A KEOP pályázatok önkormányzati szempontból D. Zongor Gábor a TÖOSZ főtitkára MASZESZ kerek-asztal megbeszélés 2008. december 8.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Beruházási projektek dokumentációja
Magyar bankok termékei, speciális banki konstrukciók
Tartalom Gazdasági környezet, a hitelezés feltételeinek változása
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
1. 2 Az RFH cégcsoport • Az RFH csoport: 7 regionális társaság és megyei hálózat • 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és.
TÁMOP projekt 4S együttműködés a minőségi szolgáltatások érdekében.
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
„ Tiszaalpár Nagyközség szennyvízelvezetése és tisztítása a település vonzó természeti környezetének, felszíni és felszín alatti vizeinek megóvásáért”
EKOP Elektronikus levéltár
Pályázati lehetőségek FAÖT ülés, Törökbálint Dr. Gordos Tamás programiroda vezető – Pro Régió Ügynökség.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
Baranya Megyei Önkormányzat
Lorem ipsum Széchenyi Programirodák bemutatása ELTE Innovációs Nap február 23.
Ambrovics Andrea KEOP IH vezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
BAKS KÖZSÉG SZENNYVÍZCSATORNÁZÁSA ÉS SZENNYVÍZTISZTÍTÁSA
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
FEJLESZTÉSI FELADATOK FINANSZÍROZÁSA Gazdaságfejlesztési pályázatok a tervezéstől a megvalósításig - több száz nyertes pályázat tapasztalatai alapján -
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
A klímaváltozás és a legfontosabb hazai feladatok A klímaváltozás és a legfontosabb hazai feladatok Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Projektfejlesztés DDOP /2F VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
Tervezők észrevételei Boda János Dr. Patziger Miklós. MMK.
MaSzeSz-MMK kerekasztal Budapest, december Üzemeltetői észrevételek a KEOP pályázati rendszerhez MaSzeSz – MMK KEREKASZTAL Szücs István Előadó:
A Környezet és Energia Operatív Program (KEOP) szennyvízelvezetési és -tisztítási pályázati rendszerében jelentkező hiányosságok és azok kiküszöbölésének.
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Adatbázis fejlesztés a technológia transzfer és a pályázati tevékenység elősegítésére Dr.Debreczeni Ferenc.
Piac & Profit Konferenciasorozat Start Garancia Zrt. Egy gonddal kevesebb! Pályázati garancia fedezet nélkül a Start Zrt-től Az értékteremtő befektetés.
Modellprogram a szociális szövetkezetek hálózatosodása érdekében TÁMOP /1.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
JT INFOTÉKA Szolgáltató Kft. CÉGBEMUTATÓ. Általános információk A JT INFOTÉKA Kft. kiskunhalasi székhellyel, Budapesten irodát fenntartva működő tanácsadó.
INDULNAK AZ ÚJ, KKV-K VERSENYKÉPESSÉGÉT SEGÍTŐ EU- PÁLYÁZATOK MÁTHÉ PÉTER VEZETŐ TERVEZŐ, DDRFÜ.
Pályázat audit. Válság Válság Bevétel kiesés Dráguló hitelek Beruházás finanszírozási nehézségek Aktualitás.
Easy Learning Hungary Kft. Nagy Zsolt István, ügyvezető igazgató VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: )
Mórahalom és Zákányszék települések szennyvízelvezetése és tisztítása KEOP
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
A SZÉCHENYI PROGRAMIRODA KONCEPCIÓJA A TÁMOGATÁSI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL.
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Munka és álláskeresési tanácsadás minőségi szempontjai
II. Országos Állatvédelmi- és Állatjóléti Konferencia
Előadás másolata:

A KEOP pályázatok önkormányzati szempontból D. Zongor Gábor a TÖOSZ főtitkára MASZESZ kerek-asztal megbeszélés december 8.

