Műszaki beavatkozási változatok bemutatása a Szob-Dunaföldvár közötti szakaszon Papanek László
Meglévő gázlók, hajóút szűkületek Dömösi szűkület 1701,0-1700,0 fkm Dömösi gázló 1698,9-1697,8 fkm Visegrádi szűkület 1695,1-1694,8 fkm Váci szűkület 1680,5-1679,8 fkm Sződligeti szűkület 1675,5-1675,0 fkm Gödi gázló 1667,4-1666,7 fkm Árpád hídi gázló 1653,0-1651,8 fkm Budafoki gázló 1638,7-1637,3 fkm Százhalombattai szűkület 1623,7-1622,6 fkm Dunafüredi szűkület 1619,0-1618,3 fkm Ercsi szűkület 1615,9-1615,2 fkm Kulcsi gázló 1590,7-1590,1 fkm Dunaújvárosi gázló 1581,5-1579,3 fkm Kisapostagi szűkület 1570,1-1568,9 fkm Kisapostagi gázló 1567,3-1566,4 fkm Dunaföldvári gázló 1561,0-1560,0 fkm
A beavatkozások célja 25+2, illetve 25+4 dm mélységű hajóút előállítása, lehetőség szerint 180 m szélességben. Azokon a helyeken, ahol ez a szélesség nem biztosítható, ott min. 80 m szélesség kialakítása. Olyan szabályozás, amelynek elvégzésével a folyó és közvetlen környezetének térségében – a lehetőség szerint - kedvezőbb állapot jön létre / vízbázisok védelme, természeti értékek revitalizációja, terület fejlesztés, stb./.
Hajóút fejlesztési lehetőségek Újravonalazás Gázlókotrás Gázlókotrás+szabályozási művek építése Szabályozási művek építése /laza altalaj esetén/
Mi határozza meg a konkrét beavatkozások módját? Gázló anyaga A meder és a hajóút környezete, elhelyezkedése Parti vízhasználatok, vízbázisok,stb. Természeti értékek
Dömös I.és II.szűkület és gázló
Visegrádi szűkület
Váci szűkület
Sződligeti szűkület
Gödi gázló
Árpád hídi gázló
Budafoki gázló
Százhalombattai szűkület
Dunafüredi szűkület
Ercsi szűkület
Kulcsi gázló
Dunaújvárosi gázló
Kisapostagi szűkület
Kisapostagi gázló
Dunaföldvári gázló
Köszönöm megtisztelő figyelmüket