TTK T ERMÉSZET T UDOMÁNYOS K OMMUNIKÁCIÓ. Kommunikálunk... A kutatás tömegtevékenység Demokratikus eljárások szerepet kapnak a tudományos igazságok elfogadásában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Modern múzeum = modern könyvtár? május 14. Dr. Bereczki Ibolya Szabadtéri Néprajzi Múzeum
Magyar Tudományos Akadémia Nyugati Magyar Tudományos Tanács teljesítményelemzés és javaslat.
Információs és elektronikus szolgáltatások egy 3. generációs egyetemi modellhez: a coo-perencián innen és túl … Majó Zoltán fejlesztési igazgató Szegedi.
Science Center of DEBRECEN
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Alaphelyzet: Miért kell együttműködni az elektronikus sajtóval?
Tudás, közösség, hatalom
Kémiai Technológia Transzfer Kft. Egy pályázat előkészítése Hasznos tanácsok kutatóknak egy sikeres pályázat benyújtásához.
Mire jó a tudománynak a kommunikáció? Dr. Fábri György MTA kommunikációs igazgató.
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
A magyar tudományosság kihívásai Kárpátalján, kutatói szemmel Csernicskó István II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola Hodinka Antal Intézet Beregszász.
KAPOSVÁRI EGYETEM CSOKONAI VITÉZ MIHÁLY PEDAGÓGIAI FŐI S KOLAI FŐI S KOLAI KAR.
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
A Kaposvári Egyetem innovációs tevékenysége – Dráván innen, Dráván túl
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Bodó Zalán – MFKI Félvezető Kutatás MTA MFA, 2005 december.
ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP Az ELTE Planetológiai Műhely bemutatása Sik András ELTE Természetföldrajzi Tanszék A program az ELTE jubileumi rendezvény-sorozatának.
A vállalkozások PhD szintű munkaerőigénye Magyarországon
Campus lét konferencia 2012 A KÖZ ÉS A MAGÁN KÖZÖTTI HATÁR ÉS AZ ÁLLAMPOLGÁRI ELKÖTELEZETTSÉG.
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Beszélj velünk és a világgal!
Az információs társadalom jogi alapkérdései, alapfogalmai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
1 Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA.
Új törekvések a logisztikaiközreműködésben
Megújítja-e a kommunikáció a tudományt? Dr. Fábri György PhD MTA.
Értelmezhető-e a Duna innovációs folyosóként? Kovács Péter PhD-hallgató Pécsi Tudományegyetem Földtudományok Doktori Iskola.
Szakdolgozat címe Készítette: Név Konzulens: Név 2006.
2007.XI.30.Csörg ő Tamás MTA Tudománymenedzsment és kommunikáció A PHENIX – Magyarország kommunikációs stratégiája Csörg ő Tamás témavezet ő.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Új lehetőségek? Az MTA Ökológiai Kutatóközpont kialakulása és kölcsönhatása a magyar ökológiával Báldi András Ökológus Tea, ELTE,
A háború és a modern fegyveres erő
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
Tapasztalatok az orvosi szociológia oktatásával a Semmelweis Egyetemen
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
Az innováció forrásai.
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Az Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
ELTE Innováció és kommunikáció szakkollégium Jurecska Laura
Tudományos Gerillamarketing TGM MATHAUSER ANDRÁS ELTE-BTK Filozófia szak Mathauser András TGM 2008.
Tudományos portálok összehasonlítása. Mi a portál? „Port”: kapu, „portal”: bejárat Eredetileg: „internetes kiindulópont” – továbblépés más oldalakra Ma.
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar.
A véleménynyilvánítás szabadsága. A szólás- és a sajtószabadság
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
Bevezető gondolatok a II. MAKE konferenciához Fertő Imre MAKE május 3.
A tudomány tudománya Kampis György ELTE TTK Tudományfilozófia Tanszék 12/7/12"FuturICT" TÁMOP ick-off meeting, SZTE.
Tudománykommunikáció kívül az elefántcsonttornyon – túl a tudományos újságíráson kutatási projekt záró-konferencia.
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Tudománykommunikáció: helyzetkép Magyarországon 2006/2007 Dr. Fábri György PhD kommunikációs igazgató MTA.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
ALKÍMIA MA Az anyagról mai szemmel, a régiek megszállottságával
Tudományos kommunikáció: a professzionalizmus haszna és korlátai Dr. Fábri György MTA kommunikációs igazgató.
Tudományos publikációk nyilvántartása az MTMT-ben Áncsán Gizella Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár Magyar Fül-, Orr-, Gége és Fej-,
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak Bírálati szempontok: Dr. Hórvölgyi Zoltán (tudományos dékánhelyettes)
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
Minőségi könyvtár a színvonalas szolgáltatásért!
Meghívó ! Agykutatás Napjai Budapesten március 17-18
Elmélet és neveléstudomány
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Ünnepélyes eredményhirdetés
Jövő Internet Nemzeti Technológiai Platform Záróülés
A KOMMUNIKÁCIÓ ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA
Turcsányi Károly: (Minőségszemléletű) barangolások a hadtudományban
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

TTK T ERMÉSZET T UDOMÁNYOS K OMMUNIKÁCIÓ

Kommunikálunk... A kutatás tömegtevékenység Demokratikus eljárások szerepet kapnak a tudományos igazságok elfogadásában vagy elutasításában

NEM ÚJ FELFEDEZÉS SPINOZA:... HA VALAKI EGY NÉPET... AKAR VALAMIRE MEGTANÍTANI... EGYEDÜL A TAPASZTALATTAL KELL IGAZOLNIA ÉRVEIT... A. v. HARNACK: In der Wissenschaft entscheidet nicht Mehrheitbeschluss, sondern die Leistung

Megoldás? Erősen differenciált kommunikációs eszközöket igénylő „harci terepek” –Szak-közlemények –Pályázatok, projekttervek –Tudománypolitikai érvelések –Oktatás - utánpótlásnevelés –Kritikai tudományelemzés –Népszerűsítés - bizalomteremtés

Oktatási kísérlet, I. Blokk Mi és mi nem a tudomány? (p.a.) A „társadalmi hasznot hozó tudomány” és XX. századi torzképei (p.a.) A tudománypolitika létrejötte és mai szervezete itthon (p.a.) és Európában (siegler andrás)

Oktatási kísérlet, II. Blokk Kommunikáció a tudományon belül (p.a.) A professzionalzmus haszna és korlátai (fábri györgy) Áltudomány és leleplezése (bencze gyula)

Oktatási kísérlet, III. Blokk A tudományos újságírás (staar gyula) Tudomány a televízióban (montskó éva) A Mindentudás Egyeteme (fábri györgy) A tudomány kézzelfogható múzeumai (egyed lászló) Sok minden hiányzott...

Bizonyosságok és kételyek hallgató, lassan fejlődő megszólalási önbizalom, de mennek az előadók után... „Ritkán van az embernek túl rövid órája..” „TTK-soknak ajánlanám, mivel egyáltalán nincs olyan előadás, amely pl. a kutató társadalommal...foglalkozna.” „A tudománypolitikával és a hazai szervezetekkel kapcsolatos rész nagyon hasznos.”

Bizonyosságok és kételyek Mi legyen a cél? (modul?, szakirány?, szak?) Alkalmas-e a TTK-k, a magyar tudományosság (MTA) értékfelfogása, közhangulata, hogy oktatási-kutatási irányként fogadja el a témát és kartárssá fogadja annak alkotó művelőit? Milyen formában kezdhető meg a tudományos kommunikáció kutatása, fejlesztése és oktatása?