MÁV Rt. Árufuvarozási Üzletága

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

Zéró CO2-Fenntartható Építészet ZÖLD BERUHÁZÁSI RENDSZER Dióssy László címzetes egyetemi docens szakállamtitkár Budapest november 5.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
A kibocsátáscsökkentés első számú eszköze az energiahatékonyság
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
Székhely : H Budapest, Kerepesi út 1-3.
"vállalkozások klímatudatossága" Melyek vagy melyek lennének a legjobb, leghatékonyabb állami eszközök a vállalkozások klímatudatosságának erősítésére?
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
A Magyar Természetvédők Szövetsége az Éghajlatváltozási Stratégiáról Farkas István, ügyvezető elnök Magyar Természetvédők Szövetsége Föld Barátai Európa.
Értékesítési csatornák
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
február 24. Gyutai Csaba. 2 3 Forrás: Nemzetközi Statisztikai Évkönyv, 2004, KSH, Bp., Ipari és Építőipari Statisztikai Évkönyv, 2005, KSH, Bp.
A Nemzeti Éghajlatváltozási Stratégia végrehajtása - nemzetközi folyamatok és hazai feladatok - MeH-MTA Klímafórum május 28.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
III. A logisztika jövője
1 A hazai energiapolitika teendői Kaderják Péter Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
1 A kohéziós politika a költségvetés fogságában 49. Közgazdász-vándorgyűlés, Pécs, szeptember 30. dr. Iván Gábor.
Energioptimering LOGSTOR előszigetelt csövek a Metsys Kft-től Metsys Kft - Szorcsik Gábor Teodor Ioan Ticulescu – LOGSTOR S.R.L. Távhőszolgáltatási.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
A klímaváltozás és a legfontosabb hazai feladatok A klímaváltozás és a legfontosabb hazai feladatok Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
KIÚT konferencia, április 25 – 27.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
KARBON ALAPOK, BEFEKTETÉSI RENDSZEREK Dr. Fogarassy Csaba SZEI Egyetemi Klímatanács Főtitkára.
A Kiotói Jegyzőkönyv Énekes Nóra Kovács Tamás.
Az országonkénti kibocsátási ráták meghatározása, ellenőrzése, a nemzetközi kibocsátási kvótakereskedelem első tapasztalatai Kontó Sándor.
A GLOBÁLIS KLÍMAVÁLTOZÁS MÉRSÉKLÉSÉRE, AZ ÜVEGHÁZ HATÁSÚ GÁZOK EMISSZIÓJÁNAK CSÖKKENTÉSÉRE SZERVEZŐDŐ NEMZETKÖZI MEGÁLLAPODÁSOK – SIKEREI, KUDARCAI Balogh.
Az Állami Számvevőszék szerepe a környezetre káros támogatások ellenőrzésében Dr. Báger Gusztáv egyetemi tanár, főigazgató Állami Számvevőszék Fejlesztési.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Fém- és műanyag feldolgozó Kft.
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
Éghajlatváltozásról MSZOSZ Elnökség március 2.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Energiahatékonysággal a vállalkozások költségcsökkentéséért Nagy Judit Külkapcsolati munkatárs Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Az új nemzetközi megállapodás létrehozása EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Éghajlatváltozás.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Szennyező anyagok kibocsátásának trendje
Zöld Beruházási Rendszer Klímabarát Otthon Panel Alprogram pályázat a szén-dioxid –kvóta bevételekből Március 10. Legény Árpád Projektmenedzser-asszisztens.
Energiahatékonysággal a költségcsökkentés és
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
Globalizáció és környezeti problémák
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
2005. VERSENYKÉPES CÉGMÉRET Előadó: Karsai Béla Július 1. BÉT.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A globális klímaváltozás mérséklésére, az üvegház hatású gázok emissziójának csökkentésére szerveződő nemzetközi megállapodások sikerei, kudarcai Liebl.
Gazellák Magyarországon A KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALATOK SZEREPE A FOGLALKOZTATÁSBAN Műhelykonferencia.
SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29.
Beszerzések hatékonyság növelése
A megújulók piaci lehetőségei és támogatási megoldásaik
Európai Uniós ismeretek
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
a logger-használat kérdései
Előadás másolata:

MÁV Rt. Árufuvarozási Üzletága

Kereskedelmi Főosztály Üzemeltetési Főosztály Kontrolling Főosztály MÁVCARGO szervezeti felépítése 2005 FŐIGAZGATÓ Kereskedelmi Főosztály Üzemeltetési Főosztály Kontrolling Főosztály Marketing Technológia Tervezés Elemzés és kontrolling Tranzit- és Díjszabás Eszköz és infrastruktúra 7 db Kontrolling központ Kereskedelem Fuvarozás szabályozás 7 db Üzemeltetési központ Értékesítés Ügyfélszolgálat 7 db Értékesítési régió Árufuvarozási Bevételellenőrző Központ

