Bevezetés a szoftver-ergonómiába Krammer Gergely D.2.704, tel: [372-2500 -] 8502 krammer <kukac> elte <pont> hu http:// krammer.web.elte.hu A . . ./infokar/szofterg/jegyzet útján elérhető iratok saját célra szabadon másolhatók, nyomtathatók, és anyagi haszon nélkül továbbadhatók.
Bevezetés a szoftver-ergonómiába 2+0, előadás, vizsga Némelyik félévben a vizsga kiváltható: ha mind elfogadható ( 2): megajánlott jegy; ami ha nem tetszik: lehet vizsgázni 2, vagy több (órarenden kívüli) önkéntes zárthelyivel (javító ZH nincs (de lehet vizsgázni) L. még: . . ./infokar/szofterg/szergelo.html
Szoftver-ergonómia gyakorlat Ahogyan az az ETR-ben ki van írva … (a) Egyéni feladat sikeres ( 3 ) vizsga után - egyénileg megbeszélt féléves feladat - célszerűen „hozott anyagból”: - egy „komoly” szoftver KEFE-ének vizsgálata - vagy új KEFE tervezése (b) Csoportos vizsgálat; 8-10 fővel; a vizsga „gyenge feltétel” gyakorlati órák: projekt-értekezletek, ( 2 mulasztás) Házi feladatok, 1-2 ZH. Sikertelen vizsga esetén gyak. jegy sincs
Szoftver-ergonómia labor Tartja: Polgár Péter
Az előadás tartalma A jegyzet tartalma: Bevezetés: A Szoftver-ergonómia tárgya Tervezési és vizsgálati módszerek Alapismeretek Az előadás: Ezek bejárása „véletlenszerű bolyongással” (elegánsabban: „koncentrikus körökben”).
„Jelzetek” a fejezetek címében Egyes fejezetek címében: Olvasmány (olv) jelentése: ismerete érdem, nem ismerete nem hátrány Tudni illik (t.i.) jelentése: ismerete nem jelent előnyt nem ismerete hátrányt jelent
Ez a tárgy más !!! Nem matematika, nem programozás, nem „g u r u - lás”. Hanem: a programtervezői szakma más szemléletmódja. „A technika van az EMBERÉRT, nem az ember a technikáért”. „Ismerd meg, és tartsd tiszteletben az EMBERT, a szoftver használóját”. „A tervezésnél az EMBER a kiindulópont és a cél”. A program tervezését a KEFE* tervezésével kell kezdeni * KEFE = kezelőfelület, emberi interfész