Az IMAGE.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Advertisements

Csoport munka.
Attitűd, sztereotípia, előítélet, diszkrimináció
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
2005. Operációkutatás Ferenczi Zoltán. Széchenyi István Egyetem Operációkutatás eredete •második világháború alatt alakult ki •különböző szakmájú emberekből.
2. előadás.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A fogyasztói magatartás
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Közönségkapcsolatok (PR)
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Gazdasági modellezés,döntési modellek
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
Operációkutatás eredete
A marketing piac tartalma
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Sponsorare necesse est
Társas megismerés Automatikus gondolkodás – nem tudatos, nem szándékolt, akaratlan és különösebb erőfeszítés nélküli (2Kor. 4.18) Sémák – mentális struktúrák,
Kommunikáció a szervezetben
A marketingkommunikáció
Személyiségelméletek
Éntudat – identitástudat - énkép
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A személyiség ösztönző – reguláló sajátosságcsoportja
A deviancia értelmezési kerete
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Adatbáziskezelés. Adat és információ Információ –Új ismeret Adat –Az információ formai oldala –Jelsorozat.
Kutatásmódszertani dilemmák
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Társadalmi kiscsoportok, konformitás és deviancia
Információelmélet 8. 1 Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Információs Társadalom Oktató-
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Interkulturális kommunikáció Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara HR-klub október 24.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Az üzletek operatív működtetése
Desztináció-marketing
A szocializáció folyamata
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Kultúra és kommunikáció
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
A jellem. A jellem fejlesztése
Szociálpszichológia-2 Attitűd
Tudásmenedzsment. Mi a tudás valójában?
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Az IMAGE

IMAGE = IMÁGÓ = IMÁZS IMAGE = pszichológiai kategória = értékítéletek rendszere = motivációs információhordozó (Brückner)

Az image: Elképzelés, vagy vélemény, ami az emberekben objektív, vagy szubjektív benyomások alapján kialakul Amit az emberek gondolnak, éreznek, hisznek és érzékelnek cégről, termékről és márkáról. (Magyar M. Kasimir)

Az image kialakulása

Az image kialakulását befolyásolja A 3 legfontosabb tényező: saját elvárások: (kívánságok vagy megtagadás) egy bizonyos dologgal szemben, amelyben tükröződik az egyénnek egy dologhoz való beállítottsága is. mások véleménye: nagyon jelentős befolyásoló tényező. Ez esetben teljesen mindegy, hogy a befolyásolás beszélgetés, reklám, kritika vagy ajánlás útján megy végbe. személyes élmények: ha valamilyen dolgot saját magunk tapasztalunk, az arra vonatkozó tapasztalataink, átélt élményeink alakítják ki a legerősebb benyomást. (Ferner, 1994.)

Az image „forrásai” Az image fogalma érzékelhető jelenségek három széles halmazából áll: Szavakból Tettekből és Fizikai jelenlétből. Ezek alapján értékelhető, hogy a szervezet milyen implicit és explicit üzeneteket küld a környezete felé. (Ezeken túl) a sajtóban megjelenő üzenetek, a szó-beszéd, a piaci versenytársak egybeeső véleménye mind a megfigyelő benyomások részévé válnak (Schultz, 1993.) Implicit: rejtett, burkolt, explicit: világosan kifejtett

Az image típusai

Az image típusai: I.) Alanya szerinti csoportosítás: Tevékenység / Termék / Szolgáltatás image Szervezeti image Brand image (Márkakép) Személy image Ország image (Nemzetkép) II.) Kialakulás módja szerinti csoportosítás: Spontán kialakult image Tudatosan formált image

Az image típusai: III.) Történetisége szerinti csoportosítás: Előzetes, tény image Jövőbeni, kívánatos image IV.) Irányultsága szerinti csoportosítás: Ön (Self) image Külső, vagy tükör (Mirror) image

Ország image Az ország image jelenti az adott népről, nemzetről és országról kialakult, annak minden aspektusú létével kapcsolatos belső és külső nézet- és véleményrendszert, a heterogén és általánosított értékítéletek egyidejűleg objektív és szubjektív, komplex (racionális és emocionális) pszichológiai tartalmát.

Ország image Többféle értelmezése létezik: „Ernyő funkciót” betöltő, tehát makro koordinációt igénylő fogalom Ugyanolyan közönséges termék, mint egy mosópor, csak a termék jellemzői gazdagab-bak (  marketingkommunikáció!) Megegyezik az idegenforgalmi propagan-dával (leegyszerűsítés) Spontán adottság, orientálható ugyan, de nem „építhető”, önkéntes állampolgári és szervezeti aktivitás eredménye

‘Ernyő fogalom’ Ország Image Az állampolgárok magatartása Politikai, kulturális, tudományos, üzleti, sport, stb. történések, ill. ezek spontán és szervezett kommunikációja Az állampolgárok magatartása Központi kommunikáció

‘Ernyő’ következménye Ország-kép formálása stratégiafüggő Az ország-kép makroszintű ‘téziseit’ adaptálni kell a szervezetek szintjén Az állampolgári szintű adaptációt segíteni kell: alapja az önkép, a szilárd nemzet-tudat! (elvi iránymutatásként él) Eredménye függ a földrajzi távolságtól és a kapcsolatok intenzitásától Meglévő kulturális differenciák mened-zselését is jelenti

‘Ernyő’ következménye Belső és külső irányultsága van: eltérő tartalmak, igények és feltételek Belterjes és külterjes alternatívák (pl. tükrös mézeskalács szív) Kitüntetett jelentősége van az emberek és a szervezetek cselekedeteinek és magatartásának

A belterjes szemlélet szimbóluma

Új szimbólum 1997. 2005.