A helyzetről A KEOP pályázati kiírásokhoz kapcsolódóan november elejéig országosan 915 pályázatot nyújtottak be. Ez a dinamikus növekedés egyrészt a környezetvédelemi témakör aktualitását jelzi, másrészt azt, hogy az érintett önkormányzatok, vállalkozások, civil szervezetek egyre inkább érzik, hogy célkitűzéseik megvalósításához érdemes uniós forrást igénybe venni. A KEOP pályázati kiírásokhoz kapcsolódóan november elejéig országosan 915 pályázatot nyújtottak be. Ez a dinamikus növekedés egyrészt a környezetvédelemi témakör aktualitását jelzi, másrészt azt, hogy az érintett önkormányzatok, vállalkozások, civil szervezetek egyre inkább érzik, hogy célkitűzéseik megvalósításához érdemes uniós forrást igénybe venni. A lezáruló pályázati időszakban a legnagyobb igény a hulladékgazdálkodás, szennyvíz-kezelés, ivóvíz minőség-javítás területén mutatkozott, ezekhez – a legtöbb esetben önkormányzati – projektekhez kapcsolódott a benyújtott pályázatok közel 40 % - a. A lezáruló pályázati időszakban a legnagyobb igény a hulladékgazdálkodás, szennyvíz-kezelés, ivóvíz minőség-javítás területén mutatkozott, ezekhez – a legtöbb esetben önkormányzati – projektekhez kapcsolódott a benyújtott pályázatok közel 40 % - a. Ugyanakkor összességében a benyújtott pályázatok több mint kétharmadát elutasították, legyen szó a KEOP bármely fejezetéről: csatornázásról, hulladékhasznosításról, vizeink védelméről, vagy természeti értékeink megóvásáról. Ugyanakkor összességében a benyújtott pályázatok több mint kétharmadát elutasították, legyen szó a KEOP bármely fejezetéről: csatornázásról, hulladékhasznosításról, vizeink védelméről, vagy természeti értékeink megóvásáról. Országosan már a 100 milliárd forintot is meghaladja az elutasított pályázatokhoz kapcsolódó összeg! Ez azt jelenti, hogy a pályázók rengeteg energiát, munkát fektettek ötleteik kidolgozásába, és sokszor mégsem érték el a várva várt eredményt. Országosan már a 100 milliárd forintot is meghaladja az elutasított pályázatokhoz kapcsolódó összeg! Ez azt jelenti, hogy a pályázók rengeteg energiát, munkát fektettek ötleteik kidolgozásába, és sokszor mégsem érték el a várva várt eredményt.

Észrevételek A nemzeti program végrehajtásáért elsődlegesen az állam a felelős; A nemzeti program végrehajtásáért elsődlegesen az állam a felelős; Az önkormányzatok felelőssége jelentős, de másodlagos; Az önkormányzatok felelőssége jelentős, de másodlagos; A pályázatok szabályozási, szervezeti, intézményi és módszertani feltételei nem eléggé ismertek; A pályázatok szabályozási, szervezeti, intézményi és módszertani feltételei nem eléggé ismertek; Időbeni késlekedés veszélye a nagyprojektek előkészítésében és végrehajtásában; Időbeni késlekedés veszélye a nagyprojektek előkészítésében és végrehajtásában; Együttműködési zavarok. Együttműködési zavarok.

Javaslatok - 1 A KEOP Program Iroda részéről összehangoltabb aktívabb, kezdeményezőbb irányító,szervező és tanácsadó munkára van szükség; A KEOP Program Iroda részéről összehangoltabb aktívabb, kezdeményezőbb irányító,szervező és tanácsadó munkára van szükség; A projektek végrehajtását érintő hazai jogszabályok változása esetén szükséges a hatások összehangolt vizsgálata és a pályázati útmutatók soron kívüli módosítása, közreadása; A projektek végrehajtását érintő hazai jogszabályok változása esetén szükséges a hatások összehangolt vizsgálata és a pályázati útmutatók soron kívüli módosítása, közreadása; Már az első fordulós pályázat előkészítésekor is szükséges az egy agglomerációhoz tartozó önkormányzatok együttműködésének, a projekt azonosításának elősegítése; Már az első fordulós pályázat előkészítésekor is szükséges az egy agglomerációhoz tartozó önkormányzatok együttműködésének, a projekt azonosításának elősegítése; Az eljárásrendben lehetőleg ne terjeszkedjenek túl az EU normákon, egyszerűsítés szükséges; Az eljárásrendben lehetőleg ne terjeszkedjenek túl az EU normákon, egyszerűsítés szükséges;

