„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A hálózattá alakulás útján
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
prizma tárház-projekt
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Szűts József Általános Iskola
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Oktatásfejlesztés EU-s támogatással Bedő Ferenc Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Integráló iskolák a közoktatásban
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Inklúzív nevelés Magyarországon
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
„Együtt, eredményesen”
Előadás másolata:

„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének támogatása érdekében TÁMOP-3.1.6/08/

A pályázat megírásának okai:  Fenntartói elvárás  Partneri igények  EGYMI szabályoknak megfelelő működése  Innováció  IMIP minőségcéljai  Esélyegyenlőségi terv intézkedési tervei  Eszközfejlesztés a szakszolgálati feladatellátás terén  Standardok átvétele  Szakszolgálati feladatok bővülése

A projekt bemutatása Intézményünk a TÁMOP-3.1.6/08/2, az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének támogatása érdekében kiírt pályázatán Ft összegű támogatásban részesült.

A projekt hosszú távú céljai  Elősegíteni a sajátos nevelési igényű gyermekek inkluzív oktatási rendszerének kialakítását Nógrád megyében.  A befogadó pedagógia biztosítsa a szükséges kompetenciák kialakításának lehetőségét, azaz a különböző fogyatékossággal élő emberek társadalmi integrációjának alapját.  A megfelelő ismeretekhez és tudáshoz való hozzájutás által a sajátos nevelési igényű egyének versenyképességének növelése a munkaerő-piacon.

A projekt rövid távú célkitűzései  Az együttnevelés meghatározó szereplőit, a gyógypedagógust és a többségi pedagógust támogassa mesterségbeli tudásának gyarapításában.  A tájékoztató fórumok, konferenciák az együttnevelés szélesebb körű és gyorsabb elterjedését segítsék.  A pedagógiai szemléletváltás hatására az esélyegyenlőséget biztosító nyitott, befogadóvá vált intézmények képesek lesznek az eltérő képességek kezelésére, a sajátos nevelési igényű tanulók inkluziójának eredményes megvalósítására.

A projekt tevékenységei 1. Pedagógus továbbképzések  A gyakorlatorientált továbbképzések (pl. Dráma-, Projektpedagógia, Kooperatív tanulás) elvégzése után a gyógypedagógusok és pedagógusok megszerzik a hatékony oktatáshoz szükséges kompetenciákat.  A gyógypedagógusok alkalmassá válnak a projekt fenntartási időszakában az utazó gyógypedagógusi tevékenység ellátására.  A pedagógiai szakszolgálat keretén belül a súlyosan fogyatékos gyermekek fejlesztésben a Szenzoros integrációs terápiáknak jut nagyon fontos szerep.

A projekt tevékenységei 2. Pedagógus továbbképzési program, szakmai standardok átvétele  A „Kooperatív módszertanra épülő együttműködés” és a „Projektpedagógia, epochális oktatás” című 30 órás képzések indítási engedélyeit vásároltuk meg.  Így a pedagógiai-szakmai szolgáltatás keretén belül rendelkezünk akkreditált képzésekkel.  A standardok adaptálása pedig az egységes működést segíti.

A projekt tevékenységei 3. Pedagógus továbbképzési program fejlesztése, akkreditálása  Intézményünk a gyógypedagógusok és a többségi pedagógusok számára egy 30 órás továbbképzési programot fejlesztett ki „Az egyéni fejlesztés, egyéni fejlesztési tervek készítése a pedagógiai munkában” címmel.  Az akkreditálás után pedagógiai-szakmai szolgáltatásunk egy újabb képzési kínálattal bővül.

A projekt tevékenységei 4. Tájékoztató fórumok rendezése  Projektünk közvetlen célcsoportja a többségi pedagógusok, a szülők, a fenntartók, valamint a civil és egyéb szervezetek.  Számukra érzékenyítő programot dolgoztunk ki, melytől a fogyatékkal élők el- és befogadásának szélesebb körű megvalósulását várjuk.

A projekt tevékenységei 5. Az intézmény akkreditálása  Alapító okiratunkban szerepel a pedagógusok továbbképzésének szervezése.  Intézményünk számára a felnőtt képző intézménnyé válás így elengedhetetlen.

A projekt tevékenységei 6. Fejlesztőeszközök beszerzése  Az eszközök egyrészt az utazó gyógypedagógus felszerelését alkotják, amelyekkel az SNI gyermekek fejlesztését tudja végezni játékos formában.  Másrészt a szakszolgálati feladatok ellátása során a pszichológusok vizsgáló és terápiás készletét bővítik, valamint a fejlesztést végző pedagógusok rendelkezésére álló eszközkészletet színesítik.

A projekt tevékenységei 7. Projektzárás  A záró konferencián összesítjük a projekt tapasztalatait.  Erre az alkalomra készült el a színes intézményi prospektus, mely bemutatja az EGYMI kibővült szolgáltatásait.

„Kevésbé az a fontos, hogy mit tanulnak a gyerekek az iskolában, inkább az, hogyan tanulják, mert ez meghatározza a tudásuk felhasználását egész életük során.” (Max Plaucot)