A BIIR adatbázis szétválasztása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Advertisements

Az új rendszer a CobraConto.NET.
A z é r t é k e s í t ő e g y n a p j a Integrált Handheld Rendszer RÉVRÉV.
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
Zalaba Piroska Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
A digitális ingatlan-nyilvántartás szolgáltatásfejlesztése
KSHXML internetes adatgyűjtési rendszer Az utolsó módosítás dátuma: december 18.
országos földhivatali hálózat Úton a digitális földhivatal felé
Az IKSZT-k szakmai beszámolása a tapasztalatok tükrében Budapest, március 5. Erdős Balázs osztályvezető.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
Szociális igazgatási-szociális szolgáltatási ismeretek
Az ERP bevezetés „művészete” – avagy hogyan csináljuk mi.
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
A DBMS fő feladatai: - adatstruktúra (adatbázisséma) definiálása,
A kibocsátási jelentések elkészítésével kapcsolatos tapasztalatok a Holcim Hungária Zrt. Hejőcsabai cementgyáránál június 27.Balatoni István.
Reintegrációs tanácsadó munkakör
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ AZ APEH TEVÉKENYSÉGÉRŐL BUDAPEST, JANUÁR 30.
Mérőkamarás légifelvételek Internetes katalógusa MH Térképészeti Hivatal HM Térképészeti KHT.
Hegyközségek információs rendszerének fejlesztése
Veszprém Megyei Államigazgatási Kollégium Ügyviteli-, informatikai és szervezetfejlesztési munkacsoport évi tevékenységének bemutatása Beitl.
ORFK PORTÁL On-line bejelentések rendszere
HATÓSÁGI FOLYAMATOK A FIR INTÉZMÉNYTÖRZSÉBEN KÉPZÉSEK NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELE EKOP-1.A.1-08/C
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor.
Anyagadatbank c. tárgy gyakorlat Féléves tematika Adatbázis alapfogalmak, rendszerek Adatmodellek, adatbázis tervezés Adatbázis műveletek.
Szolgáltatáselemző Rendszer fejlesztés bemutatása.
TÁMOP /A RÉV projekt Gondolatok a SZER teszteléséről…
1.2. Könyvviteli szolgáltatást végzők továbbképzésének átalakítása.
„Az Integritás Kérdőív kitöltésével összefüggő tudnivalók” Az adatfelvételi célcsoport, az Integritás Kérdőív és az adatfelvétel február Dr. Benkő.
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Földhivatala Mezőtúr, november 27.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
1 A CO 2 KIBOCSÁTÁSI EGYSÉG ÜGYLETEK ELSZÁMOLÁSA - tájékoztató a befektetési szolgáltatók részére október 15.
1 Tájékoztatási feladatok a központi bevallás-befizetés kapcsolatában.
Eszterházy Károly Főiskola Élelmiszerbiztonsági nyomkövető rendszer 1 Az EGERFOOD élelmiszerbiztonsági tudásközpont projekt információs rendszerének kialakítása.
Integrált Igazgatási Rendszer. Elektronikus ügy indítása.
Exportképes minőségbiztosítási szolgáltatás fejlesztése antivírus rendszerekhez VESZPROG Kft. Projektvezető: Dr. Leitold Ferenc
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Miért nehéz jó önkormányzati rendszert készíteni? InterMap Térinformatikai Tanácsadó Kft. Hujber Csaba: Szolnok, szeptember.
2003. november 25.FVM e-agrárium1 Magyar Információs Társadalom Stratégia e-agrárium Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Informatikai Főosztály.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Müller László vezető fejlesztő EQL Soft Informatikai és Tanácsadó Kft.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
KÖZIGAZGATÁSI ELJÁRÁS
Városi Rendészeti Program. Mi a Városi Rendészeti Program célja?  Az Önkormányzat Közterület felügyeletének munkáját segítse azáltal, hogy egy közös.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
dr. Kása Karolina osztályvezető
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP)
A köztisztviselők jogállásáról…
Integrált Könyvtári Rendszer. Történeti áttekintés  ‘85-ben kezdődött el a fejlesztés  ‘94-ben már a felhasználók rendelkezésére állt  ‘95-től az OSZK-val.
Megújuló működési nyilvántartás
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
Földhasználati nyilvántartás
Az INFORMATIKA nem költség, hanem TERMELŐESZKÖZ!
Stipkovits István ISZ auditor SGS Hungária Kft.
Minta IRATOK Az írásbeli kommunikáció eszközei az iratok.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
Előadó:Forgács Zoltán Számvitel-szervezési és Ellenőrzési Osztály - osztályvezető Raiffeisen Bank Zrt Számviteli Tudástár kialakítása a Raiffeisen.
Katona Zoltán (FÖMI) – Molnár Attila (SZTE) Kaposvár A VINGIS rendszer kialakításának tapasztalatai.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
eeszt A csatlakozás feltételei és körülményei
MIFIR adatszolgáltatás – Technikai információk
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Az Önkormányzati ASP Kaposvár, február 08..
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Az adatforrásokról és aktualizálási rendjéről
Előadás másolata:

