Geskó Sándor A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ GYAKORLATA KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A ROMÁKAT ÉRINTŐ KONFLIKTUSOKRA
A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ JELENTŐSÉGE SZEMBENÁLLÁS HELYETT KOOPERÁCIÓT „INDUKÁL” SEGÍT A HELYI TÁRSADALMI BÉKE FENNTARTÁSÁBAN VISELKEDÉSI KULTÚRÁT TEREMT ERŐSÍTI A „DEMOKRÁCIA SKILLEKET”
A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ SZEREPLŐI A KONFLIKTUSHELYZET ÉRINTETTJEI A JELZŐ A KÖZVETÍTŐ A MEGBÍZÓ AZ ELLENÉRDEKELTEK !
A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ FOLYAMATA KAPCSOLATFELVÉTEL ELŐKÉSZÍTÉS MEDIÁCIÓS MEGBESZÉLÉS(EK) UTÁNKÖVETÉS
KAPCSOLATFELVÉTEL A mediátor ismerteti a tevékenysége célját kiépíti a munkához szükséges bizalmat, tájékoztatja a konfliktus szereplőit a mediátor feladatairől és kötelmeiről (semlegesség, titoktartás, stb.) elnyeri az adott fél beleegyezését a mediációs folyamatban való részvételhez
ELŐKÉSZÍTÉS a konfliktusban szereplő felek hozzásegítése a megfelelő érzelmi-pszihés állapot eléréséhez, a megoldásorientált konfliktuskezelési attitűd kialakulásának segítése a konfliktushelyzettel kapcsolatos legalapvetőbb információk összegyűjtése a konfliktushelyzetben érintett felek végleges identifikálása
MEDIÁCIÓS ÜLÉS CÉL: MINDENKI SZÁMÁRA ELFOGADHATÓ MEGOLDÁS MEGTALÁLÁSA ÉS A KÖZÖSEN KIALAKÍTOTT MEGÁLLAPODÁS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐKÉSZÍTÉSE
UTÁNKÖVETÉS FUNKCIÓI: A MEGÁLLAPODÁS MEGVALÓSULÁSÁNAK MONITORINGJA INTERVENCIÓ LEHETŐSÉGÉNEK MEGTEREMTÉSE A KONFLIKTUS KIÚJULÁSA ESETÉN
GYAKORLATI PROBLÉMÁK A RÉSZTVEVŐ – JELZŐ – MEGBÍZÓ HÁROMSZÖG A KONFLIKTUSKEZELÉSI KULTÚRA HIÁNYA BIZALMATLANSÁG A FINANSZÍROZÁS PROBLÉMÁI A MÉDIA SZEREPE
NÉHÁNY PÉLDA „ÁTJÁRÁS A PARKON” – NÓGRÁD „SEGÉLYOSZTÁS” – HAJDÚ - BIHAR