Iskolaszociológia Az iskola világa Iskola és közösség

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mire lehet/ne jó az iskola?
Advertisements

A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Munkajog és társadalombiztosítás II.
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Változások a hazai kereskedelem szerkezetében 1945-től napjainkig
A Budapesti Népoktatási Kör. A Budapesti Népoktatási Kör megalakulásának előzményei, szerveződésének körülményei és átalakulásai.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Summerhill 1921-????. Az évek folyamán sok gyerek került Summerhillbe, akiknek az életkedvét elvették, akik az életben vereséget szenvedtek, akik be voltak.
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
Református közoktatás Pécsett A Polgári Leányiskola története
Az osztályfőnöki szerep története
A társadalmi tértudományok alapjai (Bepillantás egy előadásba)
A német egység és a polgári állam
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
A felvilágosult abszolutizmus
SZE DFK - Egyetemes Állam- és Jogtörténet II. dr. Farkas Ádám
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
Nevelésügy a reformkori Magyarországon
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Szakmai profilok a differenciálódó iskolavilágban (vitaindító) VII. Nevelésügyi Kongresszus, Pedagógus szekció Brezsnyánszky László.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Könyvtári informatika I.
A professzionalizmus formálódása és jelentése (Kozma J.2002)
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Internetezés és társadalmi státusz Forrás: TÁRKI Omnibusz december, Medián június Internet-használók aránya a háztartások egy főre jutó jövedelmi.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Az innováció forrásai.
MAGYARORSZÁG NEVELÉSÜGYE A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN
Önkormányzatiság Romániában – helyzetkép és jövőkép Kovács Péter, az RMDSZ ügyvezető alelnöke INNOVA KONFERENCIA Szabadka
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
Alapfogalmak, definíciók
A muzeális intézményrendszer átalakítása
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
A mi Velencénk: a turisztikai tér és miliő összefüggésrendszerének változásai a „Velencei tó kapujában” Wirth Gábor Doktorandusz SZIE Enyedi György RTDI,
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Civil Európa – civilek Európában
Tradíció és világháló Kérdések és lehetséges válaszok a könyvtári, levéltári digitalizációról.
Nemzeti, etnikai, kisebbségi helyzet az OMM-ban
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A helyi közösségi* közlekedés jövőképe, várható intézményi keretei Dr. Berényi János tudományos tanácsadó Magyar Civinet 3. Találkozója Debrecen, 2014.
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
A NEVELÉS CÉLJA. Emil Durkheim: A homo duplex modell szerint az embernek két oldala az individuális, önző biológiai, továbbá az erkölcsi értékekre fogékony.
Civil szervezetek szerepe a nevelési és oktatási feladatok ellátásában Harmóniában a környezettel=egészséges életmód.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Magyarország szovjetizálása
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Iskolaszociológia Az iskola világa Iskola és közösség Oktatás és társadalom.
Az iskoláztatás kezdetei, tantervek megjelenései
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A rendi monarchiák kialakulása
Magyarország szovjetizálása
A FELNŐTTKÉPZÉS FELADATELLÁTÁSI RENDSZERE
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
„HAGYOMÁNY ÉS INNOVÁCIÓ”
IPR 2009/2010 Ősztől tavaszig IPR.
Iskolai egyesületeket és iskolákat jelenleg foglalkoztató kérdések Európában Budapest, Hungary , 8 and 9 May
Nevelésügy a reformkori Magyarországon
A felvilágosodás elterjedése
MAGYARORSZÁG NEVELÉSÜGYE A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN
Előadás másolata:

Iskolaszociológia Az iskola világa Iskola és közösség Oktatás és társadalom

Az iskola világa A tanulók világa A pedagógusok világa

Iskola és közösség Iskola és település Az iskola funkciói Iskola és érdek

Oktatás és társadalom Iskola, állam, oktatási rendszer Oktatási rendszer és társadalmi struktúra Oktatási rendszer és társadalmi mobilitás

Iskola, állam, oktatási rendszer Okai Kibontakozása Az oktatás állami befolyásolásának eszközei Az állami befolyásolás korlátozása

Okok Tömegesedés Közfunkciók Nem termelő infrastruktúra Modernizációs kényszer

Forrás:

Forrás:

Forrás:

Forrás: OKI, 2004.

Az oktatás „államosítása” Egyház és oktatás Angol-amerikai fejlődés Európai fejlődés: abszolút monarchiák Code Napoleon Totális államok a XX. században Golabizáció a XXI. században

Mária Terézia 1717-1780

Eötvös József 1813-1871

Hóman Bálint 1885-1951

Forrás: OKI, 2004.

Az állami befolyásolás eszközei Törvényhozás: oktatási törvény, alkotmány Közigazgatás: tanterv, tanfelügyelet, tanárképzés, finanszirozás

Forrás: OKI, 2004.

Az állam korlátozása Törvényi korlátozás: jogorvoslatok Fenntartói pluralizmus Önkormányzatiság, társadalmiasítás (iskolai autonómia) Piacosítás

Paolo Freire 1921-1997

Ivan Illich 1926-2002

Herbert Marcuse 1898-1979

Köszönöm a figyelmet!

Forrás:

Forrás: KSH.

Forrás: KSH.

Forrás: KSH.