MÁVCARGO piaci környezete Alkalmazkodás a megváltozott piaci környezethez... Versenykörnyezet, piaci liberalizáció új stratégiai partnerek Aktív részvétel az európai fuvarozási piacon MÁVCARGO – szervezeti átalakulás Management –irányítás és gazdálkodás Létszámracionalizáslás Szolgáltatások Intergrált nemzetközi szolgáltatások, komplex vasúti logisztika (MÁVCARGO GROUP) Projectvonatok, nagy jövedelmezőségű porjectek Ügyfélszolgálat EU határok, vám, minőségbiztosítás új vámtechnológiai eljárások, bizalmi elv, interoperabilitás DIN EN ISO 9001:2000 tanusítás (Vám és határtechnológiai tevékenység minőségirányítási rendszer Eszközök Eszközpark – felújítás, fővizsga, bérlés Infrastruktúra fejlesztés – rakodás, informatika, iparvágány gazdaságos és versenyképes árufuvarozás biztosítása VASÚTON

MÁVCARGO – meghatározó szerep a hazai árufuvarozásban MÁVCARGO – vasúti árufuvarozás MÁVCARGO – meghatározó szerep a hazai árufuvarozásban Az elmúlt évben a magyar vasút részaránya az áruszállítási teljesítményből 30,1% volt, amely jelentős növekedés a korábbi 24%-hoz képest. Külön figyelmet igényel ez a tény ha ezeket az értékeket, növekedést és az abszolút számot szembe állítjuk az európai átlagnak tekintherő 12-16%-kal.

MÁVCARGO – teljesítmény MÁVCARGO – áruszállítási teljesítmény alakulása két év alatt jelentős, összesen 20 milliárdos eredményt termelő ágazattá válás Az elszállított áru mennyisége 8%-kal nőtt, az egy munkatársra jutó elszállított tonna mennyiségében 30%-kos növekedést realizált az üzletág.

Alapanyagok szállítása nagy mennyiségben: MÁVCARGO piac MÁVCARGO piac Alapanyagok szállítása nagy mennyiségben: Fa, papír, mezőgazdasági termékek Gépipari termékek Építőipari termékek Érc, fém, szén Vegyipari termékek MÁVCARGO - kiemelt beszállítója a hazai nagy ipari cégeknek Erőművek, olajfinomítók, kokszolók, acéltermelés, papíripar, cement-, építőanyag gyártás, Ásványi anyag és egyéb alapanyag beszállítása Késztermék kiszállítása

Erőművek – alapanyag beszállítás MÁVCARGO Piac Erőművek – alapanyag beszállítás Kiemelt partnerek Mátrai Erőmű Pannon Power Rt. Pécs Borsodi Erőmű Tiszapalkonyai Erőmű Berentei hőerőmű Ajkai Erőmű Pécsi Erőmű Évente összesen: 5 millió tonna alapanyag beszállítását végzi a MÁVCARGO Pannon Power Rt. – szénről átállás fára és gázra – emisszió csökkenés - környezetkímélés

Acélipar – alapanyag beszállítás MÁVCARGO Piac Acélipar – alapanyag beszállítás Kiemelt partnerek Diósgyőri Acélmű Ózdi Acélművek Kft. Dubaferr Dunai Vasmű Rt. Évente összesen: 3,5 millió tonna alapanyag beszállítását végzi a MÁVCARGO Papíripar Évente összesen: 210 ezer tonna alapanyag beszállítását és 80 ezer tonna késztermék kiszállítását végzi a MÁVCARGO Kiemelt partnerek Mondy Business Paper Dunapack

MÁVCARGO - előnyök Technológia Partnerkapcsolat Nagy tömegű áruk megbízható szállítása nagy távolságra Infrastrukturális feltételek kiépítettek – vasúti hálózat adott és a karbantartás folyamatos Iparvágány kapcsolat esetén átrakás nélküli szolgáltatás Költséghatékony Környezetkímélő Technológiai előnyök: speciális technológia a rakodás és fuvarozás során Partnerkapcsolat Kiemelt vevőgondozás – Key account management – 20 magyar nagyvállalat Ügyfélszolgálat - Professzionális probléma kezelés Tapasztalt és szakmailag kompetens munkatársak minden területen Elektronikus kapcsolat kiépítése – pilot