SONY IMAGE összefüggés A felmérések szerint ha valaki szimpatizál egy vállalattal, akkor bízik abban és termékeiben is.

Public relations AXIÓMA Egy rossz vállalatból (nemzettől, régióból) nem származhatnak jó termékek!

Az image és a magatartás

Az image és a magatartás Az információs folyamatnak a kimenetelét – a magatartás bármely formáját – mindig 3 különböző ideig tartó folyamat jellemzi: választás vagy döntés (a véleményeket egyfajta verbális döntési magatartásnak, érvelési cselekvésnek tekinthetjük) szokások (vagy szerepek) életmód.

Az image és a magatartás Az új információkra nyitott, megismerő maga-tartásunk, a környezetünk és a meglévő kogni-tív struktúráink között egy háromszög alakú kapcsolat áll fenn: Meglévő kognitív struktúrák (sémák) irányítják a megismerő tevékenységet, majd ha a megismeré-si ciklus véget ér, szelektálják és feldolgozzák az információkat. A bezáruló körfolyamat illusztrálja azt, hogy az image-ek folyamatosan töltődnek meg új tarta-lommal, az új információk egyfolytában „kiigazít-ják” a körvonalait.

A háromszög alakú kapcsolat OBJEKTUM (tárgyi valóság) módosítja válogat irányítja SÉMA (kognitív térkép) MEGISMERÉS (észlelő tevékenység)

Az image szerepe a személyiség modellben ÉRZÉKELÉS ÉRTELMEZÉS SZÁNDÉKOK Jelenlegi információk ( ok ) benyomások VÉLEMÉNYEK IMAGE-ek Megőriz Aktivál ATTITŰDÖK Serdülőkori hatások tárgyakkal szemben saját magatartással szemben Deklaratív (szemantikai) információk áramlása EMLÉKEZET KERETEI Működési információk áramlása (Elképzelések) ÉRTÉKEK (Jellemvonások) Fiatalkori hatások Belső műveletek áramlása EGYÉNISÉGJEGYEK

A modell alapfeltételezései Az emberi elme hierarchikus felépítésű Az alsóbb szintek általában az élet korai szakaszaiban alakulnak ki. A felső szinten zajló információáramlást az érdeklődés felkeltése által kiváltott szellemi számítási folyamat jellemzi.

Az IMAGE dinamikusan változó kategória: “A jó Imágó olyan lassan változik, mint az emberi arc!” (Földi Katalin) (Házi feladat: igazolványképek egymás mellé!)

IMAGE STRATÉGIÁK

Image stratégiák 1.) „Szétszóró image stratégia: A szervezet 3. 1. 2.

Új termékek piaci időzítése 1.) 2.) 3.) 4.) 5 10 15 20 25 idő

Image stratégiák 2.) „Összegyűjtő image stratégia: A szervezet 1. 3.

Az „összegyűjtő” piacra lépés 5 10 15 20 25 1.) 2.) 3.) 4.)

Image és Identitás

Kétes megítélés Howard Luck Gossage az image szó használatát nyelvi aberrációnak bélyegezte: szerinte az identitás azt jelenti, hogy valaki milyen is valójában, az image pedig csupán arra utal, hogy valaki milyen színben tűnik fel mások előtt.

Szakmai népszerűség „Az identitás a naphoz hasonlít. Egy szilárd tömegből sugároz energiát. Az image viszont olyan, mint a léggömb: csak felüle-te van, és rengeteg időt tölt azzal, hogy elkerülje a tűszúrásokat.” (Elinor Selame – Joe Selame: Az image)

Az image - identitás - eszménykép perspektívája (Fejlődési szakaszok) IDEALITY / ESZMÉNYKÉP IDENTITÁS / ARCULAT 1 . 2 . 3 . 4 .

I = I = I IMAGE Ideality = Identity = Image Eszménykép = Arculat = Image

Az image és az identitás összefüggése: CI Kép IMAGE Képmás

Az image-teremtés meghatározó szempontjai: LASSAN / FOLYAMATOSAN Kutatási eredményekre alapozva Interaktív folyamat eredményeként Hosszú távú folyamatként értelmezve

www.practice.hu szeles.peter@chello.hu Köszönöm a figyelmet! www.practice.hu szeles.peter@chello.hu