Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár
Közúti közlekedés Autópálya: legrövidebb az országban M9 -legeleje kész M6-M56 -terv M65 ? nart.hu 2015-re 2007-ig
deldunantul.hu
Közút: fő tengely a 6-os, 7-es főváros elérése nemzetközi tranzit Másodrendűek: városok száma nőtt -> feladataikat csak részben tudják ellátni Kistérségek: fő közlekedési út távolsága Probléma: főutak
Vasút Rácsos szerkezet Gerinc: -nemzetközi törzshálozat -belföldi törzshálozat Országos átlagnál kevésbé gazdag fővonalakban Forgalom a megyeszékhelyek és Budapest közt, vonzás körzeteikben Teherforgalom: nemzetközi tranzit
deldunantul.hu
Légi Kis repterek: Siófok-Kiliti, Szekszárd-Őcsény Füves, kis sport repterek Szilárd: Taszár, Pécs-Pogány 1500 m-es kifutó Nemzetközi, menetrendszerinti járatok Ideiglenes határnyítás
deldunantul.hu
Vízi Természeti adottságok kedvezőek (Duna, Dráva, Sió, Balaton) Hiányos infrastruktúra: kikötöi, szuprastruktúra, logisztikai központok Vasúti kapcsolat: Mohácsnál és Paksnál Folyami kikötők Kis fajlagos értékű rakomány Vizisport, turisztika
Határ, kapcsolatok Határ 78%-víz/vízpart, 5 műút Nemzetközi főszállítási irányból kiesik Szomszédos régiókkal kevés kapcsolat (sugaras) Nemzetközi közlekedés: V Ljubljana-Bp. Nemzetközi Integrált közl-i folyosó V/c Páneurópai Korridor Elérhetőség: mediterránum, Balkán felé jobb Duna nem kihasznált
Források: deldunantul.com nart.hu autopalya.hu HVG ARCHÍV CD (2006)