LKG & ENIS A Leövey Klára Gimnázium az Innovatív Iskolahálózatban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
LKG & ENIS Az esettanulmány fejezetei Miért pont a LKG? SDT: tapasztalatok, tippek Moodle: a vonzalom tárgya KIT érdekel(het) ez? Summázat
LKG & ENIS kérdés: mióta vagyunk az innovatív iskolahálózat tagjai? június – a pályázat eredményhirdetése október – projektindító találkozó, „certificate” – az első projekt (SCALE) indítása december – a magyar „oklevél” október – a szerződés megkötése november – az eszközök megérkezése
LKG & ENIS Innovációk, projektek a Leöveyben;
LKG & ENIS Innovációk, projektek a Leöveyben, / / / /07
LKG & ENIS kérdés: projektek hatása miként (miben) mérhető?
LKG & ENIS Eszter: a száraz adatok december – május Érintett tantárgyak: történelem, néprajz, angol, német, spanyol, francia nyelvek Kollaboratív eszközök és munkaformák: think.com, SDT Egyéni kutató munka, csoportmunka, tanári irányítással végzett tanórai munka Használt technikai eszközök: számítógép, projektor, fénymásoló, nyomtató, digitális fényképezőgép, digitális kamera Résztvevő tanárok: 7 fő Résztvevő diákok: 11. évfolyam, 20 fő
LKG & ENIS Eszter: „Utazás az érettségi körül”
LKG & ENIS Comenius projekt: a hálózat „Egy európai szolidáris iskoláért, megtanulni együtt élni a sokszínűségben„ Leövey Klára Gimnázium Lycée Marseilleveyre de Marseille, Collége Jean Rostand, II Liceum Ogólnokształcace im Mikołaja Kopernika, Collége du centre de Riga ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium, Instituto Comprensivo Scuola Media M. Pagano, Apáczai Csere János Elméleti Líceum
LKG & ENIS A portál (Joomla! alapú kollaboratív portál)
LKG & ENIS Az egyik szereplő (LKG) Vas Iskola: 3 gépterem, 4 MM tanterem, könyvtári gépek, tanári gépek, hálózat, információs rendszer, „kütyük”, WiFi Otthon: tanárok többségének van gépe (27 fő SZT-IS-3/P-ben!) diákok (nappali) : 98%-os számítógép-, 72%-os internet-ellátottság !!! diákok (felnőtt) : 62%-os számítógép-, 44%-os internet-ellátottság tanulásszervezési következmények?! Tudás Diák : hozza (?!), + „alapozó” informatika kezdő évfolyamokon Tanár: többségük rendelkezik legalább alapfokú ismerettel Tartalom Immár van ! (Pl. SDT, Sunflower, NDA, CELEBRATE, NAVA, stb.)
LKG & ENIS Együttélés Az eszközöket (tárgyakat, tudást) használni kell – nem informatika órán is! informatika „rendes” tantárgyak eszköz: érthetőbb, színesebb, taníthatóbb cél, tartalom, gyakorlat, visszajelzés Rozsdásodás! Erőforrások (óraszám, pénz, eszköz, tudás)
LKG & ENIS „Leövey a parlagfű okozta allergia ellen” Kérdőíves felmérés a IX. kerületben, a IX. kerület parlagfű- térképének elkészítése, felvilágosító előadások, óvodai rajzpályázat, lakossági fórumok, digitális oktatóanyagok készítése
LKG & ENIS Egy folyamat… CELEBRATE 1. és 2. (European Schoolnet - e-learning fejlesztése) 2002/03, digitális tananyagok fejlesztése ( 10 tananyag) 2003/04, tananyagok kipróbálása, fejlesztése 85 tananyag kipróbálása, 9 fejlesztése, 6 adaptálása SDT 1. – „IKT középfokon” (OKI kutatás) 2004/05, Sulinet Digitális Tudásbázis „tesztelése” – TIP és TAP 5 tanár, 5 tantárgy, 50 tanóra, 160 diák SDT-monitor (OKI kutatás – iskolafejlesztés ) 2005/06 tavasza 5 tanár, 8 tantárgy, 56 tanóra, ~120 diák SDT „tevékenységek” készítése 2006 nyara/ősze IKT kompetencia-fejlesztés (60 „tevékenység” elkészítése – IKT „B”)
LKG & ENIS LKG ToP – Moodle alapú e-learning portál
LKG & ENIS A kompetencia-alapú oktatás… Forrás: HEFOP pályázat, euró (18 millió Ft) Cél: diákjaink felkészítése az egész életen át tartó tanulásra, a tudás alapú társadalomba való beilleszkedésre Kulcsfogalmak : önállóság, együttműködés, problémamegoldás, konfliktuskezelés, önértékelés, kritikus gondolkodás, … KompetenciaTantárgyOsztály Szövegértési-szövegalkotásimagyar, történelem, fizika9.A, B, C Matematikai-logikaimatematika9.B Idegen nyelviangol, német9.E, F Információs és kommunikációsang., ném., biol., tört., mat.9.B, E, F Életpálya-építésifizika, kémia, biológia9.B Szociális, életviteli és környezetitörténelem9.A
LKG & ENIS Muszáj? 1. Számítógép + hálózat: jött, látott, győzött a kommunikáció, információszerzés, munkavégzés eszköze e-levelezés, információgyűjtés, csoportmunka, távmunka, távoktatás, stb. digitális írástudás digitális analfabétizmus ↕ diákjaink életesélyei 2. Média/internet-generáció az iskolapadokban információ-özönben, kattintva nőnek fel vizualitás (MM) iránti igény, hipertext ↔szekvencia, … Iskola érdektelenné, hiteltelenné (nem „evilági”), anakronisztikussá válhat!
LKG & ENIS kérdés: van-e még ENIS? utoljára 2004-ben (!) frissítve, „halott” linkek tömege nincs link az ENIS-re! „belső” keresője 0 db találatot ad!
LKG & ENIS kérdés: van-e (magyar) innovatív iskolahálózat?
LKG & ENIS Köszönöm a figyelmet!