Nedeczky Veronika Sulinet Digitális Tudásbázis.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Advertisements

Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
Digitális tananyagfejlesztés módszertana
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
IKT projektek a közoktatásban
IKT-alapú pedagógiai módszertan
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes.
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Hunya Márta módszertani szakértő
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Microsoft szoftverek a szakképzésben
Informatikai Szakképzési Portál
e-Learning a tanárképzésben
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Ezúton is szeretnénk felhívni a figyelmeteket a legújabb, a pedagógiai munkátok során is felhasználható Internetes oldalakra és szolgáltatásokra! Ezúton.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Az informatika szerepe a XXI.század múzeumaiban
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Az e-learning rendszer és szereplői
AICC, IEEE, SCORM, fogalmak. Tananyagok cseréje (export-import) Támogatja az együttműködéseket Támogatja a felhasználóbarát környezet kialakítását Megoldja.
Informatikai Szakképzési Portál
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Kompetensek lettünk? június 27..
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ Új utak a tanárképzésben – a MOTIVATE projekt tapasztalatai Dr. Tóth Péter
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
A JaDoX, mint repozitórium szoftver a közgyűjteményi informatikában JaDoX 3 Monguz Portál24 Monguz Kft. Mazula Zoltán.
Nemzeti Köznevelési Portál
A pun háborúk Ortutay Hanna prezentációja (9.C)
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Nedeczky Veronika Sulinet Digitális Tudásbázis

„Virtuális Tanulási Környezet” (VTK) Komplex e-tanulás rendszer

Info-kommunikációs Technológia Infrastruktúra fejlesztés Továbbképzések Digitális tananyag

Digitális tananyagfejlesztés Előzmények: Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) keretrendszer – tartalommenedzsment rendszer SDT - tartalomfejlesztési pályázatok

Digitális tananyagfejlesztés Fejlesztések Alapfokú közismereti és idegennyelvi tananyagfejlesztés Info-kommunikációs Technológia (IKT) alap-és középfokon – IKT kompetencia területének kialakítása Jó gyakorlatok és példák – az oktatásban alkalmazható hazai és nemzetközi digitális tananyagok, taneszközök 17 szakmacsoport közös moduljainak kiegészítő tartalmai

Digitális tartalomszolgáltatás - Példák, animációk, demonstrációs filmek - Kiegészítő adatbázisok, háttér információk - Módszertani segédletek, óravázlatok 2005/2006-os tanév db foglalkozás (tanóra) 154 témában db szimuláció db tesztfeladat db kép, 700 db hang elem, 1000 db videó

Komplex E-learning rendszer Tanulás- menedzsment rendszer (LMS) Tartalom- menedzsment rendszer SDT (LCMS) Oktatási portálok- adatbázisok; NDA; NAVA; …. Felhasználó import/export hivatkozás

Az SDT rendszer Objektum tár Publikációs modul Munkafolyamat modul Web-es lejátszó Offline lejátszó Tananyagszerkesztő

Részlet a tankönyvből

Karthágót a föníciai Türosz város telepesei alapították, a leírások szerint Kr. e. 814-ben. (A régészeti anyag alapján is elfogadják a 9. századot.) Lakói sémi eredetű punok, akik elsősorban a földközi - tengeri kereskedelemből éltek. Az utak, raktárhelyek biztosítására hoztak létre településeket egészen Szicíliáig, amelyek lassan önálló városokká fejlődtek. Terjeszkedésük révén Észak-Afrikában a rabszolgamunkára alapozott ültetvényes gazdálkodást is bevezették. Államformájuk arisztokratikus köztársaság volt. A vezetésben két csoport érdekei jeletek meg (hol ütköztek egymással), a kereskedelmet kézbentartó és ezért a tengeri uralmat fenntartani és erősíteni kívánó gazdag kereskedőké és a szárazföldi terjeszkedést igenlő nagy földbirtokosoké. Tananyagelemek Róma és Karthagó versengése az első pun háborúval nem ért véget: Karthágó hamar kiheverte a megaláztatást. Hispánia területének elfoglalásával ásványkincsekhez jutott, majd amikor a 25 éves Hannibál, Róma kérlelhetetlen ellensége elnyerte a fővezéri címet, felkészültek egy újabb háborúra. A második pun háború Kr. e között zajlott. A történelem egyik legkiválóbb hadvezérének tartott Hannibál Itáliában kívánta térdre kényszeríteni Rómát. (A rómaiak szintén idegen földön, Hispaniában és Afrikában kívánták megvívni a döntő csatákat.) Újrafelhasználható elemek

