Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
Advertisements

A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Béres Egészség Hungarikum Program Átfogó egészségmegőrző és betegségmegelőző nemzeti program Programindító sajtótájékoztató március 29.
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Pályaválasztás 2014/15.
Az onkológiai betegek pszicho-szociális szükségleteinek felmérése
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
Szenvedélyek fogságában - a drogok
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
az általános iskolákban
A Nemzeti Iskolagyümölcs-Program megvalósításának tapasztalatai a KLIK Debreceni Tankerületében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató Dr. Pakurár.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
A dohányzás visszaszorítása érdekében megvalósuló program Segítség - a dohányfüst - mentes életért május 31.
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Kiegészítő pedagógiai szolgáltatások.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Árpád Fejedelem Általános Iskola
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Mintacím szerkesztése Mintaszöveg szerkesztése –Második szint Harmadik szint –Negyedik szint »Ötödik szint 1 ENERGETIKAI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUM „ESZI”
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
A tételek eljuttatása az iskolákba
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Az EDUVITAL koncepció és oktatási gyakorlat Dr. Falus András egyetemi tanár, az MTA tagja.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
Comenius 09/0128-C/1300 Alkohol és iskola Monor 2009
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Az iskolai egészségfejlesztés védőnői szemmel – kihívások és megoldások SZABÓ KATALIN – JÁRÁSI VEZETŐ VÉDŐNŐ HMKH EGRI JÁRÁSI HIVATAL NÉPEGÉSZSÉGÜGYI OSZTÁLYA.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Zalabéri Általános Iskola és AMI Diákönkormányzata ZaDök
Dr. Felvinczi Katalin Nemzeti Drogmegelőzési Intézet
Előadás másolata:

Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban

Felelős gondolkodás az iskolákban A tanárok 92%-a gondolja úgy, hogy intézményi keretek között kell tenni a jövő generációjának az egészségért Megkérdezettek 87%-a vélte úgy, hogy az iskola az egészségfejlesztés legfontosabb színtere

Hogy néz ki ez a gyakorlatban ? Az iskolák közel 60%-ban van az egészségfejlesztést összefogó személy Az egészségfejlesztésbe leginkább involváltak a biológia tanárok, az osztályfőnökök és a testnevelés tanárok az orvosi-védőnői segítségen kívül Tízből hat iskolában már készült egészségfejlesztési terv

Az egészségnevelés kiemelt területei Alkohol, cigaretta és drog prevenció Személyi higiénés ismeretek oktatása A mozgás fontosságának a megtanítása A tanulók egészségi állapotának a felmérése Természethez való viszony jelentősé- gének ismertetése

A legnépszerűbb egészségnevelési példák Kirándulások, erdei iskolák: 82% Délutáni sportprogramok: 80% Vetélkedők, versenyek: 75% Egészségnap: 71% Napközi, tanulószoba: 57%

Amit a pedagógusok (is) kevésnek tartanak Az iskolák 32%-ban az egészségfejlesztésért felelős nehéz, egyszemélyes harcként éli meg ezt a tevékenységet Az iskolák 48%-ban van dedikált Egészségnevelés tantárgy Csak az iskolák 14%-a érzi azt, hogy az iskola megfelelő anyagi támogatást kap az egészségfejlesztéshez Az iskolák 23%-ban évente kétszer van Egészségnap, 47%-ukban évente egyszer, míg 30%-ukban nincs ilyen rendezvény A felelős tanárok fele nem ismer olyan kollégát, akik szintén egészségfejlesztéssel foglalkozna A rendelkezésre álló egészségfejlesztési kiadványokat, a megkérdezett iskolák 18%-a tudja csak teljes mértékben hasznosítani Tízből négy iskolában nincs dedikált pedagógus az egészségfejlesztésre

Az iskolák 77%-ának segítségre van szüksége a hatékonyabb egészségfejlesztés megvalósításához

Köszönöm a figyelmet!