IKT az oktatásban 2011. március 18. Körmendy Zsolt www.koncertpedagogia.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
IKT az oktatásban március 4. Körmendy Zsolt
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
IKT az oktatásban február 25. Körmendy Zsolt
Az oktatás és a könyvtárak
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Paradigmaváltás az oktatásban
Fontosabb fogalmak Képesség :
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
EMLÉKEZÉS.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Tanulási elméletek, modellek elveinek alkalmazása az oktatásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében
Eger április Komenczi Bertalan
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
e-Learning a tanárképzésben
Bevezetés a pszichológiába
Kultúra és Szocializáció
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
A konstruktivista pedagógia alapjai
Az emberi tanulás.
A kommunikáció Az emlékezet
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Kompetensek lettünk? június 27..
1 A Nyelvi Tesztelés és Értékelés Európai Egyesülete (EALTA)
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Gyermekvilág régen és ma
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
Képzések, műhelyek, kiadványok és online diákportál fejlesztés a Hidak Program kiterjesztésben.
Behaviorizmus Szociális tanuláselméletek
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
A BKF tudástranszfer modellje a
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
A HAGYOMÁNYOS TANÁR- KÉP LEBONTÁSA A HÁLÓZATI TANULÁS SORÁN Fodorné Tóth Krisztina PTE
Fogyasztói magatartás
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Eger /17. második félév Komenczi Bertalan
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
A felnőttek tanításának tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai Előadó: Ludányi Ágnes.
Önkormányzati tisztségviselők és képviselők képzésének új lehetőségei
Tanulás és emlékezet 5. előadás.
pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya”
Tóth Zoltán és Szalay Luca
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

IKT az oktatásban március 18. Körmendy Zsolt

Oktatóprogramok és tanuláselméletek Behaviorista szemlélet Kognitív szemlélet Konstruktivista szemlélet Vegyes tanulási irányzatok

Behaviorizmus S-R (inger-válasz) elmélet A viselkedésváltozásra épít „Fekete doboz” Kondicionálás Megerősítés: pozitív visszajelzés Lépések láncolata Tanulóprogram Mérhetőség, tesztek, azonnali visszajelzés

Kognitivizmus Az információ-feldolgozás modellje (számítógép analógia) Tárolás (rövid távú, hosszú távú) Tanulás: kapcsolódások (hiperlink) Előzetes tudás (felmérése, alkalmazása) Észlelés és figyelem (látvány, interakció) Kódoláselmélet (kettős kódolás) Információszervezés (mnemonikon, kvíz stb.) Memória és megértés különbsége Motiváció (külső és belső) Tanulói kontroll (egyéni ütemezés

Konstruktivizmus A tudás egyéni konstrukció Felfedezéses tanulás Kontextusba helyezett tanulás Együttműködő, közös tanulás

Vegyes tanulási irányzatok Készségközpontú Attitűdközpontú Kompetencia központú Open learning E-learning

Informatizált képzések kategóriái Hagyományos: 0% Webbel támogatott: 1-29% Vegyes rendszerű: 30-79% Online tanulás %