AME BESZÁMOLÓJA 2012-13. Előzmények 1990-2010 „Korlátlan” iskola alapítási jog – Szakmai –Közösségi –Üzleti okokból Lassú folyamatos korrekció –Minőségbiztosítás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
Hulladékgazdálkodás állami irányítása Dr. Dióssy László c. egyetemi docens.
Független iskolák Fenntartó1005  Intézményi telephely 2995  Munkavállalók  Pedagógus fő  Egyéb dolgozó 3800 fő  Tanuló/pedagógus 14,35.
A magyar civil jogi szabályozás várható változásai, Kormányzat – Civil Szektor – Információs Társadalom Dr. Latorcai Csaba Nemzetiségi és Civil Társadalmi.
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT. KÖZBIZTONSÁGUNK A probléma nem más, mint megoldandó feladat…
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Békés Megyei Államigazgatási Kollégium június A közérdekű munka büntetés végrehajtásának tapasztalatai Békés megyében Békés Megyei Kormányhivatal.
Civil szerepek és civil szereplők Salgótarján, január 29.
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
AME ma és holnap. A teljes független iskolai kör nevében Legitim- ha lehet - egyetlen ernyőszervezet Tagtoborzás személyesen, megyénként kistérségenként.
1 „Az FSZH hosszú és rövidtávú elképzelései a foglalkoztatási célú civil szervezetekkel való együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatás-vásárlásokra.
A kiegészítő támogatásról. Tények Oktatási miniszter- AME elnök megállapodása 1,4 md Ft Részletes alku a pályázatokra, szerződésekre Két fordulós pályázat,
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Négy vállalkozási alaptípus
Református Montessori Iskola bemutatása. Iskolánk története alapítás éve: alapítás éve: - óvoda: óvoda: iskola: iskola: 2000 alapítás.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Munkaügyi kapcsolatok rendszere Debreceni Egyetem Közgazdaság- és Gazdaságtudományi Kar Munkaszociológia április 7.
szerepe a köznevelésben
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
MAGYAR GYERMEKLABDARÚGÓ SZÖVETSÉG
VII. Nevelésügyi Kongresszus VII. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás A közoktatás finanszírozása nem önkormányzati fenntartók esetében.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató „A közpénzek felhasználásáról és a köztulajdon használatának nyilvánosságáról, átláthatóbbá.
Jogszabályváltozások az év fordulóján!
A közoktatás alapkérdései Radó Péter Oktatáspolitikai Elemzések Központja (2008.)
Határtalan Civil Nap Pestújhely Menyhért Péter Demokrácia kellék– társadalmi harmónia: 10 éves a csepeli civil együttműködés Ötlet megszületése:
A víziközmű- szolgáltatás érdekvédelmi szemmel Halasy Károly.
A MEGÚJULT MAGYAR DIÁKSPORT SZÖVETSÉG TEVÉKENYSÉGE A DIÁKSPORT DIMENZIÓK TÜKRÉBEN, A DIÁKOLIMPIA TOVÁBBFEJLESZTÉSE.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
A szakképzés helyzete Magyarországon
AME 1992-?. Tendenciák  Minden újrakezd ő dött, a korábbiak idéz ő jelben, els ő sorban a független iskolák  „arisztotelészi” fordulat az oktatás-politikában.
Koncepciók, kísérletek, reformok – vannak-e hatásai a szakmára Sziklai IstvánKeszthely, okt. 8.
Szakmaszerkezeti döntés AME egyeztetések - véleménycserék Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Az Európai Unió.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Beszámoló 08. Változatlan Információ ICS Honlap Levelező lista Szolgáltatás Iroda Konferenciák FÜPI Tanácsadás Érdekképviselet „székek” Jogértelmezés.
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
Az Ország Közepe kistérség szociális ellátó rendszerének korszerűsítése a szolgáltatások és a humán erőforrások fejlesztésével, az intézményi együttműködések.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szerepe és feladatai a vállalkozások külpiacra jutásának segítésében, különös tekintettel a vegyeskamarai hálózatra.
Oldal: Győr – Moson - Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara… … a vállalkozásokért!
1 A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009 Szűcs Erika július 16. Miskolc.
A tudatos fogyasztói magatartás kultúrájának terjesztése, a civil kezdeményezések fontossága Boczné Lakatos Vanda Pécsi Zöld Kör Egyesület – egyesületi.
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A tanszabadság Dr. Szüdi János oktatási szakértő.
Az egyházi szakképzés helyzete Koblencz Attila
Munkaerőpiaci-szolgáltatásokat végző szervezetek lehetőségei
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Négy vállalkozási alaptípus
Független iskolák Magyarországon
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Előadás másolata:

