ORSZÁGOS KÖZÉPISKOLAI TANULMÁNYI VERSENY FIZIKA KÍSÉRLETI FORDULÓ Budapest, 2008. április 5.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus
Advertisements

11. évfolyam Rezgések és hullámok
2005. október 7..
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Közép-Magyarországi Operatív Program Szociális alapszolgáltatások és gyermekjóléti alapellátások infrastrukturális fejlesztése KMOP és Szociális.
Számítógépes mérések fizikai kísérletekben Dr. Almási Gábor Pécsi Tudományegyetem Fizikai Intézet Fizikai Informatika Tanszék.
A NAPPALOK ÉS ÉJSZAKÁK váltakozása
Egyengetés.
FONTOS A PONTOSSÁG Miklós Ildikó
Békéscsaba, Dr. Pálfalvi László PTE-TTK Fizikai Intézet PTE, Kísérleti Fizika Tanszék Fizikai mennyiségek mérése harmónikus mozgásegyenlet.
KINEMATIKAI FELADATOK
A többszörös összehasonlítás gondolatmenete. Több mint két statisztikai döntés egy vizsgálatban? Mi történik az elsõ fajú hibával, ha két teljesen független.
E képlet akkor ad pontos eredményt, ha az exponenciális tényező kitevőjében álló >>1 feltétel teljesül. Ha a kitevőben a potenciálfal vastagságát nanométerben,
6. Tájékozódás és navigáció
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
ALAPVETŐ MÉRÉSEK.
Valószínűség számítás
A sűrűség meghatározása
Kémiai alapozó labor a 13. H osztály részére 2011/2012
Poliéderek térfogata 3. modul.
Az iskolában csak szakmunkásképzést folytatunk az általános- és középiskolát végzett tanulók számára, illetve végzettség nélkülieknek is van ajánlatunk,
Háromszögek szerkesztése 4.
Háromszögek szerkesztése
Mérnöki Fizika II előadás
TÖMEGPONT DINAMIKÁJA KÖRMOZGÁS NEWTON TÖRVÉNYEK ENERGIAVISZONYOK
1.feladat. Egy nyugalomban lévő m=3 kg tömegű, r=20 cm sugarú gömböt a súlypontjában (középpontjában) I=0,1 kgm/s impulzus éri t=0,1 ms idő alatt. Az.
TÖMEGPONT DINAMIKÁJA KÖRMOZGÁS NEWTON TÖRVÉNYEK ENERGIAVISZONYOK
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
KINEMATIKAI FELADATOK
TÖMEGPONT DINAMIKÁJA KÖRMOZGÁS NEWTON TÖRVÉNYEK ENERGIAVISZONYOK
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Hálótervezés Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor 19.
Fm, vekt, int, der Kr, mozg, seb, gyors Ütközések vizsgálata, tömeg, imp. imp. megm vált ok másik test, kh Erő F=ma erő, ellenerő erőtörvények több kh:
9. hét: A munkahelyi egészségvédelem és
Hogyan mozognak a testek? X_vekt Y_vekt Z_vekt Origó: vonatkoztatási test Helyvektor: r_vekt: r_x, r_y, r_z Nagysága: A test távolsága az origótól, 1m,
Szülői tájékoztató 2012.január 26.. Személyi és tárgyi feltételek 770 tanuló 112,5 dolgozó Személyi változások Gazdasági centrum Iskolai költségvetés:510M.
Gazdaságstatisztika 11. előadás.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet április 27.
Mérések.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
EREDMÉNYEK TANULMÁNYI. Tanulmányi eredmények 2012 kompetenciamérés érettségi tanulmányi átlagok egyetemi továbbtanulás országos versenyeredmények.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
A Coriolis-erő a fizikában az inerciarendszerhez képest forgó (tehát egyben gyorsuló) vonatkoztatási rendszerben mozgó testre ható egyik tehetetlenségi.
Öngyilkosság és időjárás összefüggése Magyarországon
A mozgás egy E irányú egyenletesen gyorsuló mozgás és a B-re merőleges síkban lezajló ciklois mozgás szuperpoziciója. Ennek igazolására először a nagyobb.
Tudományok éjszakája 2. - fizika -
Kerti csiperke Kalap: 12 cm átmérőjű is lehet, fehér színű.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Newton : Principia Katona Bence 9.c..
Tornádók kísérleti modellezése Halász Gábor ELTE TTK Fizika BSc, 1. évfolyam.
PPKE-ITK I.Házi Feladat Megoldásai Matyi Gábor Október 9.
A nyugalmi elektromágneses indukció
Fizika Dr. Beszeda Imre jegyzete alapján.
V 1.0 OE-NIK, Programozás I. Gyakorlás egydimenziós tömbökkel Többdimenziós tömbök Gyakorló feladatok.
Testek tehetetlensége
Fizika tanári konferencia Takács Judit Jurisich Miklós Gimnázium KŐSZEG Június.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A testek néhány mérhető tulajdonsága 3. óra
Rezgések Műszaki fizika alapjai Dr. Giczi Ferenc
Egy 1965-ös versenyfeladat története…
PERDÜLET NAGY NORBERT I₂.
Az erős mágneses tér növényekre gyakorolt hatásának vizsgálata?
Fodor Edina, óra feladata Fodor Edina,
47. Országos Fizikatanári Ankét április 3-7.
11. évfolyam Rezgések és hullámok
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Geometria 9. évfolyam Ismétlés.
A mérés jövője, az eredmények intézményi felhasználása
Előadás másolata:

ORSZÁGOS KÖZÉPISKOLAI TANULMÁNYI VERSENY FIZIKA KÍSÉRLETI FORDULÓ Budapest, április 5.

Az alábbi méréseket elvégezve határozza meg a fémlemez, valamint a lövedék tömegét! 1.Mérőeszközként csak a stopperórát használva határozza meg a lemez hosszát! 2.Határozza meg a fémlemez tömegét! A mérés elvégzéséhez használja az ismert tömegű mágneseket is, és a stopperórát! 3.Végezzen mérést a pisztolyból kirepülő lövedék sebességének meghatározására! 4.A pisztolycső végét tartsa legalább 10 cm-re a lemeztől, majd lője rá a lövedéket a lemezre úgy, hogy a forgástengelytől a lehető legtávolabb tapadjon rá. Ezen kísérlet alapján állapítsa meg a lövedék tömegét! 5.Ha az előző feladatban leírt lövést közvetlen közelről végzi el, a mérési adatok lényegesen módosulnak. Adja meg ennek a magyarázatát!

Mérőeszközként csak a stopperórát használva határozza meg a lemez hosszát! l=40,8cm

Határozza meg a fémlemez tömegét! A mérés elvégzéséhez használja az ismert tömegű mágneseket is, és a stopperórát!

M=98,7g

Végezzen mérést a pisztolyból kirepülő lövedék sebességének meghatározására! v=11,9m/s

A pisztolycső végét tartsa legalább 10 cm-re a lemeztől, majd lője rá a lövedéket a lemezre úgy, hogy a forgástengelytől a lehető legtávolabb tapadjon rá. Ezen kísérlet alapján állapítsa meg a lövedék tömegét! (Perdülettétel)

A szög megméréséből adódik a tömeg. m=3,7g (munkatétel)

Ha az előző feladatban leírt lövést közvetlen közelről végzi el, a mérési adatok lényegesen módosulnak. Adja meg ennek a magyarázatát!