TTK T ERMÉSZET T UDOMÁNYOS K OMMUNIKÁCIÓ
Kommunikálunk... A kutatás tömegtevékenység Demokratikus eljárások szerepet kapnak a tudományos igazságok elfogadásában vagy elutasításában
NEM ÚJ FELFEDEZÉS SPINOZA:... HA VALAKI EGY NÉPET... AKAR VALAMIRE MEGTANÍTANI... EGYEDÜL A TAPASZTALATTAL KELL IGAZOLNIA ÉRVEIT... A. v. HARNACK: In der Wissenschaft entscheidet nicht Mehrheitbeschluss, sondern die Leistung
Megoldás? Erősen differenciált kommunikációs eszközöket igénylő „harci terepek” –Szak-közlemények –Pályázatok, projekttervek –Tudománypolitikai érvelések –Oktatás - utánpótlásnevelés –Kritikai tudományelemzés –Népszerűsítés - bizalomteremtés
Oktatási kísérlet, I. Blokk Mi és mi nem a tudomány? (p.a.) A „társadalmi hasznot hozó tudomány” és XX. századi torzképei (p.a.) A tudománypolitika létrejötte és mai szervezete itthon (p.a.) és Európában (siegler andrás)
Oktatási kísérlet, II. Blokk Kommunikáció a tudományon belül (p.a.) A professzionalzmus haszna és korlátai (fábri györgy) Áltudomány és leleplezése (bencze gyula)
Oktatási kísérlet, III. Blokk A tudományos újságírás (staar gyula) Tudomány a televízióban (montskó éva) A Mindentudás Egyeteme (fábri györgy) A tudomány kézzelfogható múzeumai (egyed lászló) Sok minden hiányzott...
Bizonyosságok és kételyek hallgató, lassan fejlődő megszólalási önbizalom, de mennek az előadók után... „Ritkán van az embernek túl rövid órája..” „TTK-soknak ajánlanám, mivel egyáltalán nincs olyan előadás, amely pl. a kutató társadalommal...foglalkozna.” „A tudománypolitikával és a hazai szervezetekkel kapcsolatos rész nagyon hasznos.”
Bizonyosságok és kételyek Mi legyen a cél? (modul?, szakirány?, szak?) Alkalmas-e a TTK-k, a magyar tudományosság (MTA) értékfelfogása, közhangulata, hogy oktatási-kutatási irányként fogadja el a témát és kartárssá fogadja annak alkotó művelőit? Milyen formában kezdhető meg a tudományos kommunikáció kutatása, fejlesztése és oktatása?