁCIÓT TÁMOGATÓ HALLGATÓI MENTORPROGRAM ÖT ÉV TAPASZTALATAI (SZERK.: FEJES JÓZSEF BALÁZS ÉS SZŰCS.
A Hallgatói Mentorprogram célkitűzései Fejes József Balázs tanársegéd, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet fejlesztési vezető, EDUCOOP-projekt.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A hátrányos helyzetű fiatalok felsőfokú tanulmányait elősegítő esélyegyenlőségi programom, amit az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogat és megvalósítója.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
TÁMOP E-15/1/Konv Új generációs sporttudományi képzés és tartalomfejlesztés, hazai és nemzetközi hálózatfejlesztés és társadalmasítása.
TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE –
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Diákok a „második” sorból
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Előadás másolata:

Az EDUCOOP-projekt szakmai programja Dr. Szűcs Norbert adjunktus, SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet szakmai vezető, EDUCOOP-projekt

Célkitűzések, alapelvek Hátrányos helyzetű csoportok oktatásával kapcsolatos tananyagfejlesztés jó gyakorlatok kifejlesztése/adaptálása esélyegyenlőségi fókuszú paradigmaváltás támogatása Motiváció Hallgatói Mentorprogram működésének biztosítása kontinuitás hallgatók gyakorlatszerzési lehetősége hátrányos helyzetű tanulók támogatása

Célkitűzések, alapelvek A két kar (ÚE MTTK és SZTE JGYPK) együttműködésének megerősítése szimmetrikus kapcsolat rendszeres személyes kapcsolat közösen megvalósított tananyagfejlesztés, oktatás további együttműködési lehetőségek magalapozása

Feladatok, struktúra Három pillér I. Képzés II. Hallgatói Mentorprogram III. Kutatás

I. Képzés I.1 Tananyagok kidolgozása 30 órás képzési anyagok Tananyagonként 2-2 szegedi kolléga dolgozik együtt, és egy szabadkai kolléga segíti munkájukat 80 oldalas képzési anyagok A szövegben szemelvények, konkrét gyakorlatok, feladatok is helyet kaphatnak 4 hónap, 2013. 05-08. között Rendszeres személyes konzultáció lehetősége

I. Képzés I.1 Tananyagok kidolgozása Hátrányos helyzetű tanulók oktatási problémáinak kezelése Innovatív oktatási megoldások az integrált oktatásban (mentorálás, kéttanítós modell, tevékenykedtetés) Motiváció a hátrányos helyzetűek körében Felnőttképzés a hátrányos helyzetű csoportok körében A nyelvi hátrányos helyzettől a funkcionális analfabétizmusig

I. Képzés I.2 Tananyagok kipróbálása, oktatása A kidolgozott tananyagok alapján a szegedi páros egyik tagja a 2013/2014. tanévben tart egy kurzust Szabadkán Együttműködés a szabadkai kollégával a képzés során Szegedi oldalon beépítjük a tanrendünkbe, felhasználjuk már meglévő kurzusaink frissítése során

I. Képzés I.3 Tananyagok (5) szerbiai adaptációja A szabadkai kollégák újabb 4 hónapig dolgoznak a képzési anyagok adaptációján A szerbiai társadalmi-oktatási viszonyokhoz alakítják a képzési anyagokat Szerb nyelvre fordítás

I. Képzés I.4 Tananyagok (3!) előkészítése az akkreditációra Pedagógus-továbbképzési program Szabadka I.5 Modellprogramok (2) kialakítása SZTE: Mentorprogram adaptációs anyaga ÚE: helyi pedagógiai innovációk összegyűjtése, az integrált/inkluzív oktatásra fókuszálva

II. Hallgatói Mentorprogram 2013/2014. tanév mindkét félévében, mindkét partnernél 15 (mentor)hallgató, munkájukért díjazás Programvezető irányítja munkájukat Együttműködő általános iskolák Szeged: Orczy István Általános Iskola, Kiskundorozsma Vajdaság: Október 10. Általános Iskola, Horgos Támogatás Eszköz A szabadkai diákoknak havi 6 utazás

II. Hallgatói Mentorprogram Havi rendszerességgel szakmai műhely 2-2 alkalommal a diákok szervezett körülmények között átutazhatnak a másik félhez Konferenciák (2) Szeged: nyitókonferencia, Szabadka: zárókonferencia Utazás biztosított „Zárórendezvény” (2) A mentorált gyerekek (ÚE VAGY SZTE) és a mentorok (ÚE ÉS SZTE) részvétele

III. Kutatás Hatáselemzés Mentorprogram Mentorhallgatók tapasztalatainak felmérése, kvalitatív módszerekkel Képzés A képzési anyagok oktatása során megvizsgáljuk az anyagok hatékonyságát, s a képzést követően optimalizáljuk az anyagot

További támogató elemek A projekt eredményeit bemutató három nyelvű honlap PR-kiadványok Multiplikációs és fundraising tanulmány A program további működtetésének tervezése

Köszönöm a figyelmet!