1 A logisztika tudomány 25 éve a gazdaságért és a társadalomért Prof.emeritus, Dr.Dr.hc.Knoll Imre MTA doktor, ELA Fellow MTA Logisztikai Albizottság t.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztikai innovációs és oktató központ. A DZLK adatai:  A Klaszter neve: Dél-Zalai Logisztikai Klaszter  A Klaszter s zékhelye: 8881 Sormás, Ipartelep.
Advertisements

BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Prof. emeritus, Dr.Dr.hc. Knoll Imre Budapest, február-május
Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
Határmenti együttmûködés az EU-ban Mit jelentenek a Régiók? Klaus Klipp Fõtitkár Európai Régiók Gyûlése, Strasbourg.
Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor
Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre, MTA doktor a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke MLBKT Kongresszus Siófok, november 6. Logisztikai befektetések vállalatgazdasági-
MLBKT Konferenica 2012.
Konferencia Logisztikai innovációs és oktató központ.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
KNOLL 1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
1 Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II. Budapest, 2008.február Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi.
A MAGYAR LOGISZTIKAI EGYESÜLET OKTATÁSI TEVÉKENYSÉGE
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Az MTA Közlekedéstudományi Bizottság Logisztikai Albizottság tevékenysége Dr. Kulcsár Béla tanszékvezető egyetemi tanár BME Közlekedésmérnöki Kar Építőgépek,
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Logisztika 6.előadás.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
1 Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Új törekvések a logisztikaiközreműködésben
1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.
1 Logisztika Szakirány—II. 5.téma Logisztika Szakirány—II. 5.téma Az állam és a magánszféra kooperációja PPP – Public Private Partnership Prof.Dr.,Dr.hc.Knoll.
KNOLL1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Logisztikai központok besorolási rendszere
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Az ellátási láncok biztonsága
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
XI. Logisztikai Fórum Budapest,2005 február 18. Készlettervezés és Gazdálkodás Pálffy Levente Nestlé Hungária Kft. Supply Chain Manager.
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
KNOLL-FÉLE „Innovációs ellátási lánc” --modell 10-- Ellátási láncok,bővítésük és gazdasági elemzésük
alapok és fejlesztési modellek
Tevékenységmenedzsment ismertetése MLBKT Oktatói Tagozat
Logisztikai alapfogalmak
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
AGRÁRINNOVÁCIÓS MŰHELY A RÓNA – JUH Klaszter innovációs hatékonyságának növelése ÉAOP
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
1 Prof.Dr. KNOLL IMRE, MTA doktor „ÉSSZEL-HITTEL-AKARATTAL” …a gyógyszer-ellátási láncban… I.Budapesti Gyógyszerész Nap szeptember 17. (
Déri András ügyvezető alelnök Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság A logisztika szerepe a térségi fejlesztéseknél 1 DUNAWIN 2011 – 2011.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Dr. Papanek Gábor Európa versenyképessége
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Logisztikai innovációs és oktató központ
Előadás másolata:

1 A logisztika tudomány 25 éve a gazdaságért és a társadalomért Prof.emeritus, Dr.Dr.hc.Knoll Imre MTA doktor, ELA Fellow MTA Logisztikai Albizottság t. elnöke Nemzetközi Logisztikai Konferencia Budapest, március 26.

ÉV „LOGISZTIKA” Egy „megújult” szakma tudományos krónikája --az ELA és MLE társ-alapítójának szemüvegén keresztül Dortmund- 5 ország+Magyarország szándéknyilatkozata „Európai Logisztika Szövetség” létrehozásáról Bern – European Logistics Association hivatalos bejegyzése (8 országgal) AGROLOG-GATE (MLE elődszervezet ) Magyar Logisztikai Egyesület „ bejegyzése” Magyar Logisztikai,Beszerzési és Készletezési Társaság „bejegyzése” éves Jubileumi ünnepségek Budapesten éves Jubileumi ünnepségek Budapesten

3 LOGISZTIKA OKTATÁS kialakulása 1984-től „Logisztika” tananyagok beépülése felsőoktatási tantárgyakba, Fokozatosan „Logisztika” tantárgyak (ma már felsőoktatási intézményben) 1990.GATE-. (Első) „Logisztika Tanszék” Önálló „Alap-, közép- felsőfokú képzések” BKE-MLBKT„Okl.Logisztika manager”képzés „Logisztika Szakirány” oklevéllel

4 Gazdasági elemzéseink kimutatták,hogy a globalizált vállalat-rendszereknek már NEM FELEL MEG az „SC-A”, hagyományos ellátási lánc !! Beszerzés Anyag- készlet gazdálkodás Termeléshez kapcsolódó log.feladatok Árú- elosztás Értékesítés

5 Hálózatosan kapcsolódó elemekből kifejlesztettük az „SC-B” bővített interdiszciplináris ellátási láncot SC-A Marketing K+F+I Tervezés Informatika Kontrolling Benchmarking Inverz logisztika

6 ÚJ TUDOMÁNYOS FELISMERÉS „ Logisztika-Gazdaság-Társadalom ” „ LGT-kölcsönhatás modell” Ez a „zenei triangulum” ma már egyre szebben cseng ! L G T

7 Az „LGT” modell főbb hatástényezői Erősödnek a win-win üzleti kapcsolatok Emberi tényezők interferenciája (empátia,EQ-érzelmi intelligencia….) A vállalati-, társadalmi kultúra fejlesztése A makro/mikro-közösségek LGT-szellemű erősödése pozitiv hatást gyakorol az ország fejlődésére, nemzetközi megitélésére.