Javaslatok - 2 A végrehajtási folyamatok gyorsítása érdekében ne kérjenek szerződéskötéshez :olyan adatokat,amelyet a pályázati dokumentáció már tartalmazott, vagy amelyek jogszabályban egyértelműen meghatározott tényt, adatot igazolnak A végrehajtási folyamatok gyorsítása érdekében ne kérjenek szerződéskötéshez :olyan adatokat,amelyet a pályázati dokumentáció már tartalmazott, vagy amelyek jogszabályban egyértelműen meghatározott tényt, adatot igazolnak A nemzeti program végrehajtását akadályozó ellentmondásos helyzet elemei közül, hatását tekintve a szennyvízelvezetési és tisztítási projektek önkormányzati saját forrás finanszírozás lehetőségét,szabályozási feltételeit indokolt kiemelni A nemzeti program végrehajtását akadályozó ellentmondásos helyzet elemei közül, hatását tekintve a szennyvízelvezetési és tisztítási projektek önkormányzati saját forrás finanszírozás lehetőségét,szabályozási feltételeit indokolt kiemelni

Javaslatok - 3 A as Akcióterv szerint a támogatás intenzitása - a projektenként elvégzendő költség-haszon elemzés eredményeként- a korábbi 90%-ról akár 85-50%-ig csökkenhet. Ha a 2008-as költségvetési törvény EU Önerő Alap normaszövegét vesszük alapul -az esélyegyenlőséget tekintve aligha védhető kivételtől eltekintve - a szennyvizes projektek kiegészítő támogatásának lehetőségét kizárták. Ezért indokolt az EU Önerő Alap kiegészítő szabályait a nemzeti program teljesítését,az esetleges ellent mondások feloldását lehetővé tevő módon megváltoztatni,a szennyvízelvezetési és tisztítási projektekre is kiterjeszteni. A as Akcióterv szerint a támogatás intenzitása - a projektenként elvégzendő költség-haszon elemzés eredményeként- a korábbi 90%-ról akár 85-50%-ig csökkenhet. Ha a 2008-as költségvetési törvény EU Önerő Alap normaszövegét vesszük alapul -az esélyegyenlőséget tekintve aligha védhető kivételtől eltekintve - a szennyvizes projektek kiegészítő támogatásának lehetőségét kizárták. Ezért indokolt az EU Önerő Alap kiegészítő szabályait a nemzeti program teljesítését,az esetleges ellent mondások feloldását lehetővé tevő módon megváltoztatni,a szennyvízelvezetési és tisztítási projektekre is kiterjeszteni.

A „Együtt a környezetért” Program minden olyan tevékenység-, illetve szolgáltatástípust képvisel, amely hozzásegíti a pályázókat a sikerhez. Az önkormányzatok gyors és pontos információkat kaphatnak a pályázati lehetőségekről. A projektre szabott hitelkonstrukciókon és garanciákon túl megismerhetik a legjobb elérhető technológiát, miközben teljes körű pályázati tanácsadást vehetnek igénybe. A „Együtt a környezetért” Program minden olyan tevékenység-, illetve szolgáltatástípust képvisel, amely hozzásegíti a pályázókat a sikerhez. Az önkormányzatok gyors és pontos információkat kaphatnak a pályázati lehetőségekről. A projektre szabott hitelkonstrukciókon és garanciákon túl megismerhetik a legjobb elérhető technológiát, miközben teljes körű pályázati tanácsadást vehetnek igénybe.

- a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. (MFB Zrt.), - az AON Magyarország Biztosítási Alkusz Kft., - Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ), - az Innocare Innovációs Központ Kht. - az Infinity Pénzügyi Tanácsadó és Szolgáltató Kft. Az „Együtt a környezetért” projektfejlesztési konzorcium tagjai

TÖOSZ Köszönöm a figyelmet! További információk: