TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vasúti szabályozás változásai: az „új” vasúti törvény előkészítése
Advertisements

Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Fehér Miklós Dombóvár, május 12.
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Várpalota elkerülő építése
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
Elkülönített állami pénzalapok
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Önkormányzatok finanszírozási és pénzügyi gondjai Tállai András önkormányzati államtitkár Belügyminisztérium április 7.
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
Egy újjáéledő vasúti jármű: HAJTÁNYOK Közlekedésük aktuális kérdései
A Magyar Vasúti Hivatal tevékenységének bemutatása dr. Szmodis Jenő Jogi szakértő október 25.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Vasútszabályozási Osztály
Integrált közösségi szolgáltató terek
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Előadó: Lehmann Ferenc
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Pécs, november 27. Előadó: Micskey Tibor termelési igazgató Pannon Volán Zrt. A nagyvállalatok nehézségei: megoldási lehetőségek a perifériák közlekedésszervezésében.
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Közlekedéstudományi Egyesület A Magyar Közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék Február 27. A vasúti közlekedés szabályozásának súlypontjai és.
A helyi- és elővárosi kötöttpályás közforgalmú közlekedés üzemeltetése a változó jogszabályi környezetben Jangel Mátyás BKV Zrt. Közlekedési Igazgatóság.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Egyházak számvitele Horányi Márton. 296/2013. Korm. rendelet évi CCVI. tv Törvényi háttér:
„Út a munkához” program tapasztalatai
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Pénzügyi Bizottság javaslatai: Terv. egy.* /Ft/
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Előadás másolata:

TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA 2009. október 27. Térségi vasutak, működési, szervezeti és finanszírozási feltételek Feldmann Márton személyszállítási igazgató

GYSEV Zrt. 1872-ben alapított, magyar (61%) - osztrák (33,3 %; 5,7 %) tulajdonú integrált vasúttársaság. Vasútvonalak: 287 km Személyszállítás: Magyarország: 3,5 millió fő Ausztria: 1,5 millió fő Árutovábbítás: 6,2 millió t Térségi vasúti működés: Nagycenki Széchenyi Múzeumvasút (3,7 km, 720 vonat/év, 21 000 utas/év)

Térségi vasutak 1. Miért aktuális a téma? Önkormányzatok, kistérségek érdekérvényesítő akarata, közfeladatok öngondoskodó ellátása lakosság eljutásának biztosítása foglalkoztatási szint fenntartása településképek javítása Jelenleg kötött pályás közlekedést biztosító hálózati elemek személyszállítási szolgáltatásainak lehetséges szüneteltetése Alternatíva az országos működtetéssel szemben bevételek és költségek szempontjából zárt rendszer átlátható működés, megrendelői bizalom helyreállítása a működéssel kapcsolatos helyi döntéshozatal

Térségi vasutak 1. Mi a probléma a mellékvonalakkal? A vonalon kimutatott költségek milyen arányban kerülnek felhasználásra az adott szakaszra?

Térségi vasutak jelene 2. Engedéllyel rendelkező térségi vasutak Társaságok száma: 22 Vonalhálózat mennyisége: 27 Kiadott engedélyek száma: 23 Épített hossz: 504 km Normál nyomtáv: 1 db, MÁV Kombiterminál Kft. (Csepel – Soroksár)

Térségi vasutak működési feltételei 3. Szabályozási környezet Vasúti törvény: 2.§ (2) 15.: térségi közforgalmú vasúti szolgáltatás: azonosíthatóan a Magyar Köztársaság területének valamely meghatározható részén jelentkező, e területen belüli közforgalmú vasúti szolgáltatás iránti igények kielégítését szolgáló vasúti szolgáltatás, amely nem minősül elővárosi közforgalmú szolgáltatásnak; 2.§ (4) 12.: térségi vasúti pályahálózat: térségi vállalkozói vasúti tevékenység céljára kijelölt vasúti pályahálózat, amely legfeljebb három megyét érint, vagy a hossza nem haladja meg a 400 kilométert;

Térségi vasutak működési feltételei 3. Szabályozási környezet Vasúti törvény: 15.§ (2): térségi vasúti pálya kijelölhető, ha a vasúti pályahálózatnak az országos közforgalmú közlekedésben betöltött szerepe csekély, elsősorban a térségi forgalom lebonyolítására szolgál, b) az adott térség érintett önkormányzatai önként vállalt feladataik keretében külön jogszabályban meghatározott kötelezettséget vállalnak a helyi igényekhez jobban illeszkedő, térségi jelentőségű szolgáltatások fejlesztésére, vagy c) a hálózat az országos vasúti pályahálózatokhoz képest keskenyebb nyomtávú.

Térségi vasutak működési feltételei 3. Szabályozási környezet Vasúti törvény: 3.§ (3):A miniszter az állam nevében a települési önkormányzatokkal, illetőleg azok társulásaival a térségi, elővárosi, illetve helyi vasúti közszolgáltatás működtetése tárgyában - írásban - együttműködési megállapodást köthet. 5.§ (3): Az önkormányzatok vagy társulásaik és a miniszter a) a helyi vasúti közszolgáltatásból a helyi érdekű vasúti közszolgáltatásnak a térségi vasúti közszolgáltatás keretében történő lebonyolítása, b) a helyi vasúti közszolgáltatásnak az önkormányzat közigazgatási határán kívülre történő kiterjesztése, c) a térségi vasúti közszolgáltatás közös működtetése feltételeinek biztosítására vonatkozóan - írásban - együttműködési megállapodást köthetnek.

Térségi vasutak működési feltételei 4. Engedélyezés 45/2006. GKM rendelet: üzleti jó hírnév szakmai alkalmasság pénzügyi teljesítőképesség 9/2008. KHEM rendelet: engedélyezés, pályaműködtetés 454 000,- HUF engedélyezés, személyszállítás 23 000,- HUF üzletszabályzat elkészítése és engedélyezése 72/2006. GKM rendelet: vasútbiztonsági engedély, pályaműködtetés 2 635 400,- HUF vasútbiztonsági tanúsítvány, személyszállítás 1 046 400,-HUF éves felügyeleti ellenőrzés 2 209 080,- HUF 50/2007. GKM rendelet, számviteli elkülönítés

Térségi vasutak jövője 5. A térségi/regionális vasúti működés előnyei Szervezeti: Szervezeti egyszerűsítések, párhuzamos kompetenciák elkerülése Szorosabb együttműködés az önkormányzatokkal a fenntartási feladatokban Feladatbővítés az üzemeltető személyzet számára Nagyvasúti, meglévő munkajogi (KSZ) kötöttségektől való elszakadás, rugalmas foglalkoztatás Gazdasági: Közpénzek átlátható felhasználása Önálló, a felmerülő ráfordításokat jobban tükröző hálózat-hozzáférési díjrendszer alkalmazása Hatékony működtetés, a térségi pályahálózathoz jobban illeszkedő fenntartási, felügyeleti rendszerrel

Térségi vasutak jövője 6. A térségi vasút finanszírozása Bevételek: Jegybevétel? (összes költség kb. 18-25 %) Fogyasztói árkiegészítés? Költségtérítések? Ráfordítások: Pályahálózat-működtetés (30-35 %) Járművek és vontatás (30-35 %) Személyi jellegű kiadások (15-20 %) Anyagjellegű, egyéb szolgáltatások) (10-20 %)

KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!