Társadalomtudomány szak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
könyvtár ismeretek A könyvtár fogalma, típusai
Advertisements

Tájékoztató a kötelezően választható szakirányokról és specializációkról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
FELVÉTELI tájékoztató
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Olasz intenzív. •Olasz nyelv első idegen nyelvként való intenzív oktatása (heti 4 órában) 1/2 osztály, vagyis 15 diák számára a társadalomtudomány szakirányú.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
A történelem tanításának és tanulásának módszerei és stratégiái 2007
Oktatás, kutatás és fejlesztés a PPKE BTK-n Cser András PhD habil. tudományos és kutatási dékánhelyettes.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Természettudomány szak
INTERDISZCIPLINÁRIS OKTATÁS A DIGITALIZÁLT TÉRKÉP SEGÍTSÉGÉVEL
Burai Béla Történelem Szakkör december 4.. Mi a szakkör? - iskolán (órákon) kívüli tevékenységi forma - más országokban már több évtizede működik.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
Történelemtanár képesítési követelményei Kaposi József szeptember.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
Tájékoztató az egyéni tanrend összeállításához a 11. (12.) évfolyamra
Tájékoztató az egyéni tanrend összeállításához a 11. (12.) évfolyamra a 2012/2013. tanévben.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
Készítette: Kocsis Erzsébet
Germanisztika (német) alapszakos képzés
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
A német nyelv távlatokat nyit Nyitott kapuk napja.
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
HUMÁN TAGOZAT TÁJÉKOZTATÓ
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
magyar nyelv és irodalom
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tájékoztató az egyéni tanrend összeállításához a 11. évfolyamra
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Hegel ( ) rendszerfilozófiája
Beiskolázás a „Gundel”-ben
NYITOTT KAPUK NAPJA november 14.
Előadás másolata:

Társadalomtudomány szak Történelem - Társadalomtudományok - Földrajz

Társadalomtudomány szak Miért társadalomtudomány? Alapos humán műveltség szerzése Társadalmi viszonyok mélyebb ismerete Ember és ember, ember és társadalom, ember és környezet kapcsolatrendszerek tanulmányozása és megértése

Társadalomtudomány szak Miért társadalomtudomány? Továbbtanulási lehetőségek: Társadalomtudományok Kommunikáció Média(újságírás, tv, rádió) Jóg Politikai tudományok Gazdasági tudományok Történelem Régészet Művészettörténet Földrajz Turizmus

Társadalomtudomány szak Osztálytípusok Társadalomtudomány – intenzív angol: 1 osztály (30 hely) – intenzív német: ½ osztály (15 hely) – intenzív olasz: ½ osztály (15 hely)

Társadalomtudomány szak Szaktantárgyak Évfolyam 9. 10. 11. 12. Történelem 2 3 Társadalomtudományok 4 Földrajz Választható órák száma 1 4-6 5-7 Választható orákból az intenzív nyelv Válsztható tantárgyak száma (opció) - 2-4 3-5

Társadalomtudomány szak Érettségi vizsgatantárgyak 1. Román nyelv és irodalom 2. Magyar nyelv és irodalom 3. Történelem 4. Választott szaktantárgy: (1 választható az alábbiak közül) 4.1. Európa, az Európai Unió és Románia földrajza 4.2. Társadalomtudományok: filozófia, közgazdaságtan, lélektan, logika, szociológia, társadalomismeret, vállalkozástan,

Történelem oktatása 9. osztály: Ókor és középkor 10. osztály: Újkor és jelenkor 11. osztály: XX. Század történelme 12. osztály: Európa és Románia történelme Választható tantárgyak (opció) Magyarságtörténelem Művészettörténelem Tanárok (címzetes): Hajdú Zoltán Barabás Miklós Kálmán Attila Benedek Zsolt

Történelem oktatása Iskolán kívüli tevékenységek: - Novum Forum Siculorum történelemkör néptánccsoport színjátszó csoport tanulmányi kirándulások nemzeti ünnepeink hagyományos

Történelem oktatása Versenyek, tudományos diákkonferenciák Országos tantárgyverseny (tantárgyolimpia) - Historia Nostra országos történelemverseny - TUDEK Cultura Nostra történelemverseny Gloria Victis

Társadalomtudományok oktatása vállalkozástan társadalomismeret Társadalomtudományok oktatása szociológia Tanárok: Láday Zoltán, Dr. Borsos Szabolcs lélektan közgazdaságtan filozófia logika

IX. Osztály X. osztály Logika, érveléstan és kommunikáció a helyes gondolkodás törvényeit sajátítják el a diákok, híranyagok kritikai elemzésével, különféle élethelyzetekben lezajló kommunikációs problémák értelmezésével láthatják a tantárgy lényegét, X. osztály Lélektan a motiváció, a személyiség, a tanulás kérdéskörei mellett, a problémamegoldás stratégiájára hívja fel a figyelmet a lélektan Vállalkozási ismeretek az üzleti terv, a szakmai önéletrajz, a motivációs levél és az üzleti etika fontosságát mutatja a vállalkozási ismeretek című tantárgy

XI. osztály Közgazdaságtan a gazdasági élet törvényeit, a piac fogalmát, a fenntartható fejlődés ismérveit tárja elénk a közgazdaságtan. Szociológia a társadalmi élet törvényszerűségei mellett külön hangsúlyt kap a nemzeti kisebbség fogalma a szociológia oktatásában. XII. osztály Filozófia a világnézet és az önismeret kérdéskörei kerülnek megbeszélésre, a gondolkodás történetének kontextusában, ezért a szövegértés, értelmezés állandó gyakorlat a filozófia oktatásában. Társadalomismeret a társadalomismeret kritikai szemlélet kialakítását jelenti, összefoglalva mindazt, amit 4 éven keresztül tanultak a diákok.

Versenyek, tudományos diákkonferenciák Vállalkozási ismeretek, Közgazdaságtan Junior achievement országos és nemzetközi versenyeken állandó és díjazott szereplők vagyunk, esettanulmányi versenyek – a Sapientia és a Babes-Bolyai tudományegyetemek szervezésében Lélektan, Szociológia, Filozófia TUDEK, TUDOK – versenyeken állandó és díjazott szereplők vagyunk, Societas Humana országos társadalomtudományi verseny szervezői vagyunk,

Földrajz oktatása Amit ajánlunk: - jól felszerelt szakterem - modern oktatási módszerek és eszközök - interdiszciplináris szemléletmód - internetes adatbázisok használata az órai tevékenységeken - egyéni és csoportos projektek - tudományos tevékenységek lehetősége - szakkör - iskolán kívüli tevékenységek Akik ajánljuk: (címzetes tanárok) Molnár Zoltán Kosztándi Krisztina Farkas Iván

Földrajz oktatása 9. osztály: Természetföldrajz 10. osztály: Társadalomföldrajz 11. osztály: Környezetföldrajz 12. osztály: Európa, az EU és Románia földrajza Választható tantárgyak (opció) 11. osztály: Turizmusföldrajz 12. osztály: Erdély regionális földrajza

ORSZÁGOS FÖLDRAJZVERSENY Földrajz oktatása Kiugrási lehetőségek Versenyek, tudományos diákkonferenciák - Országos tantárgyverseny (tantárgyolimpia) - Teleki Sámuel országos földrajzverseny - TUDEK TELEKI SÁMUEL ORSZÁGOS FÖLDRAJZVERSENY