8 A gazdasági szektor és a logisztika együttgondolkodása A vállalkozások felismerték, hogy a./logisztika nemcsak szállít, tárol, készletez (hagyományos ellátási lánc-”SC-A”), b./ hanem a termelést vezérlő partner, a „Lean Management (LM)” támogatója, c./„önálló szolgáltató vállalkozás” is lehet, d./ sőt lefedi a kapcsolódó humán szférát is

9 e./ kedvező,ha a vállalati döntéselőkészítésnek(D) a logisztika(L) szinergikus (egyidejű!) partnere, támaszkodva piaci hatástényezőkre(M). D Döntéselőkészítés L Logisztika M Marketing

10 LOGISZTIKAI DÖNTÉSEK VISSZACSATOLÓ RENDSZERE Többlépcsős „MmM” Makro-mikro-Makro modell Makro (mikro) 1’ +(mikro) 2 +…+(mikro) n Logisztikai döntés ,2,3,4-lépések

11 MAI PROBLÉMA- -ÚJ MEGOLDÁS VÁLLALATI KOCKÁZATKEZELÉS logisztikai támogatással ………..1. Függvény-kapcsolat: LP = f(LMH) + f(LSC) Lean Production(LP) – karcsúsított termelés Lean Supply Chain(LSC)---- ” ---- ellátási lánc Lean Material Handling(LMH)-várakozás- nélküli anyagmozgatás folyamat

12 Kölcsönhatás és függvény-kapcsolat „BPR – Business Process Vállalati kockázatkezelés logisztikai támogatással…..2. Fejlesztés-átszervezési függvény „BPR – Business Process Reengineering” „SCR – Supply Chain Reengineering” SCR = f(BPR)

13 Kockázat kezelést támogató….3. L h – hatékonysági függvény L h = f(H, IS, K 1, E, É…), ahol IS E É K1K1 H LhLh H = humán tényezők hatékonysága IS = infrastruktúra hatékonysága K 1 = logisztikai költség hatékonysága E = ellátási folyamat tényezőinek koordinációja É = értékesítés hatékonysága

14 TUDOMÁNYOS EREDMÉNYEINK GAZDASÁGI ADAPTÁCIÓI-ból: 1985.Csongrádmegyei Gabonatröszt integrált „várakozásnélküli” ellátási lánca 1992.NESTLÉ-TNT (az első hazai) komplex logisztikai szolgáltató rendszer 2003.„DELOG” logisztikai szolgáltatás és „ipari park” hatékony együtt-dolgozása Electrolux-Lehel termelő üzem és elosztó központ integrált „egybeépítése” 2007/8. GRUNDFOS –szivattyúgyár Lean Management logisztikai támogatása

15 Logisztikai közreműködés a Kutatás-Fejlesztés-Innovációban a./ Vállalati saját forrásból (K+F+I „alap” képzése eredményből) b./ Állami költségvetésből a mai GDP-0.9% helyett % !! c./ Saját „innovációs alapból”----előnyei: - közvetlen vállalati fejlesztés - kutatói szakmai fejlődés serkentése - adaptiv kutatások(elmélet gyakorlat) előtérben a piaci huzó (pull) elv !

16 A „LOGISZTIKA” terjedésének egyéb „eredményei” SZERVEZETEK --Szakmai vállalati szerveződések LEF- Log.Egyeztető Forum; Log.Klaszter; MLSZKSZ-Magyarországi Log.Szolg.Kp.Szöv. - MSZSZ-Magyar Szállítmányozok Szövetsége) -- Nemzetközi szövetségek (ELA,BVL…) ---Tudományos intézmények,bizottságok (MTA, MKT, KTE,….) Publikációk, szakkönyvek Projektek (Állam,EU, World Bank, vállalatok)

17 A Logisztikai Szolgáltatások főbb hazai paraméterei (2007- APEH ) „ Logisztikai szolgáltató” vállalkozások száma…… dolgozóinak száma.……… fő Vállalkozások árbevétele………2.600 mrd Ft/év Áruszállítási teljesítmény… mrd tkm/év ebből: közút……….67% vasút…….…18% csővezeték...11% vizi út………. 4%

18 A MAGYAR LOGISZTIKA mai megitélése Elismert TUDOMÁNY-ÁGAZAT MTA Bizottságok, Kutató csoportok Sokrétű szolgáltatásokat nyujtó ÖNÁLLÓ SZAKMA EURÓPA SZÁMOL VELÜNK !!

19 KÖSZÖNÖM EZT A 25 ÉVET FOLYTASSUK EGYÜTT TOVÁBB…. ÉRDEMES !!