1/13 Bécsi Tamás, Péter Tamás INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, 2007. szeptember 4-6. Képfelismerésen alapuló technológiák.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Advertisements

SZAKDOLGOZAT a tudományos munka iskolája
Verő Balázs Dunaújvárosi Főiskola AGY Kecskemét, 2008 június 4.
Dr. Tomor Tamás Projektvezető augusztus
Madártávlatból a horizontra! Avagy a táj(kép)kutatás horizontális aspektusai Bodnár Réka Kata Molnár Lajos Szabolcs Debreceni Egyetem Tájvédelmi és Környezetföldrajzi.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Radó Krisztián1, Varga Kálmán1, Schunk János2
1/13 Péter Tamás, Bécsi Tamás, Aradi Szilárd INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 3-5. Útmenti objektumok.
Video.
1 / 18.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
F IGYELMI ALGORITMUSOKKAL VEZÉRELT HELYSZÍNANALÍZIS A BIONIKUS SZEMÜVEGBEN Persa György.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Budapest, Előadó: Dr. Mihalik József
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
1 / / 13 Bevezető Forgalmi dugók okozta problémák: - Feszültség - Sietség - Szabálytalan közlekedés → baleseti források Megoldás: A jó megoldások.
Petyus Dániel, Szederjesi Miklós konzulens: Dr. Molnár András
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program – JINKA 1.3 Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Ecological assessment of the Szamos/Somes River to determine its influance on the ecological state of the Tisza River Dr. Csipkés József Felső-Tisza-vidéki.
Intelligens szoftver megoldások acélszerkezeti tervezéshez.
Hogyan működik az elektronikus nyelv
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
 A járműmotorok környezetszennyezését korlátozó előírások az alábbiakra vonatkoznak: › A kipufogógázok káros összetevőire › A típusvizsgálaton ellenőrzött.
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
ISMERETALAPÚ RENDSZEREK SZAKÉRTŐ RENDSZEREK
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 11.
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
Beágyazott internet az alállomási irányítástechnikában Hogyan kerül irodai megoldás az ipari irányítástechnikába? Ez egészen biztosan nagyon veszélyes!
Közlekedésmodellezés Készítette: Láng Péter Konzulens: Mészáros Tamás.
A hiba-előjel alapú FxLMS algoritmus analízise Orosz György Konzulensek: Péceli Gábor, Sujbert László Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika.
Diagnosztika intelligens eszközökkel
Önálló laboratórium Képek szegmentálása textúra analízis segítségével
Készítette: Gergó Márton Konzulens: Engedy István 2009/2010 tavasz.
Intelligens felderítő robotok Készítette: Györke Péter Intelligens rendszerek MSC szakirány Konzulens: Kovács Dániel László Méréstechnika és Információs.
Közlekedésbiztonsági és Forgalomtechnikai Tagozat
A Jövő Internet, ahogy mi látjuk: demo és poszter előzetes Sonkoly Balázs (BME-TMIT)
Matematikai eszközök a környezeti modellezésben
A térinformatika lehetőségei a közlekedésszervezésben Barsi Árpád BME Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék.
A grafikus megjelenítés elvei
Ismeretlen terhelésű szakaszok adaptív szabályozása József K. Tar, Katalin Lőrinc, László Nádai Budapesti Műszaki Főiskola H-1034 Budapest, Bécsi út 96/B.
Intelligens közúti kereszteződés
Project Domino Marczin Tamás Tóth Tamás IAR2008. Tartalom 1.A célkitűzés 2.Kutatások 3.Felépítése A szoftver A hardver 4.Szoftver 5.Hardver 6.Működése.
TransMotion Emberi mozgás digitalizálása
Kézmozdulat felismerő rendszer
Azt gondoljuk, hogy az e-learning megismerése nem az elméleti háttérrel kezdődik. Kicsit bele kell kóstolni. Van egy hosszú, érdekes anyagunk az általunk.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék 5.3. Predikciós módszerek szenzorjelek alapján BelAmI_H.
Az áramlástan szerepe az autóbusz karosszéria tervezésében Dr
Korabeli baleset – újszerű rekonstrukció Dr. Melegh Gábor Vida Gábor Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
A csont mechanikai tulajdonságainak vizsgálata. Bevezetés Régi – új módszerek – Régen: húzókísérlet, intendáció, CT, mikroszkópi vizsgálat, törési vizsgálatok,
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Felbontás és kiértékelés lehetőségei a termográfiában
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Értéknövelt mintatermék előállítása és szolgáltatásfejlesztés digitális képekből BME Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék KÉPI 2000 ( )
Szabályzó tervezése intelligens kamerával
F IGYELMI ALGORITMUSOKKAL VEZÉRELT HELYSZÍNANALÍZIS Persa György.
Menetrend optimalizálása genetikus algoritmussal
Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT 2008.
Hága Péter ELTE, Komplex Rendszerek Fizikája Tanszék Statisztikus Fizikai Nap Budapest.
Hang- és stúdiótechnika mellékspecializáció hit. bme
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
Közigazgatás-Műszaki közigazgatás
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Termikus hatások analóg integrált áramkörökben Esettanulmány:
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
Google Autó Lengyel Róbert Óbudai Egyetem, 2015.
Lente Tamás Méliusz Juhász Péter Könyvtár
Innováció és fenntartható felszíni közlekedés konferencia 2016
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
A digitális kép bevezetés.
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

