KÖNYVTÁROSOK NAPJA augusztus 31.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
Advertisements

Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A stratégiai tervezés módszertana
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
Projektkészítési technikák: logframe, SWOT
A minőségügy a könyvtárügyért
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Stratégiai tervezés.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Útban a Web 2.0-ás felsőoktatási könyvtárak felé Válaszadás kihívásokra, fejlődési tendenciákra a szabad tudásáramlás szolgálatában Barna Marianna könyvtáros,
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 Bemutatkozik a K21 Kulcsfontosságú folyamatok (4) munkacsoportja EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Tükörkép torzításmentesen, avagy az EKSZ önértékelésének sajátosságai
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
1 KÖNYVTÁROSOK NAPJA augusztus 31. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Egészségszociológia a mindennapokban (Amit egy közösségvezetőnek tudnia kell…) Horváth Judit szociális munkás Sárvár, Csillebérc,
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A FELNŐTTKÉPZÉS FELADATELLÁTÁSI RENDSZERE
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

KÖNYVTÁROSOK NAPJA 2009. augusztus 31. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT KÖNYVTÁROSOK NAPJA 2009. augusztus 31. A Minőségirányítási csoport bemutatkozása K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT

EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM A minőségirányítási csoport munkatársai EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT A minőségirányítási csoport munkatársai Áts József - Egyetemi Könyvtár Kálóczi Katalin - Egyetemi Könyvtár Rihmer Aurél - TTK Kari Könyvtár Szabó Zoltán - IK Kari Könyvtár, csoportvezető K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT

EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT Feladatok Környezetelemzés, az ELTE könyvtári hálózat adottságainak számbavétele A minőségüggyel összefüggő előírások, dokumentumok összegyűjtése, közrebocsátása A küldetés, a jövőkép, a szervezeti stratégiai célok, szervezeti értékek kommunikálása A minőségpolitika, a minőségcélok meghatározása Az EFQM szerinti értékelési rendszer kidolgozása Kapcsolattartás az intézmény vezetőivel A K21 képviselete K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT

EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT A könyvtári stratégiai tervezés kiindulópontjaként a csoport PGTT és SWOT analízist készít PGTT (PEST) ANALÍZIS Makrokörnyezeti elemzés azaz a politikai, gazdasági, társadalmi és technológiai tényezők vizsgálata. Az intézmény politikai, gazdasági, társadalmi és technológiai környezetének elemzéséhez segítséget jelentő eszköz. K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT

EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT POLITIKAI TÉNYEZŐK A felsőoktatás helyzete Könyvtárpolitika Jogi szabályozás Költségvetési politika, a fenntartó hosszabb távú koncepciója a feladatellátással kapcsolatban GAZDASÁGI TÉNYEZŐK A gazdasági növekedés lassulása, az államadósság növekedése Az állami szerepvállalás, a normatív támogatás folyamatosan csökken A pénzügyi politika megszorító intézkedései A szolgáltatás-központú nonprofit intézmények új, térítéses szolgáltatások bevezetésére kényszerülnek A közvetlen dokumentumszolgáltatást az információhoz való hozzáférés biztosítása váltja fel, nő az elektronikus források jelentősége Fejlesztési források elsősorban pályázati lehetőségek kihasználásával K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT

EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT TÁRSADALMI TÉNYEZŐK A jövedelem-eloszlás alakulása Felsőoktatás, felnőttképzés A használói igények változása TECHNOLÓGIAI TÉNYEZŐK Munkafolyamatok meggyorsítása, megkönnyítése a technika alkalmazása révén Elektronikus dokumentumok megjelenése és elterjedése Munkakörök újfajta felosztása Egyre nagyobb tömegű információ olcsó tárolására és gyors visszakeresése A gyors technikai fejlődés folyamatos képzést és önképzést követel Web2 technológiák könyvtári alkalmazásai Infrastruktúra fejlesztése A könyvtári szolgáltatásokat befolyásoló új technológiák Adatbiztonsági megoldások Azonosító rendszerek (RFID technológia) Digitális tartalmak közzététele Könyvtárépületek iránti megváltozott igények K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT

EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT Mi a SWOT analízis? Feltárja az intézmény, szervezet erősségeit, gyenge pontjait, lehetőségeit és kockázatait. Gyengeségek: belső tényezők: olyan dolgok, amik nem jól működnek, de lehet rá befolyás, hogy jobb legyen. Erősségek: belső tényezők: pozitív dolgok, amik jól működnek és lehet rá befolyás, hogy még jobban működjenek. Lehetőségek: külső tényezők: olyan adottságok, amelyeket nem tudunk befolyásolni, de kedvezőek, és rájuk építve kihasználhatjuk az erősségeinket. Veszélyek: külső tényezők: olyan korlátok, negatív tényezők, amelyeket nem tudunk befolyásolni, és csökkentik a siker esélyeit, kockázatot is jelentenek. K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT

EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM SWOT analízis/részlet EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT SWOT analízis/részlet Lehetőség Mutató Veszély Inf. Technológia (új szolgáltatás) 15 Inf. Technológia (erőforrásigény) 6 Képzési/munkaerő –piaci igény 10 Törvényi szab. hiányosságai 4 Könyvtári hálózati együttműködés Központi költségv. Források csökenése Erősség Gyengeség Inf. infrastruktúra az egyetemen 8 Infrastruktúra/ (épület, berendezés) Absztrakt erőforrás/elit egyetem imidzs Absztrakt erőforrások/szervezeti hatékonyság Értékes szakgyűjtemények Szolgáltatások K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT

EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM Az intézményi önértékelés céljai EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT Az intézményi önértékelés céljai Az intézményi erősségek, fejlesztendő területek (gyengeségek) megismerése Az intézmény által alkalmazott módszerek (adottságok) számba vétele, a hiányzó módszerek kialakítása Nyilvántartások aktualizálása, kialakítása Elégedettség mérések Összehasonlítás a versenytársakkal, illetve az ideális szervezettel K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT

Miért van szükség a küldetés megfogalmazására? EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT Miért van szükség a küldetés megfogalmazására? A küldetés megfogalmazásakor a szervezet azt határozza meg, hogy mi a létezésének célja, „mi végre van a világon”, milyen értékek, milyen elvek alapján működik. K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT

EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT Küldetés Az ország vezető tudományegyeteme könyvtári hálózatának küldetése elősegíteni, hogy az Eötvös Loránd Tudományegyetem a 21. század kihívásainak és igényeinek megfelelő, a kelet-közép-európai térségben vezető szerepet betöltő tudásközponttá váljék. Az ELTE könyvtári hálózata gyűjti, megőrzi, feltárja, és rendelkezésre bocsátja az Egyetem birtokában lévő nemzeti és európai kulturális örökséget, az egyetemen művelt és oktatott tudományterületekre vonatkozó széleskörű ismereteket valamint a tudományos eredményeket. Az ELTE könyvtárai egymással együttműködve minőségi szolgáltatásokkal, felhasználóbarát módon, hatékonyan és a korszerű információs technológiákat alkalmazva az egyetem polgárainak, a tudományos közösség tagjainak valamint a széles nagyközönség számára hozzáférést biztosítanak az Egyetem tudásvagyonához. K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT

EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT Jövőkép A jövőkép kialakítása a stratégiai tervezés része. Arra ad választ: merre tartunk, mit akarunk elérni, milyenek leszünk a jövőben, mivé akarunk válni? Az információs társadalom igényeit kielégítő szolgáltatások nyújtásával, a felhasználó számára átlátható és átjárható könyvtári rendszer kialakításával, integrált könyvtári szervezet működtetésével a térség vezető egyetemi könyvtárává válunk. Az ELTE Könyvtári hálózatának munkatársai motivált, elismert, korszerű tudással rendelkező szereplői a hatékonyan működő, korszerű technikai és épített infrastruktúrával rendelkező szervezetnek. Az ELTE könyvtári hálózata az egyetem digitális tudásvagyonának szolgáltatójaként közvetlen szereplője e tudásvagyon társadalmi hasznosításának. K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT