Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP-3.1.3-11/2-2012-0015 azonosító számú projekt Bevezetés a kémia „rejtelmeibe” Lennert József szaktanár Szakmai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moduláris oktatás a 8. évfolyam kémia tantárgyból
Advertisements

Balesetvédelem és laborrend
A kémiai reakció 7. osztály.
OXIDOK TESZT.
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Az Öveges laboratórium működése Szilágyi Tibor laborvezető.
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Szakmai munka az Öveges laboratóriumban Szilágyi Tibor laborvezető.
10. Kísérletek acetilénnel 1. Az acetilén előállítása
Gázok előállítása és reakciójuk Lugol-oldattal
Reakció tipusok (2.-3. óra)
4. Az aceton és a formalin megkülönböztetése
keménység Alkálifémek és vegyületeik Alkáliföldfémek és vegyületeik
A salétromsav A salétrom kristályosítása 1580 körül.
NitrogéN Anyagszerkezet Fizikai ,Kémiai tulajdonságok Előfordulás
Ammónia.
NH4OH Szalmiákszesz Ammónium-hidroxid
Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr
Hőtermelő és hőelnyelő folyamatok
Helyettesítési reakció
A VEGYI KÉPLET.
Atomok kapcsolódása Kémiai kötések.
Laboratóriumi kísérletek
Adatgyűjtés, mérési alapok, a környezetgazdálkodás fontosabb műszerei
KÉSZÍTETTE: SZELI MÁRK
16.ÓRA A HIDROGÉN ÉS AZ OXIGÉN
KÉSZÍTETTE: SZELI MÁRK
1. Kísérletek kén-hidrogénnel
15. Alumínium, magnézium és vas azonosítása
Reakciótípusok.
Oldáshő.
33. Tojásfehérje vizsgálata
34. Ecetsav és fenol reakciója nátrium-hidroxid-oldattal
Magnézium-szulfát- és alumínium-szulfát reakciói
25. Nátrium-karbonát, kálium-bromid és kalcium-karbonát azonosítása
Szükséges Anyagok: rézforgács, 60-65%-os salétromsavoldat,
Szükséges Eszközök: gázfejlesztő főzőpoharak fecskendők Anyagok:
Szükséges Eszközök: • 3 kémcső • kémcsőtartó állvány Anyagok: • CaCO3
Acetilén előállítása, égetése, reakciója brómos és kálium-permanganátos vízzel Acetilén előállítása, égetése, reakciója brómos és kálium-permanganátos.
A salétromsav és a nitrátok
A sósav és a kloridok 8. osztály.
Második rész III. kationosztály elemzése 2011
SAVAK és BÁZISOK A savak olyan vegyületek,amelyek oldásakor hidroxidionok jutnak az oldatba. víz HCl H+(aq) + Cl- (aq) A bázisok olyan vegyületek.
Munkafüzet feladatainak megoldása 29.old.- 31.old.
Felmérő VII.C Reakció tipusok Ancsa,Olga,.
Szakmai disszeminációs műhelykonferencia Békéscsaba, február 10. Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! projekt bemutatása TÁMOP /
Mi a neve az üvegben levő folyadéknak?
Kén és szelén Kén és réz reakciója Kén és vas reakciója
Első rész III. kationosztály elemzése 2011 Készítette Fogarasi József
Kémiai Kísérletbemutató
Tagozat, 10. évfolyam, kémia, 16/1
Kémia Tananyagfejlesztés.
Vizes oldatok kémhatása
SZAKTANÁRI SEGÉDLET TANULÓI MUNKAFÜZET DIGITÁLIS TANANYAG ÁLTALÁNOS ISKOLA 7. ÉVFOLYAM 112 ÁLTALÁNOS ISKOLA 8. ÉVFOLYAM 112.
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
Mire van szükségünk a kémia órán? Könyv Munkafüzet Füzet Érdeklődés Figyelem Kitartás Szorgalom.
Fizika tanári konferencia Takács Judit Jurisich Miklós Gimnázium KŐSZEG Június.
A hidrogén. 1.Keresd meg a periódusos rendszerben a hidrogént! Hol a helye? Hány protonja, neutronja, elektronja van az atomjainak? Hány elektronhéja.
Kölcsönhatás a molekulák között. 1.Milyen fajta molekulákat ismerünk? 2.Milyen fajta elemekből képződnek molekulák? 3.Mivel jelöljük a molekulákat? 4.Mit.
Ki tud többet kémiából ?. I.AII.AIII.AIV.AV.AVI.AVII.AVIII.A.
Melyik két anyag tulajdonságait hasonlítottuk össze a múlt órán? Soroljátok fel a legfontosabb fizikai tulajdonságaikat! Mi történik a két anyaggal melegítés.
KÉMIAI REAKCIÓK. Kémiai reakciók Kémiai reakciónak tekintünk minden olyan változást, amely során a kiindulási anyag(ok) átalakul(nak) és egy vagy több.
Egy elem és egy vegyület összehasonlítása
Vizes oldatok kémhatása. A vizes oldatok fontos jellemzőjük a kémhatás (tapasztalati úton régtől fogva ismert tulajdonság) A kémhatás lehet: Savas, lúgos,
Részösszefoglalás Gyakorlás.
Milyen kémhatásokat ismersz?
Az anyagok tulajdonságai és változásai
Készítette: Kothencz Edit
Ki tud többet kémiából?.
Összeállította: J. Balázs Katalin
Mi a neve az üvegben levő folyadéknak?
A salétromsav A salétrom kristályosítása 1580 körül.
Előadás másolata:

Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Bevezetés a kémia „rejtelmeibe” Lennert József szaktanár Szakmai disszeminációs műhelykonferencia Békéscsaba, február 10.

Tanulói munkafüzet 7. évfolyam 2 órás foglalkozás

1.Tanári kísérlet: A kémia tréfás fogalmának "bizonyítása„ A „ Rettentő tudomány” szerint a kémia mindaz: ami ég – éter égetése robban – durranógázpróba - nagyban és büdös – FeS és sósav Tehát a kémia az anyagok tulajdonságaival és kölcsönhatásaival foglalkozik!

2. Tanulói kísérlet: Gázfejlődéssel járó kémiai reakciók Kalcium reakciója vízzel A hidrogén-peroxid (H 2 O 2 ) bomlása Nátrium-karbonát reakciója sósavval Eltérő a keletkezett gázok viselkedése az égés szempontjából.

3. Tanulói kísérlet: A kálium-nitrát és a nátrium-hidroxid oldódása Tömegmérés digitális gyorsmérleggel Térfogatmérés 10 ml-es mérőhengerrel Digitális hőmérő használata: mérés és tapasztalat Az exo- és endoterm fogalom mélyítése

4. Tanulói - tanári kísérlet: A nátrium-hidroxid egy reakciója Nátrium-hidroxid és réz-szulfát reakciója A keletkezett réz-hidroxid csapadék feloldása ammóniában A kémia színekről is „szól”!

Köszönöm a figyelmet!