AME BESZÁMOLÓJA

Előzmények „Korlátlan” iskola alapítási jog – Szakmai –Közösségi –Üzleti okokból Lassú folyamatos korrekció –Minőségbiztosítás –Szigorított működési feltételek –Külső akkreditációs eljárás –Kiegészítő megállapodás –AMI minősítés

Látlelet madártávlatból Európai szemmel semmi gond –Oktatás belügy –Szabad iskolaalapítási jog –A működési engedéllyel állami támogatás jár –Támogatott kezdeményezések teljes finanszírozással –Központi tanterv mellett eltérési engedély

Oktatáspolitikai paradigmaváltás 2010 Egységes állami iskolarendszer- tulajdonos az állam KLIK NPK Értékalapú megközelítés- egyházi iskolafenntartók privilegizálása Előzmény nélküliek tekinti magát az oktatás irányítás (korábban csak problémák!) Központosított jogi irányítás, ellenőrzés OH- tanügyigazgatási ellenőrzés Állami szak és szakmai szolgáltatás Elkülönített ágazati irányítás Központosított tartalmi szabályozás –NAT-kerettanterv –Tankönyvellátás államosítása

Tények Lassan kiépülő állami, hivatali rend Jogalkotási ellentmondások, elmaradások Konfliktusok, problémák „ felfelé” húzódása Tartós bizonytalanság, önállótlan döntési rendszer Akadozó bürokrácia, átmeneti helyzet Szabad iskolaalapítás helyett állami kapacitás engedély Kiegészítő támogatás 100 iskolával kevesebb Megyei fejlesztési tervek késve, nem számolnak az alapítványi és magániskolákkal Alternatív kerettantervek akkreditációs eljárás nélkül Erős politikai üzenetek, szakmai szempontok háttérbe szorultak Háttéralkuk (CFIE) Informális rendszer felerősödése Egyéni kijárások Nyilvánosság visszaszorulása Helyi, kamarai lobbik Szakmaszerkezeti döntések kapkodóak, hiányosak

AME helyzet Csökkenő taglétszám, Egyházasítás Menekülés AMI minősítés államosítása Akciók (VMI, Aláírásgyűjtés) félsiker(?) Havi rendszerességű elnökségi Aktívabb tagozati munka Közvetlen állami tárgyalások Egyéni kijárások –Nagy intézmények nem tagok –Kis intézmények nincs pénzük a tagságra Csökkenő tagdíj befizetési hajlandóság Egyesületi szolgáltatások igénybevétele csökken

Veszélyek Forráskivonás innen ( egyelőre véd az egyházi privilégium) Erősödő bürokrácia, esetteremtés (lehet mire) Szakképző intézmények kapacitás feleslegét ránk tolja az állami rendszer A leszakadókkal foglalkozó iskolák előbb tönkremennek mint ahogy kiderül, hogy szükség van rájuk Széthulló egyesület, belső megosztottság Politikai játszótér lehetünk

AME paradigmaváltás Önálló alrendszerként megjelenni –Bővíteni a tagságot –Alapító okirat módosítása- kiterjesztett tagság Kisegyházak Önkormányzati intézmények Decentralizlás Professzionális szervezet –Irodai feladatok bővítése állami feladatok átvétele –Autonóm tagozatok- finanszírozott vezetők –Saját szakszolgálat –Saját szakmai szolgáltatás, miniszteri szerződéssel FÜPI szerződések kik és mennyiért Nemzetközi kapcsolatok fejlesztése Más civilekkel való együttműködés Szakmai szervezetek MMA Humán szféra Forrásteremtés (honnan?) NPK-hoz való viszony(?) Miniszteri levél ( Balog, Varga, Pokorni

Nyilvánosság Az alapítványi szféra átértékelése Nő a hozzánk jelentkezők száma Itt megrendelő a család - autonómia hangsúlyozása Alternatív kerettantervek Nemzet Napszámosa Díj