IKT az oktatásban március 18. Körmendy Zsolt
Oktatóprogramok és tanuláselméletek Behaviorista szemlélet Kognitív szemlélet Konstruktivista szemlélet Vegyes tanulási irányzatok
Behaviorizmus S-R (inger-válasz) elmélet A viselkedésváltozásra épít „Fekete doboz” Kondicionálás Megerősítés: pozitív visszajelzés Lépések láncolata Tanulóprogram Mérhetőség, tesztek, azonnali visszajelzés
Kognitivizmus Az információ-feldolgozás modellje (számítógép analógia) Tárolás (rövid távú, hosszú távú) Tanulás: kapcsolódások (hiperlink) Előzetes tudás (felmérése, alkalmazása) Észlelés és figyelem (látvány, interakció) Kódoláselmélet (kettős kódolás) Információszervezés (mnemonikon, kvíz stb.) Memória és megértés különbsége Motiváció (külső és belső) Tanulói kontroll (egyéni ütemezés
Konstruktivizmus A tudás egyéni konstrukció Felfedezéses tanulás Kontextusba helyezett tanulás Együttműködő, közös tanulás
Vegyes tanulási irányzatok Készségközpontú Attitűdközpontú Kompetencia központú Open learning E-learning
Informatizált képzések kategóriái Hagyományos: 0% Webbel támogatott: 1-29% Vegyes rendszerű: 30-79% Online tanulás %