A BIIR adatbázis szétválasztása Doroszlai Tamás FÖMI-FRO

Előzmények Az FVM-FTF elrendelte a Lehel téren a „Budapesti 2. számú Körzeti Földhivatal” kialakítását. A földhivatali nyilvántartás indításának tervezett időpontja: 2006. január 2. FKFH – Budapesti 1. számú Körzeti Földhivatal , Lehel tér - Budapesti 2. számú Körzeti Földhivatal. Az új földhivatali nyilvántartáshoz az V., VI., és XIII. kerületek ingatlan-nyilvántartási és térképi adatait kellett biztosítani. A FÖMI feladata az FKFH-ban üzemelő BIIR adatbázis szétválasztása a meghatározott kerületek alapján (ingatlan-nyilvántartási adatok), valamint a térképi adatszolgáltatás biztosítása TAKARNET-en keresztül. A szétválasztás feladatait egyeztető munkacsoport 2005 szeptemberében megalakult (tagok: FÖMI, FKFH vezetése, FFH informatika). Hetenkénti egyeztető megbeszélések, ahol az áttöltés folyamatának ütemezése, és a résztvevők feladatai meghatározásra kerültek.

Környezet A földhivatali leállásokra érzékeny külvilág (ügyfelek, jogászok, média). A földhivatali nyilvántartás megítélése szempontjából központi szerep. Leterhelt földhivatal (a hátralék mentes ügyintézés kiemelt fontosságú feladat). Hatalmas értéket képviselő adatbázis (nyilvántartott ingatlanok értéke, az adatbázis felállításhoz szükséges munka mennyisége). Oracle adatbázis, nem egységes adatszerkezet (hibás programok működtek 2002.-ig – a FÖMI egységesítette a működést). Vékony kliens architektúra, alkalmazás szerverek üzemeltetése. 7-8 éves fejlesztési tapasztalat és rendszerismeret a FÖMI-FRO-n a BIIR-re vonatkozóan. Viszonylagos nyugalom a fejlesztési időszakban (KET, Inytv. módosítás, díjtörvénnyel kapcsolatos fejlesztések csak decemberben indultak el.)

„Vegyes” ügyek problémája Kérdés: mi történik azokkal az ügyekkel, melyek mindkét földhivatal nyilvántartásához tartozhatnak a széljegyzett ingatlanok alapján (pl: elcserélnek egy I. kerületi ingatlant egy V. kerületi ingatlannal) ? A földhivatalok csak a nyilvántartásukban lévő ingatlanokra vonatkozó ügyeket tudják rendezni. A beérkezett „vegyes” ügyeket el kell intézni a szétválasztás előtt (az ilyen „elintézett” státuszú ügyeket jelenleg mindkét földhivatal nyilvántartása tartalmazza). Az FKFH ügyintézőinek az elintézésben akadályozott, vagy az utolsó napokban beérkezett „vegyes” ügyekről le kellett törölni a 2. számú földhivatal nyilvántartásába tartozó ingatlanok széljegyeit („szétiktatás” illetve újra iktatás áttöltés után + az ügyintézési rangsorba vissza kellett helyezni). A földhivatalnak a szétválasztó eljárás indítása előtt gondoskodnia kellett az adatbázis előkészítéséről, mert „elintézetlen vegyes” ügyek esetén a szétválasztó programok nem indíthatóak.

