Nemzetközi szolidaritás. Gazdagok kontra szegények Életszínvonal.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyenlőbb és egészségesebb társadalom
Advertisements

Ellentétek közöttünk. Földünk népessége 100 évvel ezelőtt 1.6 milliárd fő volt. Ez mára több, mint 6,7 milliárd. Ebből 1,2 milliárdan élnek szegénységben,
Globalizáció Globalizáció:
Globális nevelés: új szemlélet az oktatásban?
Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység csökkentéséért Kun Zsuzsa, MTA KTI Gyerekprogram Iroda.
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
A REMÉNYSÉG JELEI IMAHÉT KEDD Az emberek és a természeti erőforrások kizsákmányolása A misszió lehetőségek ideje.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
A világ 2004-ben Egy Norwég diplomatát, Charung Gollart, arra kértek, hogy az ENSZ-nek egy rajzos prezentáción keresztül mutassa be 2004-ben a világ fő.
2014. ÁPRILIS UTOLSÓ HETE AZ IMMUNIZÁCIÓ VILÁGHETE „ Ön mennyire naprakész ? ’’ Szerkesztette: dr Lázár Sarnyai Nóra.
A fenntartható fejlődés és a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Stratégia
A fejlődő világ két átka:
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
ENSZ Egyezmény a Fogyatékossággal Élő Személyek Jogairól Diszkriminációk a társadalomban és jogi kezelésük.
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Szükség szerinti teljes körű ellátás, és a Térítési díj dilemmái.
A fenntartható fejlődés alapelemei, globális célkitűzései
A FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉS KÉRDŐJELEI A TÁRSADALOM, A GAZDASÁG ÉS AZ ÖKOLÓGIA ÖSSZEFÜGGÉSE A GLOBÁLIS WILÁGBAN.
Észak Dél ellen.
A globális világgazdaság és az USA világgazdasági szerepköre
Az emberiség életében Készítette: Árvay Brigitta
Afrika alul- és felülnézetből Nemzetközi egyenlőtlenségek Afrika szemszögéből France Mutombo Afrikáért Alapítvány
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
A S Z Á M L A.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
A háború és a modern fegyveres erő
Nemzeti stratégia a bűnmegelőzésről összeállította: Finszter Géza
A nők és férfiak közötti társadalmi egyenlőség november 11.
Fenntartható fejlődés
UNICEF PROJEKT: GYERMEKBARÁT ISKOLA 2011/2012
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
Mit tennél, ha te is ilyen helyzetben élnél, mint a képeken látható gyerekek és felnőttek? Gondolkozz el ebben a pár percben, hogy te milyen szerencsés.
A szegény és gazdag országok életszínvonalbeli különbségei
A szegény országokban élő gyermekek életszínvonala. Bemutatónk témája:
A globalizáció ma már mindenkit érint, még ha nem is figyelünk fel rá. Napjainkban egyre világosabbak az összefüggések a gazdasági globalizáció és környezetünk.
Gondoljunk másokra is!. Milleniumi fejlesztési célok 2000 szeptemberében az ENSZ kibocsátotta milleniumi nyilatkozatát. A nyilatkozat alapján, nyolc Milleniumi.
A jövő válsága a vízhiány Készítette: Lőrincz Bea – 10.A.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Szociális helyzet a Pogányvölgyben 2011 június 17.
Esélyek a piramis alján
„A nők, fiatalok és gyerekek elleni erőszak Európában” A SCELLES Alapítvány (Franciaország) kiadványa.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Pécs Telep-programok Tenczer tamás EMMI SZÜTFFÁT.
„Globális biztonsági kihívások – közép-európai szerepvállalások” Nemzetközi társadalomtudományi konferencia Pécs, Európa Ház/International House – 2006.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
„LEGYEN JOBB A GYERMEKEKNEK” NEMZETI STRATÉGIA TÖOSZ Polgármesternői Tagozat Budapest, június 7.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
Világjárványok az emberiség életében
A fejlesztés európai éve 2015
EGT és Norvég Alapok Polgár Tamás Norvég Királyi Nagykövetség
Európa válasz(kísérlete) a gyermekszegénységre Dr. Lux Ágnes Országgyűlési Biztos Hivatala Eurochild Április Szécsény.
TÁMOP B TELEP-PROGRAMOK ELNÉPTELENEDŐ FALVAK LANGERNÉ VICTOR KATALIN.
GYERMEKESÉLY MAGYARORSZÁGON AZ UNICEF-JELENTÉS TÜKRÉBEN XIV. Baranyai Pedagógiai Napok Pécs, április
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Éhező kontinens Készítette:Turcsányi Kristóf. Afrika A világmásodik legnagyobb kontinense Több mint egy milliárdan élnek itt Országai a legszegényebbek.
A GDP-n túl:a gazdasági teljesítmény és a társadalmi jól-lét mérése …
Tágabb, mint a kereskedelmi szerződések köre
Ökológiai krízis Összefoglaló Készítette: Ondok Lilla Geográfus MSc.
Területi alapú célzás a szociálpolitikában
A két világ Feladat: Magyarázza el a két gondolkodási módot!
GLOBÁLIS CÉLOK A FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉSÉRT Global Goals.
Globális nevelés: új szemlélet az oktatásban?
Előadás másolata:

Nemzetközi szolidaritás

Gazdagok kontra szegények Életszínvonal

Tények… Amíg mi ételt,ivóvizet öntünk és dobunk ki a szemétbe,addig több millióan halnak éhen és szomjan. Amíg mi nem akarunk iskolába járni addig más gyerekek és felnőttek bármit megtennének,hogy tanulhassanak. Amíg mi házakban,mások kunyhókban vagy épp a szabad ég alatt hajtják nyugovóra fejüket. Ami nekünk 1000 forint az másnak a megélhetést jelenti. 800 millió ember fekszik le éhesen nap mint nap. A világ 3 leggazdagabb embere nagyobb vagyonnal rendelkezik, mint a világ legszegényebb országaiban élő 600 millió ember összesen. Ami nekünk egy apróság,másnak az egész „VILÁGOT”jelentheti.

Szegény országok gyermekei,diákjai Oktatásuk Több mint 100 millió gyermek marad ki az iskolából. 62 millió lány még általános iskolai oktatásban sem részesül, 96 millióra teszik azoknak a év közötti lányoknak a számát, akik nem tudnak írni és olvasni. A szegényebb országokban azok a szerencsések akik járhat- nak iskolába többnyire a szabad ég alatt és kezdetleges körülmények közt tanulnak. ‘Néma szükségállapot’ A gyerekek túlnyomó többsége a 'néma szükségállapotoktól', vagyis az éhezéstől, a kizsákmányolástól, a járványoktól szenved

Gyermekhalandóság 11 millió gyerek hal meg 5 éves kora alatt évente – több mint 1200 óránként, legtöbbjük könnyen megelőzhető vagy kezelhető betegségben. A gyermekek közötti összes halálozások 27 százalékáért a tüdőgyulladás és a malária felelős. Különleges probléma ezenkívül az Aids vírus jelenléte az újjszülötteknél.

Millenniumi fejlesztési célok A Millenniumi Fejlesztési Célokat,más néven a Millenniumi Nyilatkozatot az ENSZ 189 tagállama,2000 szeptemberében hagyta jóvá. Az általános célokat 2001-ben konkretizálták,ezekben 8 átfogó célt határoztak meg,melyek 2015-ig megvalósítandóak.

Az a bizonyos 8–as Az a bizonyos 8–as 1. A szélsőséges szegénység és éhínség felszámolása 2. A mindenkire kiterjedő alapfokú oktatás biztosítása 3. A nemek közti egyenlőség és a nők felemelkedésének előmozdítása 4. A gyermekhalandóság csökkentése 5. Az anyai egészségügy javítása 6. A HIV/AIDS, a malária és más betegségek elleni küzdelem 7. A környezeti fenntarthatóság biztosítása 8. Globális partnerség kialakítása a fejlesztés érdekében

Mit tehetünk mi?- és amit meg kell tennünk! „ Vos date illis manducare-Ti magatok adjatok nekik enni” (Lk.9,13). Fontos a szívünk kitágítása a szegények szükségletei iránt és mindent meg kell tennünk amivel konkrétan segíteni tudunk nekik. A globalizáció összetett jelenségének figyelmes vizs- gálata- a testvériség és felelősségvállalása lapelvei szerinti magatartás kialakítása. Anyákról való gondoskodást,a nevelést,a védőoltásokhoz,az orvosi kezelésekhez,az ivóvízhez való hozzáférést,környezetvédelmet,a családon belüli kapcsolatok tartósságának védelmét kell biztosítanunk. A nemzetközi béke és biztonság megalapozása és fenntartása. Az alapszükségletek kielégítése:politikai,gazdasági intézmények együttműködése,spekuláció kizárása.

Igazságtalanságok,emberi jogok megsértése Gazdag és szegény országok Kiút: közös etikai kódex. Korrekt gazdasági,politikai részvételi logika. Jó fejlődéspolitika=piacok,civil társadalom,államok közötti pozitív együtt működésének meg termtése.

Készítette:Csizmadia Réka 9/c Iskola:Budapest-Fasori Evangélikus Gimnázium