Elemek és egységek Tananyagelemek –Alap tulajdonságokkal rendelkeznek –A tananyag bináris tartalmát képviselik –Önmagukban zártak, értelmesek Tananyagegységek –Pedagógiai, módszertani tulajdonságok –A tananyag szerkezetét, felépítését képviselik –Elemekre és egységekre hivatkoznak

Az SDT-ben tárolt tananyag felépítése ElemekFoglalkozásTémaLap

Lap egység Önmagában nem hordoz módszertani tulajdonságokat A lapot alkotó elemek elrendezése –Szövegfolyam, és a szövegfolyamhoz képest relatív módon elhelyezett egyéb elemek (pl. kép) –Elem címének láthatósága (pl. képaláírás) –Elemek egymásba ágyazottsága (pl. szövegen belüli kép) –csak a lapon megjelenő szöveg

Téma és foglalkozás egység témát alkotó egyedek bejárási útvonala (gráf) –csomópont: az egyes tartalmazott egyedekhez rendelt módszertani tulajdonságok –Útszakasz (él): az egyes tartalmazott egyedek közötti navigációs viszonyrendszer

Támogatás a tanárnak és a tanulónak

Fogalomgráfok

Sulinet Digitális Tudásbázis A digitális tananyag rugalmas felhasználása a képességfejlesztésnek vagy a pedagógiai céloknak megfelelően –A foglalkozások mellett elérhetők módszertani- és tanulási információk –Fogalomtárak és fogalomtérképek a tananyaghoz –Tananyagvázlatok – illeszkedés a tanmenetekhez és segítség a pedagógusnak Különböző oktatási, pedagógiai helyzet, igény, környezet támogatása A digitális tananyagszerkesztés támogatása, testre szabott IKT-alapú anyagok készítése Digitalizált tartalom Technikai metaadatok Módszertani metaadatok Tanári, tanulói utasítások megjegyzések Tananyag- vázlat Foglalkozás- vázlat Gráf, bejárási útvonal

Tananyagok elérése az SDT-ben Tantárgyak bejárási útvonalának megjelenítése az SDT portálról Tallózás Keresés Könyvjelzők

Az SDT tananyag előállítása Digitalizált tartalom szabványos fájlformátumok támogatása (jpeg, swf, wmf stb.) szövegelemek, tesztfeladatok létrehozása SDT koncepció szerinti összeállítás objektumok létrehozása objektumokat leíró adatok rögzítése objektumok közötti viszony meghatározása Tananyagfejlesztés az SDT-ben

Oktatási cél és eszköz meghatározása Szerkezet kialakítása tananyagelemek és – egységek logikai struktúrája Tartalomfejlesztés, programozás Metaadatok szerkesztése a tananyag kereshetősége, használhatósága dől el Gráfszerkesztés logikai bejárás meghatározása Lapszerkesztés Szövegszerkesztés Tesztek szerkesztése A tananyagfejlesztés technikai lépései

SDT WorkflowClient eredeti cél tömeges tananyagfejlesztés támogatása munfolyamat lépések szerint SDT Szerkesztő integrált tananyagfejlesztés Szükséges szoftverek.NET keretrendszer 1.1 Lelőhely: web-es kliens plugin-ek Alapvető információk SDT azonosítóval és jelszóval használható online módon nagy tárterület és gyors számítógép szükséges Szükséges szoftverek

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!