FKFH feladatai Ügyirat átadási leltár rögzítése a BIIR rendszerben (tudni kellett, hogy fizikailag mely földhivatalban találhatóak az ügyiratok). Helyhiány miatt csak az elintézetlen, és a 2005-ben elintézett ügyiratok kerültek át fizikailag a Lehel térre. Az ügyiratok összekészítése, csomagolása, szállítása a Lehel térre. A „vegyes” ügyek rendezése az adatbázisban. Az áttöltés folyamatának tesztelése.

Ügyirat átadási leltár felvétele

Fejlesztési feladatok A fizikailag átadott ügyiratok listájának felvétele (ügyiratok jelölése, listázási lehetőség) – BRG, TL. Ingatlan adatok áttöltését biztosító program (kerület-községkód alapján az összes élő és archív ingatlan adat áttöltése, az FKFH adatbázis aktualizálás a törlések alapján). – BRG, CI Beadványok (ügyek) adatainak áttöltése (széljegyzett ingatlanok alapján, csatolások figyelembe vétele, az FKFH adatbázis aktualizálása). – DT, TL BIIR alkalmazás átalakítása az „áthelyezett” státuszok kezelésére vonatkozóan (új BIIR verzió kiadása-5.2.0). - FRO Adatok áttöltése közvetlenül egyik adatbázisból a másikba adatbázis link alkalmazásával (rövid futásidők biztosítása). TAKARNET felület és működés átalakítása a két fővárosi földhivatal kezelésére vonatkozóan. - SZG Térképi lekérdezés TAKARNET-en keresztül az új földhivatalból, változás figyelés aktualizálása . – SZG Rendszergazdai feladatok, az áttöltés felügyelete. - TL

Az áttöltés folyamata

Tesztelés Az FKFH telephelyén felállításra került a teszt környezet (FKFH teszt szerver, Lehel tér teszt szerver). ‘Éles’ adatállomány duplikálása az FKFH teszt szerverre. A szétválasztó eljárások futtatása. A BIIR 5.2.0-ás verzió telepítése a teszt környezetben. Az FKFH ügyintézői tesztelték a szétválasztás eredményét (FKFH adatbázisa, Lehel tér adatbázisa), valamint a BIIR 5.2.0-ás BIIR patch működését. 2005 november végén a tesztelés befejeződött. A teszt során érdemi hiba nem került felszínre. GYANUS ! A programok teszt környezetben történő telepítése előtt alapos fejlesztői tesztelés történt a FÖMI-ben. December elején beindultak a más irányú TAKAROS fejlesztések – a hónap végéig nem foglalkoztunk a szétválasztással.

Áttöltés Végrehajtás időszaka (földhivatali leállás biztosítása): december 30 – január 2. Az áttöltési terv ütemezését a FFH informatika készítette. Optimális terv (áttöltés vége január 1), csúszás (áttöltés vége január 2). A rendelkezésre állás megszervezése (FÖMI, FFH informatika, FKFH és Lehel téri ügyintézők) – hiba esetén a gyors reagálás érdekében. Az áttöltési eljárás december 31.-én lefutott, a délelőtti órákban megtörtént az adatbázisok ellenőrzése. Január 1.-én az ügyintézők tesztelték az adatbázisokat a FÖMI felügyelete mellett (iktatás, ügyintézés, rangsor beállítása, stb.). A szerverek január 2.-án üzembe állításra kerültek a földhivatalokban. Jelenleg mindkét adatbázis hiánytalan adattartalommal, hibamentesen üzemel. Kialakult egy áttöltési eljárás (szoftver, ügyviteli folyamat), ami további szétválasztások esetén hatékonyan alkalmazható.

Áttöltött adatok adatok darabszáma ingatlanok: 133 000 db ügyek: 980 000 db széljegyek (tul. lap lekérdezések is): 2 080 000 db tulajdon bejegyzések: 371 000 db terhelés bejegyzések: 280 000 db természetes személyek: 699 000 db jogi személyek: 115 000 db

Köszönöm a figyelmet.