Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten Balatoni Emese
a gamification az interneten NEM egyszerűen videójátékban elhelyezett hirdetés csupán hűség program csak marketing eszköz alkalmazható átgondolatlanul képes bármire gyors megoldás problémákra csak játéktervezés csak pszichológia
Internet
Mérhető felhasználói viselkedés webanalitikai eszközök adserverek online panelek közösségi média figyelés …
Játék
Mérhető tevékenység ranglista pontok badge-ek jutalmak virtuális javak szintek folyamatjelző sáv
Szórakoztató tevékenység Kevésbé kötődnek, gyorsan váltanak Tudatosak Y generáció Internettel nőttek fel Élmény fogyasztók
Just want to have FUN
Minden lehet „FUN”?
Chromaroma: Tömegközlekedési játék, London
Bringázz a Munkába!, Budapest: ~10.000 regisztrált
Dennis Crowley 2000 2005 2009 Q1 2011 Google megveszi a -t
Játék facebook iframe oldal
Adverticum AdServer NG Eredmény: 458%-kal nőtt a Facebook News Feed látogatásainak száma
Minden lehet „FUN”? Az elmélyülésen (engagement) múlik. Példák: Khan Academy – tanulás Rypple – munkahely RunKeeper, Nike+ – futás VW Fun Theory – szelektív szemétgyűjtés
Szabályok 3 alapvető szabálycsoport
1 Fokozatos nehezítés, bevezető szintek Ok: Az interneten könnyű odébbállni. Alacsony kezdési „költség” Több hosszú és rövid távú cél Elérhető célok, gyakori jutalmazás Folyamatjelző sáv Véletlenszerűség Triggerek, 1 út Kicsit komplexebb kihívás Regisztráció Mások meghívása Egyszerű kihívás Jutalom, amit regisztráció után kaphat meg Még komplexebb kihívás Jutalom
1 Fokozatos nehezítés, bevezető szintek Flow channel (Csíkszentmihályi)
2 Motiváció Külső Belső Maslow-piramis
2 Motiváció Státusz Kiválóság Hatalom Tulajdon Hűség Változatosság Önállóság Cél
3 Mérőszámok Ok: engagement/elmélyülés mérése hype cycle Gyakoriság: milyen gyakran aktív egy felhasználó átlagosan Időtartam: mennyi ideig aktív a felhasználó Meghívás/megosztás: hány emberhez juttatják el a játékot Értékelés: milyennek értékelik az élményt Folyamatos ellenőrzés kell.
Köszönöm a figyelmet! ebalatoni@adverticum.com