Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban
Felelős gondolkodás az iskolákban A tanárok 92%-a gondolja úgy, hogy intézményi keretek között kell tenni a jövő generációjának az egészségért Megkérdezettek 87%-a vélte úgy, hogy az iskola az egészségfejlesztés legfontosabb színtere
Hogy néz ki ez a gyakorlatban ? Az iskolák közel 60%-ban van az egészségfejlesztést összefogó személy Az egészségfejlesztésbe leginkább involváltak a biológia tanárok, az osztályfőnökök és a testnevelés tanárok az orvosi-védőnői segítségen kívül Tízből hat iskolában már készült egészségfejlesztési terv
Az egészségnevelés kiemelt területei Alkohol, cigaretta és drog prevenció Személyi higiénés ismeretek oktatása A mozgás fontosságának a megtanítása A tanulók egészségi állapotának a felmérése Természethez való viszony jelentősé- gének ismertetése
A legnépszerűbb egészségnevelési példák Kirándulások, erdei iskolák: 82% Délutáni sportprogramok: 80% Vetélkedők, versenyek: 75% Egészségnap: 71% Napközi, tanulószoba: 57%
Amit a pedagógusok (is) kevésnek tartanak Az iskolák 32%-ban az egészségfejlesztésért felelős nehéz, egyszemélyes harcként éli meg ezt a tevékenységet Az iskolák 48%-ban van dedikált Egészségnevelés tantárgy Csak az iskolák 14%-a érzi azt, hogy az iskola megfelelő anyagi támogatást kap az egészségfejlesztéshez Az iskolák 23%-ban évente kétszer van Egészségnap, 47%-ukban évente egyszer, míg 30%-ukban nincs ilyen rendezvény A felelős tanárok fele nem ismer olyan kollégát, akik szintén egészségfejlesztéssel foglalkozna A rendelkezésre álló egészségfejlesztési kiadványokat, a megkérdezett iskolák 18%-a tudja csak teljes mértékben hasznosítani Tízből négy iskolában nincs dedikált pedagógus az egészségfejlesztésre
Az iskolák 77%-ának segítségre van szüksége a hatékonyabb egészségfejlesztés megvalósításához
Köszönöm a figyelmet!