Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat „Alföld szíve” Térségi Turisztikai Egyesület létrehozásának kezdeményezése Hering Krisztina igazgató Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat Szolnok, 2010. február 24.
TDM szervezet, mint egy lehetséges válasz a gazdasági kihívásokra Beszűkülő hazai források, globális kihívások A desztinációk nemzetközi versenye A hosszútávú növekedés és fenntarthatóság biztosításának feltétele
A TDM rendszer kiépítése által elérhető eredmények Az összhang megteremtése a feladatok és a kompetenciák területén A vállalkozói szemlélet megjelenése az irányításban A turisztikai feladatkörök bővítése Informatikai alapú desztinációs szintű CRM rendszer alkalmazása A modern menedzsment és stratégiai szemlélet érvényesítése az irányításban
A TDM rendszer kiépítése által elérhető eredmények Az aktív partnerség feltételeinek megteremtése A turisztikai szolgáltatók, szakmai és civil szervezetek aktív bevonása Felmérési-kutatási és monitoring rendszer kiépítése
Szervezeti szintek A TDM szervezeti rendszere 4 szintből áll: Helyi szint (egy, vagy több település összefogása) Térségi szint (nem kell, hogy megegyezzen a statisztikai térséggel) Regionális szint (régiók) Nemzeti szint
Előzmények 2008-ban 7 helyi TDM szervezet megalakítását kezdeményezték a megyében Ezek a következők: Jászság Abádszalók és környéke Tiszafüred és környéke Berekfürdő és környéke Szolnok és környéke Tiszazug Mezőtúr és környéke
Térségi TDM Térségi TDM szervezetek kialakítása Jász-Nagykun-Szolnok megyében Tisza-tavi Térségi TDM Egyesület „Alföld szíve” Térségi Turisztikai Egyesület
Vendégéjszaka számok Település neve Berekfürdő Cserkeszőlő Jászapáti Jászberény Jászszentandrás Karcag Martfű Mezőtúr Szajol Szolnok Túrkeve Összesen: Vendégéjszakák száma 121.594 100.336 20.288 11.230 20.264 6.512 9.935 15.820 18.104 79.930 17.197 421.210
Az „Alföld szíve” Térségi Turisztikai Egyesület célja A megye ismertségének és imázsának javítása értékesítés marketing feladatok összefogása, összehangolása összehangolt, egységes megjelenítés komplex adatmenedzsment informatikai háttér szereplők összefogása, a szakmai munka támogatása, képzések, érdekképviselet.
Kiemelt turisztikai témák Kulturális turizmus: a Jászkun Kapitányok nyomában c. projekt menedzselése Ökoturizmus: a természeti adottságokhoz kapcsolódó programok felfűzése, turisztikai termékké való alakítása Egészségturizmus: a megyei fürdők érdekképviselete, marketingmunkájuk összehangolása Aktív turizmus
Főbb marketing feladatok kiállításokon megjelenés térségi kiadványok study tourok, workshopok média megjelenések (sajtó, rádió, TV) image építés (minőség, ár-érték arány, szezonhosszabbítás) egységes arculat térségi honlap és arra épülő kampányok
Szervezeti felépítés Tagok: önkormányzatok, szolgáltatók, szakmai és civil szervezetek Front office: Tourinform és egyéb turisztikai információs irodák Back office: Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
Döntés Megalakuljon-e az „Alföld szíve” Térségi Turisztikai Egyesület? Előnyök Veszélyek
További lépések Előkészítő csoport létrehozása Az egyesület megalakulása Szakmai összefogáson alapuló működés és pályázás
Köszönöm a figyelmet!