1/13 Bécsi Tamás, Péter Tamás INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 4-6. Képfelismerésen alapuló technológiák gyakorlati felhasználása a közúti közlekedés vizsgálatában Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésautomatikai Tanszék

2/13 6 éve: közúti forgalmi szimulációs modellek –4-ik éve az EJJT keretein belül 4 éve: képfeldolgozás Alapvető cél: –Adatsorok mérése mikroszkopikus modellek identifikációjához Következmény: –Egyéb mérésekre is alkalmas rendszer A kutatások háttere

3/13 Mérési célok : Terhelésvizsgálat, Viselkedésvizsgálat, Forgalmi körülmények vizsgálata, Tervezés, elemzés, modellezés, irányítás céljából Makroszkopikus jellemzők –Forgalomnagyság [jármű/óra] –Forgalomsűrűség: [jármű/km] –Átlagsebesség [km/h] –Járműkategóriák –Origin-Destination Bevezetés, Célok Mikroszkopikus jellemzők –Sebesség, dinamika –Követési viselkedés –Sávválasztás –Szabálykövetés –Trajektória

4/13 Felépítés A forgalom mérését kétféle módon végezhető Off-line mérés: –digitális kamera, vagy digitalizált analóg felvétel On-line mérés: –ipari kamera használata, –geometriai és forgalomtechnikai adatok –jelátvitel –csatlakozás, feldolgozás, tömörítés

5/13 Nem-rekurzív modellek: Frame differencing Medián-szűrő Átlagképzés (Szórásfigyelés) Rekurzív módszerek: AMF szűrő MoG szűrő MoD szűrő Háttérmodellezés A cél az ideális háttér előállítása Adaptivitás, Zajelnyomás, Ghost effect, Aperture Problem, Memóriaigény, Processzorigény (Sebesség)

6/13 MoG alapú rekurzív eljárás Több eloszlás karbantartása Adaptivitás biztosítása –Tanulási és –Felejtési rátákkal Színes és fekete fehér módok Azonnali háttér elkülönítés MoD metódus

7/13 A modellezett háttér és az eredeti kép különbségképzése –(Grayscale vagy RGB módban, egyszerű vagy arányos különbség) Járműkeresés A hasznos képpontok keresése –(Noisegate, alias szűrők) Az objektumok körülhatárolása –(8-connectivity metódus)

8/13 A körülhatárolás eredménye –[idő, pozíció, járműméret] adatsorok Járműregisztráció (időmetszetben) –Pozíció alapú keresés –[járműazonosító, idő, pozíció, járműméret] adatsorok Pozíciósimítás (járműszerinti) –Mozgóablakos polinomiális regresszió, vagy mozgóátlag –[járműazonosító, idő, pozíció, sebesség, gyorsulás, járműméret] adatsorok Követett jármű keresése –Pozíció és sáv alapú keresés –[járműazonosító, idő, pozíció, sebesség, gyorsulás, járműméret, köv. azonosító, köv. pozíció, köv. sebesség, köv. gyorsulás, köv. hossz, pozíciókülönbség, sebességkülönbség, gyorsuláskülönbség] Adatfeldolgozás

9/13 Mérési feladatok Cél Látószö g Pixel/ m FPS Jármű- takarás Mikroszkopikus Szakasz-menti Mikro paraméterek, s,v,a, 55° 0,2 102 Követési köz, járműkategóriák Kereszteződés Origin-Destination, járműkategóriák - 2 0,3 3-4 Makroszkopikus Szakasz- menti Makro paraméterek, q,v,ρ - 2 0,3 3-4 Kereszt- metszeti Makro paraméterek, q,v,ρ 55° 0,110 1

10/13 Próbamérés Budapest XI. ker. Bártfai utca Forgalomcsillapító eszközök hatásának vizsgálata

11/13 GUI felület

12/13 A szoftvereket a Borland Delphi RAD környezetével fejlesztettük Microsoft Windows környezetre. A file-ban található videók beolvasására a Microsoft Windows alatt elérhető, vagy az arra telepíthető „video codec”-eket használtuk. A program kerete és motorja a Borland Delphi Object Pascal nyelvén íródik. A programba implementált képfeldolgozó algoritmusok a magas szintű programforrások lassúsága miatt x86 ASM nyelven íródnak. Technikai megjegyzések

13/13 Újabb (más jellegű) képfeldolgozási módszerek kutatása Önálló, telepíthető rendszer tervezése Több rendszer összefogása –Adatbázis –Feldolgozás –Forgalom-predikció További munka