Vasúti árufuvarozás és környezetvédelem Általános kitekintés Politikai és gazdasági célkitűzés - éghajlatváltozást negatívan befolyásoló tényezők csökkentése Globális törekvés – egyezmények, jegyzőkönyvek 1972. Stockholm, 1987. Montreal, 1992. Rio de Janeiro, 1997. Kiotói Jegyzőkönyv amely 2005. február 16-án életbe lépett Megállapodás született arról, hogy az ipari országok 2008 és 2012 között - 1990-hez képest - átlagosan 5,2 százalékkal csökkentik hat, üvegházhatást okozó gáz kibocsátásukat, továbbá az ártalmas gázokkal, illetve azok kvótáival folytatandó kereskedelemről. Az EU saját magára nézve már régóta érvényesnek tekinti – az Eu tagállamok egységesen 8% üvegházhatású gáz kibocsátás-csökkentést vállalnak Magyarország 1990 helyett az 1985 – 87-es évek átlagához képest vállal 6%-os üvegházhatású gáz kibocsátás-csökkentést

MÁVCARGO - Környezetvédelem MÁVCARGO környezetkímélés - vasúti szállítás technológiai adottságaiból Levegőszennyezés Környezetszennyező illetve üvegházhatású gázok kibocsátását tekintve vasúti szállítás vs. közúti szállítás viszonylatban a vasúti szállítás során keletkező kibocsátás jelentősen kisebb Zajterhelés Vasúti pálya általában a települések határterületeit érinti, míg a teherjármű forgalom komoly zajkárokat okoz a településeken átvezető mellékutakon – autópálya nem minden esetben kihasznált

MÁVCARGO részvétele az ellenőrzési folyamatban –kibocsátási monitoring MÁVCARGO - Környezetvédelem MÁVCARGO - környezetkímélés direkt módon – régi és új lehetőségek Ro-la forgalom bővítése a meglévő relációkon forgalom növekedés elérése új lehetőségek kiaknázása BILK (Budapesti Intermodális Logisztikai Központ) befejezése - szükséges feltételek megteremtése a forgalom újraindításához Befolyásoló tényezők: Állami szerepvállalás a finanszírozásban – technológiai feltételek megteremtése Hosszútávú stratégiai szerződések – MÁVCARGO a magas emissziójú ipari cégek beszállítója (Mátrai Erőmű Rt.,Dunaferr Rt.,Magyar Alumínium Rt.,MOL Rt.,Ajkai Erőmű,Cementgyárak (Hejőcsaba, Beremend, Vác, Lábatlan) A MÁVCARGO ügyfelei vasúti be- és kiszállítás alkalmazásával közvetve hozzájárulnak a káros anyag kibocsátás csökkentéséhez – Növelni ezen cégek számát A kiotói jegyzőkönyvben meghatározott kibocsátási értékek teljesítésének ellenőrzésére nyílhat lehetőség MÁVCARGO részvétele az ellenőrzési folyamatban –kibocsátási monitoring A cégek káros anyag kibocsátása meghatározható az alkalmazott technológia és a felhasznált (beszállított) alapanyag képleteként. (alapanyagmérleg)

Magyarország irányelvei – 6% MÁVCARGO - Környezetvédelem MÁVCARGO - környezetkímélés indirekt módon Kiindulás: Kiotói Jegyzőköny, az EU kibocsátás kereskedelmi rendszere és hazai szabályozások Intézkedések a magyaroszági teljesítéshez jogi,közigazgatási stb..(pl. adók) ún. Rugalmassági mechanizmusok Együttes végrehajtási mechanizmusok (JI) Tiszta fejlődési mechanizmusok (CDM) Kibocsátás kereskedelem (ET) egyelőre a közlekedési szektor nem kereskedik, de 2008-tól ez megváltozhat Kiotói Jegyzőkönyv – 5,2% EU irányelv – 8% Magyarország irányelvei – 6% EU oszágok MO Világ országai

MÁVCARGO - Környezetvédelem MÁVCARGO – rugalmassági mechanizmusok Együttes végrehajtási mechanizmusok (JI) Fejlett országok beruházása vasúti technológiába – jelentős közúti forgalom átterelése vasútra – környezetterhelés csökkenése (mérhető – elszámolható) (MÁV példa: üzemanyagváltás, energiahatákonyság, 81 MÁV telephely - Mitsubishi C. Japán) Ún. „ZÖLD PR” – (kormány támogatásnak és kidolgozott rendszernek kell lennie a háttében) Ez előbbi példa alapján, de más szereplőkkel - nagy hazai ipari cégek hozzájárulnak a vasúti infrastruktúra fejlesztéshez – jóváírhatják, mint emisszió csökkentéshez való hozzájárulás az állam felé – kvóta rendszer Kibocsátás kereskedelem (ET) egyelőre a közlekedési szektor nem kereskedik, de 2008-tól ez megváltozhat

MÁVCARGO - Környezetvédelem MÁVCARGO – CÉL